הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

המשטרה חוקרת: חשד לגלישה באינטרנט עם דפדפן לא מוכר

 

17/12/2009 | גיליון מספר 108 | משה הלוי halemo

 

בחודש ינואר 2009 פתחה המשטרה בחקירה פלילית בחשד לגלישה באתרי אינטרנט בכלל ובאתרי ממשל זמין בפרט, בדפדנים לא מקובלים בשוק דוגמת אינטרנט אקספלורר. גולשים בפיירפוקס? הישמרו לנפשותיכם!

 

 

במהלך איסוף ראיות אלקטרוניות בדיסק קשיח שנתפס, ושייך לכאורה לכותב שורות אלה, התגלה מחזה אלקטרוני מזעזע בראיות שהופקו במשרדי המשטרה: לא רק דפדפן רגיל כמו אינטרנט אקספלורר של חברת מיקרוסופט היה מותקן במערכת ההפעלה, אלא דפדפן שאינו של מיקרוסופט וכזה "שאינו מקובל בשוק".

 

מאחר ומשטרת ישראל בכלל ומפלג הונאה ירושלים בפרט, חלשים בהבנה של נושאי מחשוב ואינטרנט, פנה חוקר המשטרה לאיש תהיל"ה (ממשל זמין), זאב רובינשטיין, וביקש לדעת האם אתר ממשל זמין אוסר או מתיר שימוש בדפדפנים מסויימים. בתשובה לשאלה, השיב רובינשטיין כי אין הגבלות מיוחדות של הממשלה על שימוש בדפדפנים, וכי אתרי ממשל זמין עובדים עם הדפדפנים המוכרים בשוק.

 

הפניה של המשטרה לאיש תהיל"ה בוצעה לאחר שכותב שורות אלה ביקש לדעת מה הפליליות בכלל בשימוש בדפדפנים אחרים שאינם אינטרנט אקספלורר.

 

בעקבות התשובה, נגנזה החקירה בעודה באיבה. יחד עם זאת, אם אתם גולשי אינטרנט שומרי חוק, הקפידו לא להיכנס לאתרים ממשלתיים עם דפדפן שאינו מוכר בשוק. אינטרנט אקספלורר, בינתיים, הכי בטוח בחקירת משטרה בהפרכת חשד לחדירה לחומר מחשב שלא כדין...

 

 

(מצורפת למטה תמונת המזכר המשטרתי בנושא זה, מיום 27/01/2009).

 

 

 

עוד בנושא:

עלילות פרוקסי וההונאה המשטרתית הגדולה

http://halemo.net/edoar/0107/0004.html

 

 

 

 

 

 


 





 
 
 

 






 

 

 

 

 







תגובות הקוראים