הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אתר נט המשפט מדליף את מספרי הזהות של השופטים

 

11/12/2009 | גיליון מספר 107 | משה הלוי halemo

 

לא ברור האם מדובר בכוונה תחילה, טעות אנוש או שיפור השירות לאזרח: אתר נט המשפט, שנראה הרבה יותר בטוח ומאובטח מהאתר הישן של בתי המשפט, חושף בקוד המקור של האתר את כל מספרי תעודות הזהות של השופטים בישראל.

 

 

חוק מרשם האוכלוסין קובע כי כל אדם רשאי לקבל מידע על אדם אחר ממשרד הפנים.

 

חוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה ,1965

29. ידיעות

(א) כל אדם רשאי לקבל ידיעה בנוגע לרישום לגביו במרשם וכן העתק או תמצית מן הרישום.

(ב) כל אדם רשאי לקבל ידיעה על שמו ומענו של כל אדם הרשום במרשם.

(ג) אדם שיש לו לכאורה ענין בדבר רשאי לקבל ידיעה על תאריך לידתו של אדם הרשום במרשם ועל פרטי-רישום אחרים שייקבעו בתקנות.

 

 

התקנות קובעות כי בין פרטי המידע שאדם יכול לקבל על אדם אחר ממשרד הפנים, גם מספר תעודת הזהות שלו:

 

תקנות מרשם האוכלוסין (קבלת פרטי רישום של נרשם), התשל"ה 1975

1. קבלת ידיעה על פרטי רישום

פרטי הרישום האחרים של נרשם שאדם אשר יש לו לכאורה ענין בדבר רשאי לקבל ידיעה עליהם הם:

(1) שמות ההורים;

(2) מקום הלידה;

(3) המצב האישי (רווק, נשוי, גרוש או אלמן)

(4) המין;

(5) הלאום;

(6) תאריך הכניסה לישראל;

(7) מספר הזהות.

 

 

בפועל, כדי לקבל מידע זה, יש לגשת לסניף משרד הפנים הקרוב למקום מגוריכם, לשלם אגרה של 15 ש"ח, להזדהות בפני הפקיד באמצעות תעודת הזהות שלכם, ולקבל ביחד עם הקבלה, גם פלט מחשב על נייר בצבעים כחול לבן נעימים לעין ובו רשומים הפרטים המבוקשים.

 

השירות נקרא "איתור מען" מאחר והמידע שתקבלו מכיל גם את כתובת האדם העדכנית ואת שם אביו. אם תתעקשו ותסבירו לפקיד, תקבלו גם פרטים מבוקשים אחרים כמו שנת הלידה של אותו אדם ולפעמים התעקשות ייתר תתן לכם גם את היום והחודש שבו נולד.

 

כלומר, אם השגתם מידע על מספר תעודת הזהות של אדם כלשהו, לא ביצעתם עבירה של פגיעה בפרטיות. מדובר במידע זמין לכל, שנמסר לכם על פי חוק. בפרקליטות מחוז ירושלים, למשל, לא תמיד מכירים את הוראות החוק, ולעיתים מוציאים תחת ידם כתבי אישום מופרכים בהם נטען כי לא ידוע למאשימה כיצד הנאשם השיג את מספר תעודת הזהות של הקורבן. הכרעת הדין הסופית של בית המשפט בדרך כלל מסבירה לפרקליטי המדינה את העניין הפעוט הזה.

 

במקרים מסוימים, מקור הטעות של אנשי הפרקליטות הוא בעדות מומחה של איש תהיל"ה (ממשל זמין) שמסביר בעדות במשטרה כי עצם השגת מספר תעודת הזהות היא עבירה. במקום להתעסק בחומות אש, בהצפנות ובאנטי-וירוסים, מתעסקים אנשי תהיל"ה עם אינטואיציות משפטיות מוטעות.

 

חיפוש מאות מספרי תעודות זהות יעלה לא מעט, ולא ברור אם הפקיד יתפנה לטפל בכל הבקשות שלכם. חיפוש מאה מספרים יעלה 1500 ש"ח. אם חשקה נפשכם למשל בכל מספרי תעודות הזהות של קבוצת אוכלוסייה מסוימת, זאת עבודה סיזיפית של ממש: קיימים שמות נפוצים כמו למשל "אלי כהן" ואפילו באותה עיר, כך שלא תמיד ברור מי הוא מי ואיזו תעודת זהות, שם וכתובת היא הדרושה לכם.

 

נניח למשל שברצונכם לדעת את כל מספרי תעודות הזהות של כל השופטים המכהנים בבתי המשפט בישראל. אין זה סוד. לפני כל מינוי של שופט, מתפרסם ברשומות בקובץ נייר שנקרא "ילקוט הפרסומים", ובו פרטי המועמד לשפיטה ולאיזה בית משפט (מקום וערכאה), הוא מועמד.

