הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

תביעות בענייני קניין רוחני יוגשו גם במחוזי
07/11/2003 |   גיליון מספר 29

halemo

 

 

הצעת חוק שהוגשה בכנסת ועברה בקריאה שנייה ושלישית, קובעת כי מעתה, ניתן יהיה להגיש תביעה אזרחית בענייני קניין רוחני, גם לבית המשפט המחוזי, ולא רק לבית משפט השלום שעד כה עסק בכך אם סכום התביעה היה נמוך יחסית.

 

סמכותו של בית המשפט המחוזי כיום, היא בדיון בתביעות שסכום התביעה בהן גבוה מ 2,500,000 ש"ח. תביעה שהוגשה וסכום התביעה הנקוב בה היה נמוך, נדונה רק בבית המשפט השלום, על פי סמכותו העניינית שנקבעה בחוק בתי המשפט.

 

מצב הדברים יצר בעיה עבור גופים ואנשים פרטיים שביקשו לתבוע אחר על הפרת זכויות יוצרים וכן להוציא צו מניעה כנגד הנתבע שיורה על הפסקת ההפצה שהפרה את זכויות היוצרים.

 

צו כנגד מפר זכויות יוצרים הוא בסמכותו העניינית של בית המשפט המחוזי. מצב דברים זה פיצל את התביעה ואת הבקשה לצו לשני בתי משפט שונים - השלום והמחוזי.

 

לאחר שתיקון מספר 36 לחוק בתי המשפט עבר בשלוש קריאות בכנסת, תוקן המצב וכעת ניתן להגיש את התביעה כנגד מפר זכויות היוצרים בבית המשפט המחוזי במקביל להגשת בקשה לצו מניעה.

 

לאחר החקיקה, תוקן סעיף 40 בחוק בתיח המשפט (נוסח משולב), התשמ"ד 1984, ולאחר פיסקה (3) באותו סעיף, יופיע התיקון הבא (לא רשמי עדיין):

 

תביעה בעניני קנין רוחני, הכרוכה בתביעה בעניני קנין רוחני שהיא בסמכות בית המשפט המחוזי לפי פסקה (1), אף אם סכום התביעה או שווי נושא התביעה אינו עולה על הסכום כאמור בסעיף 51(א)(2); בפסקה זו, "תביעה בעניני קנין רוחני" – תביעה אזרחית לפי אחד או יותר מהחוקים המפורטים להלן:

(4)

(א) חוק זכות יוצרים, 1911[2];

(ב) פקודת זכות יוצרים[3];

(ג) פקודת הפטנטים והמדגמים[4];

(ד) חוק הגנת כינויי מקור וציונים גיאוגרפיים, התשכ"ה-1965[5];

(ה) חוק הפטנטים, התשכ"ז-1967[6];

(ו) פקודת סימני מסחר [נוסח חדש], התשל"ב-1972[7];

(ז) חוק זכות מטפחים של זני צמחים, התשל"ג-1973[8];

(ח) חוק זכויות מבצעים ומשדרים, התשמ"ד-1984[9];

(ט) חוק עוולות מסחריות, התשנ"ט-1999[10]."

 

 

 

הצעת החוק המלאה כפי שאושרה בכנסת, כאן:

http://www.knesset.gov.il/privatelaw/data/16/3/30_3_1.rtf

 

וגם כאן בפורמט html נוח לקריאה

Iplaw.htm