הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

נסגרה בפשרה תביעת גדי שמשון את אתר אם אס אן ואחרים

 

03/07/2004 | גיליון מספר 59 | halemo

 

 

איש האינטרנט הותיק גדי שמשון תבע את MSN ו-iWomen ב 200,000 ש"ח על הוצאת לשון הרע בגין הוצאתו מהקשר של סיפור דמיוני שפרסם. בסיפור הדמיוני שפרסם ייחסו לו את נטישת בנותיו לטובת צעירה שפגש. במציאות הדברים לא היו ממש נכונים. החודש הסתיימה התביעה בפשרה לא ידועה. התיק נסגר.

 

 

רקע

 

גדי שמשון הוא עיתונאי ועורך מזה כ 15 שנה. משנת 1997 ואילך היה שמשון מראשוני העיתונאים שפעלו בעברית ברשת האינטרנט. בין השאר שימש כעורך ראשי של אתרי התוכן הפופלריים בישראל, בהם וואלה ונענע.

 

בסוף שנת 2002 עבד שמשון ככתב פרילאנס בעיתונות ובאינטרנט, ובין היתר כתב ופרסם מאמרים וטורים במגזינים השונים ובהם אף המגזין לגברים "בלייזר" ובאתר ynet, שניהם מבית עיתון ידיעות אחרונות.

 

בגליון חודש ינואר 2003 פורסם במגזין "בלייזר" סיפור בדיוני קצר, הכתוב כוידוי אישי בגוף ראשון. גדי שמשון כתב סיפור שעסק בטלטלה האוחזת בחייו של גבר נשוי, בעקבות רומן עם בחורה בת 24. כותרת הסיפור: "וידויו של בן זונה".

 

הסיפור הועתק ופורסם גם באתר ynet במדור התרבות

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2348135,00.html

 

 

מאמר שנוי במחלוקת

 

המאמר של גדי שמשון התפרש בעיני נשים מסויימות כסיפור אמיתי ואת דבר הבגידה והנטישה של בנותיו של הגבר הדמיוני בסיפור, ייחסו לגדי שמשון עצמו, הגם שאין לו בנות.

 

ביום 3 ינואר 2003 פרסמו אתר MSN ואתר iWomen את דבר הסיפור. במאמר ביקורת על הסיפור שמשון, קבעה סיגל לוי את דעתה השלילית על כך שגבר בן 42 נוטש את בנותיו. בכותרת מאמר הביקורת נכתב: "כשגבר בן 42 עוזב בית וילדים למען ילדה בת 24". בכותרות משנה אחרות נכתב: ""וזה הסיפור האמיתי של גדי שמשון כפי שפורסם בווי נט".

 

עוד נכתב בהמשך המאמר:

[ציטוט]

"הרי לכם קטע נבחר מתוך סיפורו של שמשון, שלזכותו ייאמר כי הוא מכנה את עצמו "בן זונה". הזכות הזו, אגב היא הזכות היחידה שעומדת לו, לפחות לפי מה שהוא עצמו כתב."

...

"שמשון אגב מספיק כנה לומר זאת, והוא גם מספיק ישר להפנות אצבע מאשימה לעצמו ולומר בקול רם: "אני מניאק. אני בן זונה. אני איש רע". הוא אכן צודק. אבל שמשון טועה אם הוא חושב שאנחנו נסלח לו רק בגלל העובדה שהוא מעיד על חולשתו לילדות יפות, חולשה פעוטה שגרמה לו לעזוב משפחה ולעזוב אישה שלא היה לו רע איתה, אבל שמשון שלנו קצת השתעמם, המסכן."

[סוף ציטוט]

 

הקישורים בהן היו המאמרים (שנמחקו לאחר הגשת כתב התביעה)

http://iwomen.msn.co.il/msn/Nnewopen.asp?artcl=1523

http://www.iwomen.co.il/nnewopen.asp?artcl=1523

 

בגין שורות אילו החליט גדי שמשון להגיש תביעה על לשון הרע.

 

 

התביעה

 

נסיונות של גדי שמשון להגיב למאמר באמצעות מערכת התגובות (טוקבק) שהוצמדה למאמר, לא צלחו. תגובותיו של גדי שמשון נמחקו למרות שתגובות אחרות עלו והתפרסמו.

 

לאחר נסיונות כושלים להגיע לדין ודברים עם כותבת המאמר סיגל לוי ועם העורכת מיכל מירון שקד, החליט גדי שמשון להגיש תביעה על לשון הרע לבית המשפט.

 

באמצעות עו"ד גיל גרנות ממשרד עורכי הדין חיים רביה ושות', הגיש שמשון תביעה לבית המשפט השלום בהרצליה כנגד ארבעה נתבעים, בהם אתר MSN, הכותרת סיגל לוי, העורכת מיכל מירון שקד והחברה של מיכל מירון שקד, הבעלים של אתר iWomen.

 

אתר משרד עו"ד חיים רביה ושות'

http://www.law.co.il

 

ביום 16 ספטמבר 2003, יותר מחצי שנה לאחר הפרסום, הוגשה התביעה לבית המשפט השלום בהרצליה. סכום התביעה עמד על 200,000 ש"ח (ת"א 3395/03, שלום הרצליה).

 

ת"א 3395/03, בימ"ש שלום הרצליה

העתק כתב התביעה המלא, כאן

http://halemo.net/edoar/0025/gadishimshon.htm

 

לאחר הגשת כתב התביעה, נמחק המאמר נגד שמשון מאתרי MSN ומאתר iWomen. כתבי הגנה הוגשו על ידי הנתבעים.

 

 

פשרה וסגירת תיק

 

בחודש מאי 2004, לקראת דיון ראשון בתביעה שהיה אמור להתקיים בפני השופטת אורית אירית מני גור, ניסו הצדדים להגיע לפשרה כלשהי.

 

בהמשך חודש יוני הוגשה הודעה לבית המשפט כי הצדדים הגיעו להסדר פשרה בתיק ומבקשים למחוק את התביעה בהסכמה. השבוע, בסוף חודש יוני 2004, סגר בית המשפט את התיק ומחק את התביעה.

 

על מהות הסדר הפשרה מסרבים הצדדים לדבר.

 

 

קישורים

 

אתר נענע, מדור חיים ברשת, עידו אמין ועידו קינן: סבא לינק: לא בגדתי.

http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=81337&sid=10

 

האתרים הנתבעים

http://www.msn.co.il

http://www.iwoman.co.il

 

האתר של גדי שמשון באתר רשימות

http://gadi.notes.co.il

 

 

 

 

 


גדי שמשון
התובע








 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים