הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

קפה דה מרקר יפצה את ארנון בורוכוב

 

14/09/2008 | גיליון מספר 102 | משה הלוי halemo

 

יום אחד גילה גולש מפורסם שמישהו פתח פרופיל באתר קפה דה מרקר על שמו ועל שם אמו המנוחה. בורוכוב ביקש מהנהלת הקפה להסיר את הפרופילים המזוייפים לדבריו ולהסתיר את דרישתו מאדם שבו הוא חושד. ההנהלה דרשה תצהיר ולכן לא מחקה. בורוכוב תבע וזכה בפיצוי כספי.

 

 

קצת נחת לגולש ארנון בורוכוב: לאחר מסכת כישלונות רצופה בבתי המשפט, השמחה, הדיצה והגיל, הגיעו גם אליו. סוף סוף הישג משפטי נוסף לגולש המיתולוגי.

 

בוקר אחד התעורר ארנון בורוכוב וגילה שמישהו פתח שני פרופילי משתמש באתר קפה דה מרקר: אחד על שמו, והשני על שם אימו המנוחה, אסתר בורוכוב. שמועה שרצה ברשת האינטרנט מספרת שבורוכוב אכל בחזרה את מה שעשה לאחרים: פתח כרטיסי משתמש משמיצים באתר תפוז.

 

הפרופיל של "אסתר בורוכוב" (בכינוי "אסתר המגמרת")

http://cafe.themarker.com/view.php?u=114348

 

הפרופיל של "ארנון בורוכוב" (בכינוי chuck-u-farly)

http://cafe.themarker.com/view.php?u=114911

 

 

בורוכוב פנה להנהלת אתר הקפה וביקש להסיר את התכנים הלא ראויים. לטענתו, מדובר בגולש בשם "משה הלוי" שלדבריו מתנכל לו ומטריד אותו באינטרנט.

 

הנהלת הקפה, במקום למחוק במהירות את הפרופילים לפי דרישה, דרשה מארנון בורוכוב תצהיר שבו יבהיר כי לא מדובר בו, אלא באחר שפתח את הפרופיל. הדרישה של הנהלת הקפה באה לאחר שנוכחה לדעת שבורוכוב הוא תובע סדרתי שמגיש חדשות לבקרים תביעות טורדניות, במאמר מוסגר יצויין שבורוכוב תבע בעבר את אתר וואלה (השייך לקבוצת הארץ כמו אתר הקפה) לאחר שטען כי הוטרד על ידי משתמש בכינוי "משה אורנג" (שבהמשך נטען על ידי גולשים כי מדובר בארנון בורוכוב עצמו).

 

בורוכוב לא השלים עם הבקשה לתת תצהיר מאחר והדרישה אינה מעוגנת בתקנון האתר.

 

בורוכוב החליט להגיש תביעה קטנה לבית המשפט השלום בירושלים. סכום התביעה: 17,800 ש"ח, המקסימום באותה עת.

 

בכתב התביעה טען בורוכוב כי יש אדם הנוהג להטרידו בשם "משה הלוי" אשר זייף שני פרופילים באתר הקפה, שלו ושל אמו המנוחה. בורוכוב טען כי התמונות שהוצמדו לפרופילים אינם שלו או של אמו ז"ל. עוד טען לרשלנות מצד אתר האינטרנט.

 

בכתב ההגנה טענה הנתבעת, חברת ביזנס נט בע"מ, כי מדובר בתובע סידרתי שמטריד את מערכת המשפט בתביעות טורדניות שזו אחת מהן. לדברי הנתבעת, נוהל העבודה כאשר אדם מבקש להסיר פרופיל שלו בטענה שהוא לא שלו, היא שלא לפנות לאדם שפתח את הפרופיל ולשאול לדעתו וקבלת הסכמתו. עוד טענה הנתבעת כי קיבלה דרישה מהתובע שלא לפנות לאותו אדם, "משה הלוי", מאחר והוא חושש לתגובתו. הנתבעת טענה כי מאחר ובורוכוב יודע את זהות המפרסם, הרי התביעה היתה צריכה להיות מוגשת נגדו ולא נגד חברת ביזנס נט בע"מ.

 

ביום 13/05/2008 התקיים דיון בתביעה בפני השופט גד ארנברג. בדיון טען בורוכוב כי אותו "משה הלוי" הוא ממש פושע, וכי הוגש נגד אותו הלוי כתב אישום. כמו כן טען כי אינו רוצה להתעסק איתו והוא חושש שכתובת האימייל שלו תעבור לידי אותו הלוי.

 

ביום 10/09/2008 ניתן פסק דין. השופט גד ארנברג החליט לקבל את התביעה, אך פסק לטובת בורוכוב סכום פעוט יותר מסכום התביעה.

 

בית המשפט הסביר כי המחוקק עדיין לא הסדיר את הוראות חוק איסור לשון הרע על פירסומים ברשת האינטרנט ועל אחריותו של ספק האינטרנט לאותם פרסומים. ביתצ המשפט סקר מספר פסקי דין שניתנו בעבר בנושא זה.

 

בית המשפט קבע כי בקשתם של מנהלי הקפה מבורוכוב לתת תצהיר, היתה דרישה סבירה. אולם דרישה זו הינה פועל יוצא של האמור בתשובה ששלחה לבורוכוב. בית המשפט תהה כיצד על הנתבעת לדעת שהתלונה עצמה אינה מפוברקת, במיוחד כאשר קיימת דרישה של בורוכוב שלא לפנות למפרסם לכאורה (אותו "משה הלוי").

 

בית המשפט מתח ביקורת על בורוכוב שלא סיפק תצהיר למנהלי קפה דה מרקר, שכן אם היה עושה זאת, היה מונע את המשך הפרסום וגם את הצורך בדיון משפטי.

 

בית המשפט קבע כי הפחד של בורוכוב מפני "משה הלוי" היה סביר, אולם סירובו לתת תצהיר לא היה סביר.

 

השופט ארנברג פסק לבורוכוב פיצוי בסך 1,500 שח בלבד, וכן את הוצאות האגרה ששילם.

 

יחד עם זאת, נראה כי בורוכוב לא יוכל להנות הרבה מהסכום אותו פסק לו בית המשפט, מאחר ונדרש להפקיד הוצאות משפט וערבויות כספיות גבוהות יותר בערעורים אחרים שהגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים (5,000 ש"ח) ובבית המשפט המחוזי בתל אביב (2,000 ש"ח).

 

עוד 3,500 ש"ח למאנאייק (א 6189/07, שלום ירושלים)

borochov_vs_bank.htm

 

 

תק 1115/08, תביעות קטנות ירושלים, ארנון בורוכוב נ' ביזנס נט בע"מ

פסק דין מיום 10/09/2008 של השופט גד ארנברג

borochov_vs_themarker_2.htm

 

פרוטוקול הדיון

borochov_vs_themarker_1.htm

 

 

גילוי נאות:

גם לכותב שורות אלה קוראים משה הלוי.

 

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

פורסם גם באתר YNET

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3596361,00.html

 

מקרה קודם דומה של ארנון בורוכוב עם "משה הלוי"

http://halemo.net/edoar/0100/0005.html

 

 

 

 

 

 


 




"אסתר בורוכוב"
כפי שהופיעה באתר
קפה דה מרקר




"ארנון בורוכוב"
כפי שהופיע באתר
קפה דה מרקר

 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 







תגובות הקוראים