הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

עופר שדות והונאת הזבל הגדולה

 

17/09/2008 | גיליון מספר 102 | משה הלוי halemo

 

מודעה קטנה בשער האחורי של גלובס הזמינה משקיעים לבוא ולהשקיע במיזם טכנולוגי מדהים. הסכום הנדרש: 3 מיליון דולר. קרנות הון סיכון התעניינו והבינו שמדובר במיזם למשלוח דואר זבל. מה שהכרישים המתעניינים לא הבינו, שאולי מדובר בהונאה של אסיר משוחרר שזקוק לכסף מאוד מאוד.

 

 

רקע

 

עופר שדות הוא אסיר משוחרר. בעבר נעצר כחשוד במגוון עבירות מרמה. שדות בילה בשנות ה 90 בכלא מעשיהו ובבית המעצר אבו כביר.

 

שמו התפרסם בשנת 2000 בקרב גולשי האינטרנט בישראל, לאחר שנעצר בחשד להפצצות דואר זבל נגד אנשים שסירבו לתת לו שירות. המקרה הידוע יותר הוא הפצצת שרתי ספקית האינטרנט אקוונט ושל בעליה באותה עת, מני נחמן.

 

לאחר שנמלט לחו"ל מאימת הדין, כאשר הוא מנהל משפט על עבירות מס מתוחכמות שבוצעו באמצעות תוכנת מחשב שכתב, ואיפשרה ניהול ספרים כפול, הוא החליט לחזור בשנת 2004 לארץ לאחר געגועים למשפחתו. שדות נעצר בנמל התעופה בן גוריון, נלקח לבית המשפט ונשלח לרצות מעצר עד תום ההליכים במשפטו. בהמשך הרשיע אותו בית המשפט בעבירות המס שיוחסו לו.

 

בית המשפט הרשיע את שדות לא רק בעבירות מס, אלא גם בעבירות של בידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט, לאחר שבמהלך המשפט שהחל בשנת 1993, הוא זייף מסמכים כדי "להוכיח" את הגנתו.

 

בשנת 2007 או בסמוך לכך, השתחרר שדות מהכלא וחזר לביתו בהוד השרון, לא לפני שהעניק ראיון לדני קושמרו ולערוץ 2, לתוכנית שעסקה בעבירות מחשב. שדות רואיין מתוך כלא מעשיהו שם ריצה את עונשו.

 

עופר שדות בראיון מתוך הכלא - ערוץ 2

http://www.youtube.com/watch?v=ea7h8Wbvjgw

 

 

המודעה

 

ביום 17/02/2008 ו/או 18/02/2008 התפרסמה מודעה קטנה בעמוד האחורי של עיתון גלובס, בזו הלשון:

 

דרוש שותף/משקיע

לתוכנה ושירות יחודיים ובלעדיים שעלו לרשת האינטרנט לאחרונה והפכו לאחד הנושאים ה"חמים" ברשת, כולל מליוני הורדות ומשתמשים.

סכום ההשקעה: 3 מיליון דולר

טלפונים:

עמית 054.4231550

עופר 09.7404598

 

 

 

 

בדיקת מספרי הטלפון שהוצגו במודעה, העלתה כי מדובר בעופר שדות ובנו עמית. בדיקה נוספת העלתה כי מדובר באתר האינטרנט noipmail.com המאפשר משלוח דואר זבל אנונימי, באמצעות כותרות דוא"ל מזוייפות, כאשר השולח מתחזה לשרת הדואר של יאהו ולשרת הדואר של חברת מיקרוסופט.

 

המיזם

http://www.noipmail.com

 

 

קרנות הון סיכון מתעניינות

 

לפחות שתי קרנות הון סיכון ובתי השקעות התעניינו במודעה, והזמינו את עופר ועמית למשרדיהם על מנת לתהות על קנקנו של המיזם. בית ההשקעות דה-קאלו בן יהודה הביע עניין. גם כלל פיננסים התעניינה.

 

לאחר בדיקות שעשו אותן קרנות הון סיכון, כולל בדיקת רקע על עופר שדות באמצעות חיפוש באינטרנט, הבינו המשקיעים הפוטנציאליים כי מדובר במיזם דואר זבל של אדם שעסק בזאת בעבר כדי להטריד משתמשים וספקיות אינטרנט.

 

עופר שדות, שהבין שחיפוש פשוט בגוגל חושף את עברו הלא מחמיא, החל לשלוח מכתבים לכל אתרי האינטרנט שהזכירו אותו ואת עברו הפלילי. עופר ביקש למחוק ו/או לתקן את הכתבות. אלא שסירבו, החלו מאותו יום לספוג דואר זבל מסיבי לתיבות הדואר שלהם, בהם גם כותב שורות אלה.

 

פרופילים ובלוגים מזוייפים נפתחו נגד העיתונאים והבלוגים שהעיזו להזכיר את עברו ולסקר את פסקי הדין בעניינו. לא מדובר בהתנהגות חריגה של שדות. כבר בעבר, כשעמד לדין, ניסה לדפוק את שותפיו העסקיים בחברת המזגנים שבה היה שותף ("וירו") על ידי הפללתם במעשים שלא עשו, באמצעות זיוף מסמכים ובידוי ראיות.

