הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

רישום שלילי נגד עובדי ציבור יצא לדרך

 

22/05/2004 |   גיליון מספר 54

halemo

 

מדינת ישראל שומרת מידע לא מחמיא על אזרחיה באמצעות רישום פלילי במחשבי משטרת ישראל. הרישום הפלילי כנגד האזרח הקטן מונע ממנו קבלה לעבודות שונות הדורשות תעודת יושר נקייה. בימים אלו קם מחוץ לישראל אתר אינטרנט המהווה מאגר רישום נגדי כנגד אנשי ועובדי ציבור בישראל שפגעו באזרח הקטן. הרישום השלילי, או בשמו החדש, המשוב, מאיים על כל עובד ציבור בישראל שפגע אי פעם באזרח הקטן.

 

 

רקע

 

בגיליון מספר 17 של דואר חשמלי סופר על אדם בשם איציק (שם בדוי) שגילה יום אחד לתדהמתו שבמחשבי משטרת ישראל מתנהלים נגדו רישום פליליים (ר"פ) בגין עבירות של מה בכך.

 

כאשר ביקש איציק להתקבל לעבודה כלשהו הדורשת "תעודת יושר", שהיא למעשה תדפיס של כל הרישומים הפליליים שלו במשטרה, גילה להפתעתו שהרשומות הכתובות בתדפיס מונעות ממנו להתקבל לעבודה כמאבטח חמוש (למרות שהוא עושה מילואים עם נשק צמוד), או לעבודה כסדרן סחורה במדפי הסופרמרקט ולכל עבודה שבה המעביד דורש "תעודת יושר"

 

לאיציק התברר שמדינת ישראל מנהלת מאגר מידע עם מידע "פלילי" אודותיו. ריב עם השכנה שהגיע לידי חקירת משטרה לא מאומצת וכזו שנסגרה די מהר, לא מנע מקלגסי מדינת ישראל להטיל אות קלון על איציק לשבע השנים הבאות שלו, ואולי אף יותר.

 

איציק אחר (גם כן בשם בדוי) החליט להלחם בשיטה של "הרישום הפלילי".

 

הכתבה המלאה, כאן.

רישום פלילי? רישום שלילי!

http://halemo.net/edoar/0017/0003.html

 

 

רישום שלילי על עובדי ציבור

 

בימים אילו קם אתר אינטרנט המרכז תלונות על עובדי ציבור בישראל בהם שוטרים, פרקליטים, שופטים, עורכי דין ורואי חשבון. כל אדם שנפגע פעם מעובד ציבור כזה, מוזמן לשטוח את תלונתו באתר האינטרנט שהוקם לשם כך.

 

לאחר שהפרוייקט היומרני בזמנו הוקם ויושם בסודי סודות, קם אתר חדש הנקרא "משוב" ותפקידו לרכז מידע על אנשי ציבור בישראל. בין אנשי הציבור שופטים, חברי פרלמנט, עורכי דין, רופאים, עיתונאים, רואי חשבון ושאר עובדי ציבור.

 

המידע שירוכז באתר המשוב יהווה "תיק ציבורי" על עובד ציבור שאותו חולק הציבור עם כולם. ריכוז המידע, טוענים בעלי האתר, הוא כמיטב מהפכת חופש המידע של האינטרנט.

 

אתר המשוב

http://www.global-report.com/mashov

 

 

המידע השלילי שיגרום לבעיות

 

אתר המשוב יושב תחת שרת מחשב שאינו נמצא בישראל אלא בארה"ב תחת חברת גלובל ריפורט שמרכזת עיתוני רשת בנושאים שונים. בעלי האתר מתכוונים לתרגם את המידע השלילי שנצבר על אנשי הציבור גם לשפות אחרות, ובכך לאפשר לגורמים בחו"ל לחפש מידע שלילי על אנשי ציבור בישראל שיחפשו את מזלם מחוץ לישראל.

 

האתר יאפשר שירות מעקב אחרי כל איש ציבור שנוסף לגביו מידע כלשהו. כך, אדם יוכל לעקוב אחרי איש הציבור שהתלונן עליו וכתב עליו מידע לא מחמיא.

 

לבתי המשפט בישראל אין סמכות שיפוטית ועניינית על אתר המשוב הנמצא מחוץ לשטח השיפוט בישראל, למרות שהוא כתוב בשפה העברית. כך, תביעות על לשון הרע ועל דיבה לא יוכלו להתברר כלל בבתי המשפט בישראל בחמת חוסר סמכות מקומית ועניינית.

 

בעתיד, לאחר שאנשי הציבור בישראל ירגישו את הרישום השלילי נושף בעורפם, הם יהיו חייבים לתת דעתם על כך, אם על ידי שינוי חקיקה או פסק דין תקדימי, או אפילו על ידי הפעלת צנזורה פרטית על האתר באמצעות ספקי האינטרנט בישראל.

 

אתר המשוב הוא אתר חדשני מסוגו. הוא מהווה אתגר חדש לאנשי ציבור בישראל הפוגעים ללא הצדקה באזרח הקטן. כעת, לאזרח הקטן יש כוח רישומי שווה מול כוח רישומי שהיה קיים עד היום רק אצל הבירוקרטים בישראל.

 

אתר המשוב

http://www.global-report.com/mashov