הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך: אינטרנט פלילי בכוח הזרוע

06/03/2004 |   גיליון מספר 45

halemo

 

 

השבוע האחרון היה גדוש יחסית בנושאים משפטיים של עבירות מחשב.

 

ביום ראשון, 29 פברואר 2004, כאשר בחור צעיר בן 23, אבי מזרחי, זוכה מאשמה של פריצה וחדירה שלא כדין לאתר האינטרנט של המוסד. אבי מזרחי היה מיוצג היטב בידי עורך דין, וזכה להישפט אצל שופט שלא מבין רק במשפט, אלא מבין גם במחשבים.

 

על המקרה כולו, תוכלו לקרוא בכתבה מספר 6 בגיליון זה.

0006.html

 

 

ביום שלישי, 2 מרץ 2004, הורשע צעיר נוסף בהפצת סוס טרויאני ובהצפת שרתי מחשב בארה"ב של חברת דל נט שאירחו ערוצי שיחה (צ'אט) של IRC. בפרשה הזו הועמדו לדין ארבעה צעירים. אחד עשה עיסקת טעות וכנגדו נמחק כתב האישום. הוא הפך לעד תביעה. כנגד 2 מהנאשמים נגזרו עונשים של 10 חודשי מאסר על תנאי. כולם היו מיוצגים בידי עורכי דין.

 

על המקרה כולו, תוכלו לקרוא בכתבה מספר 4 בגיליון זה.

0004.html

 

ביום רביעי, 3 מרץ 2004, נשלח ל 10 חודשי מאסר בפועל, סרגיי לבנפוס, בן 38 עולה חדש מחבר העמים. לבנפוס הואשם בהפצה של חומרי תועבה בהם תמונות של קטינים, על תקליטורים ובאתר אינטרנט שפתח בחו"ל. לבנפוס העתיק חומר פורנוגרפי ממקום אחר ברשת, ומכר אותו לאחרים כדי להתפרנס, מאחר ולא מצא עבודה במקצוע שלו כמהנדס תוכנה. לבנפוס לא מבין מילה בעברית ולא היה מיוצג בבית המשפט השלום בחיפה.

 

המלחמה בפדופילה והלחץ הבינלאומי על משטרת ישראל מצד אירופה וארה"ב, מביא למצבים אבסורדיים ביותר. לפני כשבועיים הוגש כתב אישום כנגד עמיר כהן, בן 31 תושב רמת השרון, בגל שנמצאו אצלו על הדיסק סרטונים פורנוגרפיים ובהם גם סרטונים בהם נראים קטינים. כהן כלל לא הפיץ את החומר לאחרים, אלא הוריד מאתר באינטרנט ולרוע מזלו, מישהו מסר את כתובת המחשב שלו למשטרה בישראל.

 

נגד כהן הוגש כתב אישום קצר בו הואשם בעבירות מין ומוסר. כהן מיוצג כרגע על ידי עורך דין.

 

על המלחמה בפדופיליה הממוחשבת, תוכלו לקרוא בכתבה מספר 2 בגיליון זה.

0002.html

 

 

דעתי השלילית על משטרת המחשבים של ישראל ידועה זה מכבר. אם בעבר יכולתם לגלוש בבית בלי לצאת החוצה ולהסתבך בעבירות פליליות, כיום אתם אפילו לא צריכים לקום מהכיסא שנמצא ליד המחשב. המשטרה כבר תמצא אתכם.

 

בבוקרו של יום אתם תשמעו נקישות רמות וחזקות על הדלת וארבעה שוטרים על אזרחי ממפלג עבירות מחשב ימסרו לכם צו ביחד ויכנסו לדירתכם לחפש את המחשב. הם יקחו לכם אותו, יקחו לכם את הדיסקים, את התקליטורים, את הניירות, אתכם ואת הפיז'מה שלכם, ישר לחדר החקירת במשטרת בבת ים, שם נמצא מקום מושבם של חוקרי המחשב והאינטרנט של ישראל.

 

גם אם לא עשיתם עבירה כלשהי כפי שיתברר בחקירה, על המחשב שלכם עלול להימצא מידע שיפליל אתכם. יש לכם וירוס על המחשב? יש לכם "תוכנת פריצה"? יש לכם מאגר מידע אסור? יש לכם תמונות עירום? יש לכם טקסטים משמיצים נגד שוטרים מסורים?

 

בסופו של דבר אתם עלולים למצוא את עצמכם עם כתב אישום בגין מידע כלשהו שנמצא על הדיסק שלכם, גם אם לא נעצרתם בגלל אלא בגלל שכתבתם משהו בפורום או בטוקבקים של אתר החדשות.

 

אתם לא חייבים לפרוץ לאתר האינטרנט של אוהל בדואי בדרום כדי לעמוד לדין על עבירות מחשב. עבירות המחשב הקלאסיות של פריצה, חדירה והפצת וירוסים, מפנות את מקומן לעבירות רגילות של מוסר, זיוף, הפרת פרטיות, ועבירות נוספות מחוק העונשין הישראלי.

 

האנשים שמחזיקים כיום מחשב בבית נחשבים בעיני כמה חוקרי משטרה לעבריינים וההתייחסות אליהם היא כמו לאותם אנשים במדינות הטוטליטריות שאסרו עליהם להחזיק מקלט רדיו או ספר אסור. אין יותר פרטיות. אין יותר שמירת סודות.

 

מחר אתם יכולים להיעצר על עבירה של מה בכך בגלל שגלשתם לאתר אסור באינטרנט, וכשלא יהיו מספיק ראיות נגדכם לגבש כתב האישום, יגבשו נגדכם כתב אישום אחר כמו למשל החזקת תועבה ללא רשות השלטונות.

 

בארץ הקודש אין עדיין פסיקה ענפה בנושא עבירות מחשב כמו בארה"ב ובאירופה. הדבר כנראה מפריע לכמה חוקרי משטרה מכורי סטטיסטיקה ומצגות פאואר פוינט, שמחפשים להזיז את העניינים, לייצר כתבי אישום ולקבל פסיקה מתאימה, וכל זאת על גבם של האזרחים הנורמטיביים שמחזיקים מחשב בבית ולא מזיקים לאף אחד.