הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

פנקס לעיתונאים, יד ראשונה, מפשיטת רגל

 

31/12/2009 | גיליון מספר 109 | משה הלוי halemo

 

פעם עיתונאים היו מסתובבים עם פנקס נייר ורושמים בו את רשימותיהם. חברה בארצות הברית שייצרה פנקס מיוחד כזה לעיתונאים, נסגרה. הפנקס המשובח הגיע לארץ לחנויות הכל בדולר ונמכר בחצי דולר.

 

 

סרטים אמריקאיים, בעיקר כאלה מלפני שנת 2000, מציגים את דמותו של עיתונאי השטח בדרך הבאה: כובע, סיגריה בפה, עט או עפרון ביד ופנקס רשימות מיוחד עשוי נייר.

 

אלא שבסרטים הללו הכובע נעלם כי אין שמש במקומות סגורים שבהם עורכים מסיבות עיתונאים, הסיגריה כבר לא בריאה, העט ועפרון פינו מקומם לרשמקול MP3 ופנקס הרשימות כבר לא שם, בגלל הטכנולוגיה שמאפשרת לעיתונאי לתעד את רשימותיו באמצעות קול ותמונה.

 

בארה"ב היתה קיימת חברה מסחרית בשם "רורינג ספרינג מוצרי נייר" (Roaring Spring Paper Products). החברה יצרה מוצרי נייר מיוחדים לשוק מוצרי המשרדי, בהם גם פנקס רשימות לעיתונאים שנקרא Journalist's Pad.

 

אתרי החברה ז"ל

http://www.roaringspring.com

http://www.rspaperproducts.com

 

 

המיוחד בפנקס העיתונאי היה בממדיו החריגים: רוחב 4 אינטש (כ 100 מ"מ) וגובה 8 אינטש (כ 205 מ"מ). בגבו היה קרטון עבה ומעליו מחוברים בספירלה ממתכת 70 דפים. בכריכתו של הפנקס יכול היה העיתונאי לציין את התאריכים שאליהם מתייחס הפנקס, ואת שמו וכתובתו למקרה שייאבד ואדם הגון ימצא את האבידה. בדפים עצמם השורות מרווחות ומסומנות בצבע כחול בהיר.

 

מאז שעיתונאים עברו לאמצעי תיעוד אלקטרוניים, רשמקול (טייפ מנהלים ללא קלטות אלא MP3) ומצלמות וידאו קטנות אך משובחות, המוצר הלך והפך לנדיר בחנויות הציוד המשרדי. אלה האחרונות נתקעו עם מלאי של פנקסים לעיתונאים. גם החברה כנראה נתקעה עם אותה בעיה. פנקסי הנייר הפכו כבר לפריט אספנות שמתועדים באתרי אינטרנט.

 

אספן של פנקסי נייר

http://www.notebookstories.com

 

 

יזמים, יבואנים ואנשי עסקים בישראל קונים לרוב סחורה זולה במזרח הרחוק בארצות כמו סין, טאיוון, קוריאה וכדומה, ומוכרים את המוצרים הזולים בשווקים ובחנויות "הכל בדולר".

 

והנה, התגלגלה לידיהם הזדמנות לקנות סחורה משובחת היישר מארה"ב, שאין לה כבר ביקוש לאור הטכנולוגיה המתפתחת: פנקס רשימות לעיתונאים. מוצר שבעוד מספר שנים אולי יהפוך למאוד נדיר.

 

את פנקס הרשימות המיוחד מציעים היום למכירה בישראל בשווקים ובחנויות "הכל בדולר". אני הצלחתי לקנות כזה ב 2 ש"ח בלבד (בעיר עכו), כמעט חצי דולר (בזמן כתיבת שורות אלה, שער הדולר הוא 3.70 ש"ח ל 1 דולר).

 

בתמונה למטה אפשר לראות תמונה של הפנקס המיוחד.

 

עיתונאים ותיקים שלא מסתדרים עם הטכנולוגיה או עם מחיריה השקליים, מוזמנים לפשוט על החנויות לפני שייגמר...

 

 

 

 

 

 

 

 


 




דמות אופיינית של
עיתונאי אמריקאי




 
 




 
 
 

 






 

 

 

 










תגובות הקוראים