הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אינטרנט אקסטרה – גיליון 36

03/01/2004 |   גיליון מספר  36

halemo

 

 

והפעם: הטרדה מאיימת באתר תפוז, מעקב על האנציקלופדיה המרגיזה של ווינט, עורכי דין יודעים לחפש באינטרנט, עיתון מעריב נגד חיים הכט, עשרת הבלוגרים המובילים היכן שהוא, וקישורים נוספים

 

 

(1)

הטרדה מאיימת באתר תפוז

 

גל מור, עורך מדור המחשבים של אתר ynet דיווח השבוע על גולשת באתר תפוז שביקשה מבית המשפט השלום בתל אביב, מתן צו למניעת הטרדה מאיימת, כנגד שלושה גולשים שלטענתה הטרידו אותה בפורום העוסק בסקס ומאוחר יותר בבלוג שפתחה באתר. את הגולשת המבקשת מייצג עו"ד אביב אילון, הנחשב גם למומחה בדיני מחשבים ואינטרנט. את אחד הגולשים המטרידים, מייצג עו"ד נועם לאור.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2852484,00.html

 

יום לאחר מכן, דיווח על כך גם עיתונאי הארץ יובל דרור. הדברים הובאו במדור המחשבים של אתר וואלה

http://computers.walla.co.il/?w=/4/486167

 

בדיון שהתקיים ביום רביעי, 31 דצמבר 2003, כתב כבוד השופט שחר טל את החלטתו. את עיקרי החלטת השופט טל תוכלו לקרוא כמובן בכתבות של לעיל. פסק הדין הוא תקדימי וקובע כי גם דמות וירטואלית ברשת האינטרנט היא יישות משפטית הכפופה להחלטות בית המשפט. השופט טל שחר קיבל את בקשתו של עו"ד אביב אילון ונתן צו מניעה כנגד שלושת הגולשים שנחשדו בהטרדה.

 

ניסיתי להשיג את פסק הדין ולהביא אותו בפניכם, אבל לא הצלחתי. פסק הדין לא קיים באתר בית המשפט, ועו"ד נועם לאור שביקשתי ממנו עותק של פסק הדין והבטיח לשלוח לי אותו, שלח לי  בטעות את התשובה שלו לבקשת המוטרדת/מבקשת. תשובתו של עו"ד לאור לבית המשפט מעניינת לא פחות מפסק הדין של השופט שחר טל ומעלה טיעונים מקוריים.

 

כתב התשובה של עו"ד נועם לאור

a185148-03.htm

 

זהותה של הגולשת המוטרדת טושטשה. בכתבה של גל מור היא כונתה ת'. בכתבה של יובל דרור היא כונתה "צעירה". מי זאת בעצם ת', ומי הם החשודים שהטרידו?

 

לא ידוע לי האם קיים צו איסור פרסום על השמות. בדקתי באתר בתי המשפט את רשימת הדיונים של השופט שחר טל ליום 31 דצמבר 2003. הבדיקה היא חופשית לכולם. אין צורך להזדהות.

 

בדיקת הדיונים לאותו היום מראה כי שם משפחתה של הגולשת המוטרדת לכאורה הוא ליבני. שם משפחתם של שלושת המטרידים לכאורה הוא ביטרן, ברק ודוכנר.

 

זו רשימת התיקים:

בשא 185151/03 ליבני נ. ביטרן

בשא 185147/03 ליבני נ. ברק (מיוצג ע"י עו"ד נועם לאור)

בשא 185148/03 ליבני נ. דוכנר

 

העתק צילום מסך מאתר בתי המשפט, כאן

shachartal.gif

 

 

דעה אישית

 

על שלום הגולשים הגברים מאיימות גולשות בנות, ככל הנראה מתוסכלות, שלא מפרשות נכונה את ההתנהגות ברשת האינטרנט ומפרשות אותה לחומרה ייתרה. לי אישית זה קרה מול גולשת מתוסכלת בתוכנת צ'אט בשם ICQ. זה קרה עם בנות שכותבות בלוגים ונחשפו בכתבה עיתונאית ב ynet. זה ממשיך בפורומים של תפוז.

 

מה השלב הבא? האם שליחת אימייל לגולשת שכזו, תביא למעצרו של שולח המכתב?

 

ועוד מסר קטן: לא ברור לי האם פורטל תפוז הסגיר את אותם גולשים מטרידים לכאורה למשטרה ללא צו בית משפט. לפורטל תפוז עבר בעייתי בנושא הזה, ואם אתם מתכוונים לכתוב בפורומים של תפוז, תדעו לכם שאתם לוקחים סיכון אישי, כי הנהלת תפוז לא ממש שמה עליכם.

 

ובונוס קטן: חשיפה של גולש מטריד אנונימי שלא מתבייש בזה

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-1709-2131478,00.html

 

 

(2)

מעקב: האנציקלופדיה של Ynet מעצבנת גולשים

 

בשבוע שעבר כתבתי על העובדה שהאנציקלופדיה החדשה מבית yent מרגיזה חלק מהגולשים, חלקם אנשי ימין תנועת מולדת

http://halemo.net/edoar/0035/0003.html

 

השבוע כתב על כך בהרחבה עיתונאי הארץ יובל דרור

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=377977

 

 

(3)

עורכי דין יודעים לחפש באינטרנט

 

גם עורכי דין ישראלים שרבים בינם לבין עצמם בבתי המשפט ובבית הדין של לשכת עורכי הדין, יודעים להשתמש במנוע החיפוש גוגל כדי למצוא סימוכין לטענותיהם המלומדות. ידיהם מגואלות במקשי המקלדת...

