הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 






ירון בלנק, פדופיל האינטרנט הישראלי, הורשע

13/09/2003 |   גיליון מספר 23

halemo

 

 

ירון בלנק, צעיר בן 24 מהעיר אריאל, הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של מעשי סדום בקטינים, מעשים מגונים בקטינים וסחיטה באיומים של קטינים, אותם הכיר ברשת אינטרנט, בחדרי צ'אט ודרך תוכנת איסיקיו. גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר.

 

 

ביום 7 אוקטובר 2002 נעצר בחור צעיר בן 24 מהעיר אריאל בחשד שכפה יחסי מין שלא בהסכמה על צעירים בגילאים 13 עד 16 מרחבי הארץ, ואף איים עליהם בגילוי נטיותיהם המיניות להוריהם, אם הללו לא יפגשו עימו ויקיימו יחסי מין אנאליים ואורליים. את הנערים הכיר בחדרי צ'אט באינטרנט, בעיקר באתרים הומוסקסואלים.

 

המשטרה ומפלג עבירות מחשב עקבו במשך תקופה ארוכה אחרי ירון בלנק, לאחר תלונות שהוגשו. שיא ההתחקות אחריו היה בהאזנות סתר במשך תקופה ארוכה, וכן בהתחזות שוטרים לנערים בני 13 שמשתתפים בחדרי צ'אט באתרי האינטרנט בהם הסתובב גם ירון בלנק.

 

כמו כן, השתמש ירון בלנק בתוכנת mIRC וכן בתוכנת ICQ לשיחות עם הנערים אותם ניסה לסחוט ולשכנע לקיים עימו יחסי מין. השיחות והאיומים דרך תוכנת ה ICQ ושמירת הלוגים ותמלילי השיחה עם הנערים, יאפשרו למשטרה ולתביעה במועד מאוחר יותר במשפט, להפליל את ירון בלנק בעבירות של סחיטה באיומים. ירון בלנק החזיק מספר ICQ מיוחד לניהול השיחות הללו, מספר 21258127 כאשר הוא כותב תחת הכינוי Dolphin. לבלנק היה מספר ICQ אחר שלא נוצל לשיחות הללו, מספר 97382838 תחת הכינוי The-Leader.

 

 

מעצר וחקירה

 

כאמור, ביום 7 אוקטובר 2002, נעצר בלנק. בלנק בתחילה הכחיש את כל החשדות נגדו, אך במקום לשתוק בחקירותיו, הוא דובב על ידי החוקרים לספר איזה עונש יש להטיל על פדופיל מצוי שמקיים יחסי מין בכפייה עם נערים בני 13. בלנק, שלא ידע על החומר הרב שנאסף כנגדו ועתיד יהיה לשמש את התביעה, אמר כי לאדם כזה מגיע לשבת בכלא תקופה ארוכה.

 

בהמשך, ירון בלנק נעצר עד תום ההליכים נגדו, בלא אפשרות לנהל את התביעה כנגדו מחוץ לכותלי בית המעצר באבו כביר שם הוא יושב עד לכתיבת שורות אלו. הגדרתו של בלנק כאדם שמסוכן לציבור הקלה על החלטת בית המשפט.

 

 

כתב האישום

 

ביום 17 אוקטובר 2002, הוגש כתב האישום הראשון כנגד ירון בלנק. כתב האישום ייחס לבלנק את העבירות הבאות, בשבעה אישומים שונים (עבירות נגד שבעה נערים שונים):

 

(1) עבירה של מעשה סדום, שהיא עבירה על סעיף 347 לחוק העונשין,

(2) עבירה של סחיטה באיומים, שהיא עבירה על סעיף 428 לחוק העונשין.

(3) מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 שלא בהסכמתו החופשית, שהיא עבירה על סעיף 348(ב) לחוק העונשין.

(4) עבירה של מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, שהיא עבירה על סעיף 348(א)(3) לחוק העונשין.

 

ביום הקראת כתב האישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ביקש סנגורו הציבורי של ירון בלנק להגיע עם התביעה להסכמות, והקראת כתב האישום נדחה.

 

בהמשך, לאחר שהסנגוריה לא הגיעה להסכמות עם התביעה על האישומים, תוקן כתב האישום וכלל 11 אישומים שונים כנגד ירון בלנק, למורת רוחו של הסניגור. על פניו נראה כי התביעה ביקשה ללמד לקח את הסנגור הסורר.

