הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 


 







 

 




 
 
 

 






בזק משדרגת תשתיות ופוגעת בצרכנים

 

23/05/2013 | גיליון מספר 115 | משה הלוי halemo

 

 

חברת התקשורת בזק משדרגת קווי טלפון באיזורים שונים בארץ. אלא שלצד השדרוג, פוגעת החברה בלקוחותיה, משתמשי האינטרנט המהיר. בזק לא יודעת לתת להם תשובות ולא יודעת להסביר מדוע פתאום אין אינטרנט, ורק מציעה להם לשדרג את המנוי ולשלם לחברה עוד מספר עשרות שקלים לחודש.

 

 

בעיר עכו החליטו סוף סוף לאפשר אינטרנט מהיר מסוג NGN, אינטרנט במהירות 100 מגה ביט לשניה.

 

כדי לשדרג, ניתקו חצי עיר מקישור לטלפון ולאינטרנט, לא לפני ששלחו הודעות מוקלטות לתושבים.

 

טכנאי בזק פתחו ארונות תקשורת ברחבי העיר, חתכו, החליפו, חיווטו ושדרגו את קווי הנחושת או הסיבים האופטיים שעוברים מתחת לאדמה.

 

לאחר שסיימו את עבודתם, חזרו למשרדיהם שמחים וטובים ועליזי לב.

 

אלא שעכשיו התחילו בעיות חדשות:

אזרחים שלפני השדרוג עבדו כמו שצריך עם האינטרנט שלהם, חוו תקלה. המחשב מסרב להתחבר לאינטרנט. הנתב (ראוטר) שלהם לא מסתנכרן עם הרשת של בזק. אין אינטרנט. אין גלישה. אין דואר אלקטרוני. מנותקים 24 שעות ביממה.

 

בשיחה עם נציגי בזק בשירות התיקונים 166, הסבירו האחרונים שהם לא מצליחים לאתר בעיה כלשהי על הקו. הם הציעו לשלוח טכנאי לביתו של המנותק.

 

בימים כתיקונם, נציגי 166 דווקא כן מצליחים לאתר בעיות ולסדר את הקו, על ידי הגדרת הקו מחדש אצלם במוקד, איפוסו, ריסט ועוד מילים טכניות שלא אומרות כלום לרוב עם ישראל. מילים ששמורות לטכנאי תקשורת.

 

ביום למחרת, או שלושה ימים לאחר מכן, אם לא צעקתם על נציג בזק, מגיע הטכנאי של בזק. הוא לא מוצא בעיה על הקו אלא מציע לכם לשדרג את מהירות האינטרנט ולקחת ציוד חדש מבזק שתומך בקווי הטלפון המשודרגים של החברה.

 

מילים בגנותו של ציוד התקשורת שלכם יישמעו פה ושם בשיחה עם הטכנאי של בזק לצד נסיון לשדרג לכם את הציוד, את המהירות ואת חשבון הבנק.

 

לקוח תמים, שבאמת רוצה להמשיך ולגלוש, יקנה ציוד חדש מבזק, או ישלם עליו בכל חודש, ישדרג את המהירות שהספיקה לו מקודם, 5 מגה ביט ל 100 מגה ביט, ויעשיר את קופת בזק בעוד כמה עשרות שקלים חדשים.

 

 

בזק בתרגיל טכני שיווקי

 

התרגיל של בזק בשדרוג הקווים הוא כזה:

כדי ליצור תקשורת בין מחשב הלקוח לשרתי המחשב החברה, קיים פרוטוקול תקשורת. לפני שדרוג הקו, תמכה בזק בפרוטוקול ADSL מסוג T1.413 .

 

פרוטוקול זה קיים ומוגדר בנתבים של חברות טובות כמו TP-LINK , שמביני עניין ישתמשו בהם במקום בציוד המוגבל חלקית של בזק.

 

לאחר שחברת בזק משדרגת את האינטרנט המהיר ל NGN, אינטרנט מהיר שתומך במהירות של 100Mbs, אי אפשר יותר להתחבר לאינטרנט הפחות מהיר, נניח 5Mbs , בפרוטוקול ADSL מסוג T1.413 .

 

נציגי התמיכה של חברת בזק, לא מגלים ללקוחותיהם את הבעיה החדשה שנוצרה, אלא מעדיפים שהלקוחות ישדרגו את הציוד ואת המנוי, ישלמו קצת יותר ויהנו מאינטרנט מהיר באמת.

 

אלא שאין צורך בכך. אם אתם לא מורידים סרטים באופן קבוע, אלא גולשים באתרי חדשות, פייסבוק ושאר אתרים טקסטואלים עם תמונות סטילס, מספיקה לכם מהירות של 5 או 10 מגה ביט לשניה.

 

על מנת שהאינטרנט שוב יעבוד לכם כמו מקודם, יש להיכנס לתפריט של הנתב, לשנות את האופציה של ADSL Mode לעבודה עם ADSL2+ (איי.די.אס.אל שתיים פלוס).

 

הנתב ינסה להתחבר כעת במוד העבודה החדש של בזק. כעת האינטרנט הפחות מהיר יעבוד לכם. בלי שדרוגים, בלי עליית מחירים ובלי הטובות של אנשי בזק שלא רוצים לגלות לכם על התרגיל ועל אי התמיכה אחורה בפרוטוקולים ישנים.

 

חברת בזק החליטה לא לתמוך אחורה בפרוטוקולי תקשורת של ADSL כמו T1.413 אלא לקבוע עובדה בשטח ולתמוך רק בפרוטוקול החדש, ADSL2+ . ומי שעובד עם ציוד אחר, שילך לעזאזל וישלם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 

תגובות הקוראים