 

קיימים אתרים משפטיים כמו אתר "נבו" (http://www.nevo.co.il/) המאפשרים חיפוש בחוברות "ילקוט הפרסומים". מחפשים שם שופט, ומקבלים קישור לקובץ דיגיטלי של חוברת ילקוט הפרסומים. אבל שוב, מדובר בעבודה סיזיפית. מילא, שופט אחד, אפשר למצוא את מספר הזהות, אך מה קורה כשרוצים את כל המספרים של כל השופטים המכהנים בבית המשפט במחוז זרנוגה גימל? עובדים קשה.

 

באתר בתי המשפט פתרו לאזרחים את הבעיה הקשה הזו. זאת על ידי שימוש פשוט בדפדפן שמגיע עם מערכת ההפעלה.

 

ניגשים לאתר בתי המשפט, ובוחרים "נט המשפט"

http://www.court.gov.il

 

לוחצים על הלחצן שאתם רוצים להיכנס לאתר נט המשפט

http://elyon1.court.gov.il/heb/netminfo/home_search_net.htm

 

מקבלים את המסך הראשי של נט המשפט

http://www.court.gov.il/NGCS.Web.Site/HomePage.aspx

 

בוחרים "דיונים לשופט" ומקבלים את הקישור הבא (שלא ניתן להיכנס אליו ישירות, אלא דרך הדף הראשי בלבד)

http://www.court.gov.il/NGCS.Web.Site/Reports/ReportJudgeSittingsDayView.aspx

 

 

בוחרים את שם בית המשפט הרצוי לכם (למשל "שלום ירושלים"). המסך יתחלף ושמות השופטים ברשימה המתגלגלת יוחלף ויציג את רשימת השופטים באותה ערכאה.

 

לוחצים בעכבר קליק ימני ובוחרים בשורה "הצג מקור" (בדפדפנים לועזיים - View Source). פעולה זו אפשרית גם מתפריט הדפדפן.

 

נפתח עורך טקסט (פנקס הרשימות או Notepad) ובו מוצג קוד בשפת HTML המרכיב את הדף באתר. בדף זה, במקום טוב באמצע, קיימת רשימה של שופטים לאותו בית משפט נבחר, עם כתובות דואר אלקטרוני המכילות מספר זהות של השופט, סימן שטרודל ואת שם המתחם gov.il

 

 

דוגמה:

[email protected]

 

את המידע הזה תוכלו לשמור לקובץ טקסט על הדיסק המקומי שלכם.

 

בעזרת מספר תעודת הזהות של השופט האהוב עליכם, תוכלו לקבל פרטים נוספים בלשכות משרד הפנים, כמו שם האב וכתובת מגורים. עכשיו הדרך פתוחה כדי לשלוח לו זר פרחים.

 

אגב, בעתיד לכל אזרח תהיה כתובת דואר אלקטרונית שתכיל את מספר תעודת הזהות שלו (תשע ספרות) עם שם המתחם gov.il. פרוייקט זה נקרא "הכספת". לכל אזרח תהיה כתובת דוא"ל שאליה יוכל לקבל את מכתביו ממשרדי הממשלה השונים.

 

דוגמה:

רשימת כל מספרי תעודות הזהות של כל השופטים המכהנים בישראל
נמחק לפי בקשת הנהלת בתי המשפט ביום 14/12/2009

 

 

ואם אין לכם זמן לגשת למשרד הפנים, או שחסרים לכם 15 ש"ח כדי לשלם את האגרה, או שאתם סתם נוכלים קטנים שמחפשים לחסוך?

 

אין פשוט מזה!

 

לבועז דולב, איש יקר (תרתי משמע), מנהל תחום ממשל זמין במשרד האוצר, יש חזון שאותו הוא מציג בועדות הכנסת ובהרצאות בפני קהל: לקצר את התורים במשרדי הממשלה על ידי שימוש מסיבי באתרי האינטרנט של משרד הממשלה, המאוגדים כולם תחת פורטל http://www.gov.il/ . לא רק התור מתקצר, אלא גם מחיר השירות המבוקש.

 

דרך אחת, קצת שנויה במחלוקת, היא לגשת ולנסות לשלם את אגרת הטלוויזיה של בעל תעודת הזהות. יש להכניס מספר זהות של אדם וסכום שגדול מ 10 ש"ח, בלבד. בתגובה, ייפתח מסך שיציג את שמו של אותו אדם, בהנחה שהוא רשום במחשבי רשות השידור כמחזיק מקלט טלוויזיה.

 

דף תשלום אגרת הטלוויזיה

http://ecom.gov.il/voucher/InputPage.aspx?vid=208

 

 

דרך שניה, קצת יותר חוקית, היא פשוט לגשת לאתר מס הכנסה ולנסות לקבל אישור מס במקור. מכניסים עד 10 מספרי זהות, ומקבלים את שמותיהם של האנשים בעלי מספר הזהות, בתוספת אישור על אישור ניהול ספרים ואחוזי המס שצריך לנכות מהם. לעיתים גם מקבלים את שמות בני הזוג.

 

דף מס הכנסה לקבלת אישור ניכוי מס במקור

https://www.shaam.gov.il/gmrepishur

 

 

 

צילומי מסך

 

 


 





רוצה את המספר שלי?


 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 

 






















תגובות הקוראים