 

 

משפט בדלתיים סגורות

 

למרות 11 האישומים החמורים כנגד ירון בלנק, כאשר כל אישום מייצג קורבן עבירה אחר, מרבית הקטינים, נערים מתחת לגיל 17, סירבו להעיד כנגד ירון בלנק במשפט שנערך בדלתיים סגורות, ולפיכך חלק מן האישומים הקשים הומרו לאישומים פחות חמורים.

 

משפטו של ירון בלנק נערך בדלתיים סגורות בפני הרכב של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב: כבוד השופטת שרה סירוטה (אב בית הדין), כבוד השופט עמירם בנימיני וכבוד השופט אברהם טל.

 

במשפט העידו חלק מהקטינים שאותם ניסה לסחוט הנאשם ועם חלקם קיים יחסי מין (מעשי סדום). כמו כן העידו השוטרים שהתחזו לנערים בני 13 ו"פותו" על ידי בלנק לקיים עימו יחסי מין.

 

במהלך העדויות של המשטרה נחשף כי בלנק עשה שימוש בתוכנת רשומון (רישומון) של משרד הפנים, על מנת להגיע לשמותיהם של הנערים ולכתובתם האמיתית, על מנת לסחוט אותם באיומים לספר להוריהם על כך שהם הומוסקסואלים, אם לא יפגשו איתו ויקימו יחסי מין.

 

 

הכרעת הדין

 

ביום 11 ספטמבר 2003, ניתנה בבית המשפט המחוזי בתל אביב הכרעת הדין. הכרעת הדין שרובה נכתבה על ידי כבוד השופט בנימיני, תיארה את אישיותו המניפולטיבית של בלנק, כיצד שיקר בחקירותיו במשטרה, וכיצד הפיל את עצמו כאשר טען שלפדופילים מגיע לשבת בכלא להרבה זמן.

 

הכרעת הדין הארוכה פירטה את 11 האישומים השונים בהם הואשם ירון בלנק ואת המעשים הקשים והפליליים שביצע על מנת לקבל את מבוקשו המיני.

 

ירון בלנק זוכה מחמת הספק מעבירה של מעשה סדום בנסיבות אינוס לאחר שחלק מהקטינים סירבו להעיד. אם היה שותק בחקירתו במשטרה, היה מזוכה גם בחלק מהעבירות לאחר שהורשע בהן על פי הודאתו.

 

ירון בלנק נמצא אשם והורשע בעבירות הבאות:

 

א. שתי עבירות של מעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו 16 שנים, לפי סעיף 347(א) רישא לחוק העונשין, התשל"ז 1977 (האישומים הראשון והשביעי).

ב. עבירה של מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 14 שנים, לפי סעיף 348(א) לחוק העונשין, התשל"ז 1977, בנסיבות סעיף 345(א)(3) לחוק זה (האישום השני).

ג. שלוש עבירות של סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, לפי סעיף 428 סיפא לחוק העונשין, התשל"ז 1977 (האישומים הראשון, השמיני והתשיעי). 

ד. שש עבירות של סחיטה באיומים, לפי סעיף 428 רישא לחוק העונשין, התשל"ז 1977 (האישומים השלישי, הרביעי, החמישי, השישי, העשירי והאחד עשר).

 

גזר הדין כנגד ירון בלנק יינתן במועד מאוחר יותר.

 

 

אחרית דבר

 

זו פעם ראשונה בישראל בה מורשע פדופיל אינטרנט בחלק מהעבירות שיוחסו לו. כמו כן, זו פעם ראשונה בה יושב "פושע אינטרנט" במעצר עד תום ההליכים כנגדו. גזר הדין שיינתן במועד מאוחר יותר, עלול להשאיר אותו שם לעוד מספר שנים.

 

 

 

בית משפט מחוזי תל אביב

תיק פ"ח 1196/02 מדינת ישראל נגד ירון בלנק

 

הכרעת הדין המלאה - כאן

 

 

 

עדכון 16/12/2003:

 

ביום 15 דצמבר 2003 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 14 שנות מאסר בפועל על ירון בלנק. בנוסף נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

 

גזר הדין המלא - כאן