הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

נדחתה תביעה לאחר שהתובע לא מצא את דף האינטרנט

31/01/2004 |   גיליון מספר 40

halemo

 

 

בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב דחה את תביעתו של אדם כנגד סוכנות נסיעות, לאחר שאותו אדם שהסתמך על מידע שפורסם באתר האינטרנט של החברה הנתבעת, לא הצליח להוכיח כי אכן המידע שהסתמך עליו פורסם באתר האינטרנט של החברה הנתבעת.

 

 

כולנו בוודאי מכירים את זה: אתם רואים דף באינטרנט עם מידע כלשהו. לאחר תקופה מסויימת הדף לא קיים יותר באתר ובמקומות קיימת שגיאה 404: דף לא קיים. חמור מכך: לא שמרתם את כתובת הדף ולא שמרתם את הדף עצמו אצלכם על הדיסק. כשאתם מתבקשים להוכיח כי אכן המידע הופיע באתר חברה כלשהי שמכרה לכם מוצר, אתם בבעיה. אין לכם ראיות וגם נשארתם ללא פיצוי. הנה מקרה שקרה.

 

זה קרה גם לבחור בשם עמרם בן ברוך. אותו בן ברוך הזמין כרטיסי טיסה הלוך ושוב לניו יורק דרך אתר האינטרנט של חברת סביב העולם בע"מ. תמורת הכרטיסים שהזמין ביום 24 יולי 2003, הוא שילם סכום של 4,500 ש"ח.

 

למזלו הרע של בן ברוך, נמסר לו צו עיכוב יציאה מהארץ, ועל כן ביקש לבטל את כרטיסי הנסיעה ולקבל חזרה את כספו, או לדחות את מועד הנסיעה. חברת הנסיעות סביב העולם בע"מ הודיעה לו כי אין זה אפשרי.

 

בתביעה שהגיש עמרם בן ברוך, הוא טען כי לא ידע שהטיסה היא טיסת צ'רטר וכי הניח כי זו טיסה סדירה של חברת אל על. הנתבעת, חברת הנסיעות, טענה כי מדובר בטיסת צ'רטר מוזלת ועל כך לא ניתן לשנות או לבטל את הטיסה.

 

בדיון שהתקיים ביום 3 דצמבר 2003, ביקש התובע להציג את פרסומי הנתבעת באינטרנט שאין מדובר בטיסת צ'רטר מוזלת. בית המשפט איפשר לתובע להציג את הפרסומים מתוך אתר האינטרנט של הנתבעת על מנת להציג את ההוכחה לבית המשפט.

 

ביום 25 ינואר 2004, דחה בית המשפט את תביעתו של עמרם בן ברוך לאחר שלא עלה בידו למצוא את דף האינטרנט עם טופס הזמנת כרטיסי הטיסה.

 

 

עצה טובה

 

כאשר אתם מזמינים מוצר או שירות דרך אתר אינטרנט, תמיד תשמרו או תדפיסו את הדפים שכוללים את העסקה. בעידן של מחשבים שבהם הפעולות נעשות בצורה אוטומטית והפרסומים וההסכמים נמצאים במחשבו של ספק השירות, אתם עלולים להיקלע לבעיה של הוכחות כאשר חס וחלילה תגיעו לבית המשפט בגלל שירות לקוי או מוצר לקוי שסופק לכם.

 

אל תסמכו על כך שמחר דף האינטרנט שראיתם יהיה באותו אתר שביקרתם בו. באינטרנט הכל זמני.

 

 

פסק הדין

 

תק 8506/03, תביעות קטנות תל אביב, עמרם בן ברוך נגד חברת סביב העולם בע"מ

internet02.htm

 

 

אתר האינטרנט של חברת הנסיעות "סביב העולם"

http://www.svivolam.co.il