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=378177

 

 

(4)

עיתון מעריב נגד חיים הכט והתוכנית "יצאת צדיק"

 

עיתון מעריב החליט ככל הנראה להכריז מלחמה על העיתונאי ואיש הטלוויזיה חיים הכט ותוכניתו בערוץ 2 "יצאת צדיק". למי שאינו רואה טלוויזיה, התוכנית "יצאת צדיק" תופסת אנשי שירות שבאים אל ביתכם כדי לתקן את המזגן, המקרר, החשמל ושאר חפצים, ובודקת שהם מקצועיים, אמינים והוגנים במחיר. מספר פעמים בתוכנית נתפסו טכנאי שירות שקרנים, לא אמינים ורמאים. את פרצופם ראה כל עם ישראל.

 

בסופשבוע זה (02/01/2004) נכתבו שני כתבות בנושא. האחת חושפת את דמותו המסתורית של חיים הכט. מי הוא, איך הוא מתנהג לעובדיו, איזה איש עסקים הוא, כיצד הוא גונב כתבות עיתונות ואיך הוא מסדר את שותפיו לעסקים

 

שכונת חיים

http://images.maariv.co.il/cache/ART619161.html

 

וחנוך דאום, מבקר הטלוויזיה של מעריב, ראיין את אחד מטכנאי השירות שביקרו אצל משפחת ישראלי, ושתה להם מים מהמקרר בלי רשות. מאז אותה חשיפה, האיש הפך למסכן. קלונו נחשף ברבים. הוא לא מוזמן יותר לתקן והוא בוכה כל היום על אותו יום אומלל שעשה לו חיים הכט. חנוך דאום הצהיר בכתבה כי הוא לא ייתן לחיים הכט להרוס יותר לאנשים את החיים

 

מלכודת הקרח

http://images.maariv.co.il/cache/ART618540.html

 

והנה סיפור נחמד:

יום לאחר שהבעלים של עיתון מעריב, נמרודי, הורשע בעבירה פלילית בבית המשפט (תבחרו לכם איזה נמרודי שתרצו), הוא הגיע לבית מעריב והתקבל על ידי העובדים במחיאות כפיים ובפרחים. "זה לא משנה בשבילנו שהורשעת בבית המשפט", אמר לו אחד העובדים הבכירים. "בשבילנו אתה תמיד תישאר צדיק"...

 

 

(5)

עיתונאים, בלוגרים ובאז וורדס (Buzzword, מילה אופנתית)

 

עשרת הבלוגרים המובילים בארץ כותבים ל ynet על... רגע? "עשרת הבלוגרים המובילים בארץ"? נו באמת... לטעמי, מספר "בלוגרים" (עיתונאים שעשו הסבה באז וורדית למקצועם) מהרשימה של ynet, לא מגיעים לחמישים הבלוגרים הראשונים בארץ...

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2557,00.html

 

אתר ynet גם פתח פורום לדיון על בלוגים

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-875-16054,00.html

 

 

השבוע הרצה ד"ר ירדן לווינסקי, מייסד אתר קונספציה ואתר רשימות (משם באים "הבלוגרים המובילים בארץ") בפני חברי המרכז לחקר חברת המידע של אוניברסיטת חיפה. ההרצאה היתה בנושא "בלוגים".

 

אתר המרכז לחקר המידע של אוניברסיטת חיפה

http://infosoc.haifa.ac.il

 

אם תלחצו מצד ימין על "אירועים קודמים", תקבלו רשימת אירועים ורשימת קבצים ותקצירים שניתן להוריד אותם למחשב ולקרוא.

http://infosoc.haifa.ac.il/recent.htm

 

בזמן כתיבת שורות אילו, את הרצאתו של ד"ר ירדן לווינסקי לא תוכלו להוריד, כי מישהו טעה בשם הקובץ ובקישור.

 

זה מה שכתוב שם כרגע (הפניה שגויה)

http://infosoc.haifa.ac.il/Jordan_Lewinsky.doc

 

תחקירן והאקר הבית של מערכת דואר חשמלי נבר במערכת הקבצים של המרכז למידע של אוניברסיטת חיפה, המתיימר להטיף ממרומי מגדל השן של האקדמיה על הפצת מידע נכונה ברשת אינטרנט, ומצא את הקישור הנכון לתקציר ההרצאה של ד"ר ירדן לווינסקי על "בלוגים"

 

הנה הקישור הנכון

http://infosoc.haifa.ac.il/jordan_lewinsky.doc

 

 

(6)

קישורים נוספים

 

הנה הסיבה מדוע אינכם מחזיקים עדיין בכיס תעודת זהות חכמה עם שבב

http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=98353&sid=10

 

אתר ישראלי נגד גדר ההפרדה

http://www.gader.org

 

וגם דף של האנרכיסטים שמחבלים בגדר ההפרדה

http://squat.net/antiwall

 

וחופש הביטוי של אתר אינדימדיה ישראל מופר על ידי המשטרה. הפעם, גם האתר "שיצא לשיפוצים" כתב על כך בדף הראשי שלו

http://www.indymedia.org.il

 

,