 

 

 

החובות הגדולים של עופר שדות

 

כאשר שדות השתחרר מכלא בשנת 2007, עדיין רבצו עליו חובות כספיים גדולים, שמקורן בקנסות שהטיל עליו בית המשפט בהליכים פליליים קודמים. חוב ראשון היה כתוצאה מכתב אישום שהוגש לבית המשפט בשנת 1991, בו הורשע שדות בהמשך השנים. חוב שני היה שכתוצאה מכתב אישום נוסף על עבירות מס מתוחכמות שביצע והוגש בשנת 1993, שבו הורשע סופית בשנת 2005 לאחר שערעורו נדחה.

 

בדיקה כלכלית מגלה שעל ביתו של עופר שדות בהוד השרון, הרשום כמעוקל, רבים הגורמים הבאים: לשכת ההוצאה לפועל בכפר סבא, לשכת ההוצאה לפועל בחיפה, הנהלת בתי המשפט והמרכז לגביית קנסות, לשכת מס ערך מוסף (מע"מ) בתל אביב, כונס הנכסים עו"ד אלי גור (שמשמש לעיתים גם כעורך הדין של משפחת שדות), פקיד השומה בפתח תקוה, כונס הנכסים עו"ד מרדכי שחם, ואפילו רעייתו נאווה, שפנתה לבית המשפט לענייני משפחה בכפר סבא על מנת לקבל את חלקה לפני שהחלק של עופר בבית, יעוקל סופית.

 

בדיקה אצל גורמים בשוק האפור, מגלה כי בחודש מאי 2005 לקח עופר הלוואה בסך 150,000 ש"ח אותה התחייב לפרוע ב 15 תשלומים חודשיים שווה, וזאת עד לתחילת שנת 2008. בחודש ינואר 2006 לקח שדות הלוואה נוספת בשוק האפור בסך 91,000 ש"ח, אותה התחייב לפרוע.

 

רעייתו של שדות, נאווה, חתמה על התחייבות בלתי חוזרת למכור את זכויותיה במקרקעין, אם עופר לא יצליח להחזיר את ההלוואה.

 

בחודש ינואר 2008 התברר כי משפחת שדות אינה מסוגלת להחזיר את ההלוואה לנושיה.

 

עופר לא אמר נואש. במסמך שנתן לנושיו, התחייב שדות  להעביר תוך 6 חודשים כל סכום שיצליח לגייס למיזם האינטרנט דואר זבל שיצר. שדות התחייב להעביר סכום של 241,000 ש"ח. כמו כן סכום נוסף של 351,000 ש"ח באם יגויסו 2 מיליון ש"ח. כמו כן 5 אחוזים מכל סכום שיגוייס למיזם הטכנולוגי.

 

שדות נתן הבטחה לנושיו בשוק האפור לקבלת 6 אחוזים ממניות החברה.

 

כאמור, בחודש פברואר 2008 פורסמה המודעה של עופר שדות ובנו עמית, הקוראת למשקיעים לבוא ולהשקיע במיזם דואר זבל החדש שלהם.

 

בחודש יולי 2008, כאשר ההשקעות של קרנות הון סיכון בוששו מלהגיע, נאלץ שדות לתת למסור המחאת זכות לנושיו בשוק האפור, לגבי הדירה שבבעלותו.

 

 

האם נעשה כאן נסיון להונאת משקיעים?

 

מיזם דואר זבל של שדות כנראה לא הצליח לגייס את ההון הדרוש. האם קרנות הון סיכון ובתי השקעות היו מודעות לנסיון לגייס כספים על חשבונן, על מנת לפרוע חובות ישנים של משפחת שדות?

 

לאחרונה, על פי פרסומים בערוץ 10, התברר כי חובו של עופר שדות למרכז לגביית קנסות עומד על סכום שיא של 7,000,000 ש"ח, סכום הנושא הרבה הצמדות וריביות מטורפות.

 

נראה כי השקעה במיזם הזבל של שדות, בסך 3,000,000 דולר, היתה מכסה את החוב העצום למדינה ולגורמים נוספים היושבים על צווארו.

 

 

 

סוף דבר

 

אם מישהו מהוד השרון, העונה לשם עופר שדות, אדם רזה, שיער אפור ארוך, משקפיים עגולות, שעל נכסיו יש עיקולים שונים, ומציע לכם להשקיע במיזם הזבל הטכנולוגי שלו, כדאי שתבינו שאת הכסף שתיתנו לו, הוא עלול להעביר קודם כל לנושיו.

 

ראו הוזהרתם.

 

 

 

 

גילוי נאות:

1. בסיפור הזה, הכל אישי.

2. לפרט על זה? אולי בעתיד...

 

 

~~~~~~

פרסומים נוספים

 

החובות הגדולים של עופר שדות

15/07/2008 | וידאו - חדשות ערוץ 10

http://www.youtube.com/watch?v=DOeclM-BwL8

 

החובות הגדולים של עופר שדות

15/07/2008 | וידאו - היום שהיה - גיא זוהר

http://www.youtube.com/watch?v=WHy2C0zAfac

 

 

 

 

 

 

 


 





עופר שדות
 


 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים