הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

מי מסרב לגייס את יונתן פינגל?

 

07/08/2004 | גיליון מספר 63 | halemo

 

 

יונתן פינגל, בחור צעיר מאשדוד שנעצר על ידי משטרת ישראל בגין חשד לעבירות מחשב ולא הוגש נגדו כלל כתב אישום, עומד בימים אלו לפני גיוס לצה"ל. הצעיר רוצה להתגייס, אך מישהו במשטרה כנראה מונע זאת ממנו. עו"ד בועז גוטמן המייצג את הצעיר פנה במכתב זועם למפקדת לשכת הגיוס בבאר שבע ומחה על דחיית הגיוס של לקוחו בגלל גחמות חקירתיות של שוטרי הדרום.

 

 

מי מסרב לגייס את יונתן פינגל לצבא הגנה לישראל? בשאלה הזו מתעסקת משפחת פינגל, משפחה ממוצעת מאשדוד ששירתה בצה"ל ורוצה מאוד שגם בן המשפחה הצעיר יונתן ישרת את מדינת ישראל כמו כל בני גילו בהגיעם לגיל 18.

 

אבל, ככל הנראה, מישהו במשטרת ישראל אינו מעוניין שיונתן יתגייס לצה"ל בשל צורכי חקירה דחופים, וגיוסו של יונתן שהיה אמור להיות השנה, נדחה שוב ושוב.

 

ביום 9 מרץ 2004 עצרה משטרת מרחב דרום שמושבה בעיר באר שבע, את יונתן פינגל, בחור בן 18 מהעיר אשדוד. ליונתן יוחסה פריצה לאתר האינטרנט של משטרת פנסילבניה בארה"ב ומחיקת מידע וגניבתו ממחשבי המשטרה האמריקנית.

 

מכיוון שמקור התלונה הוא מהמשטרה הפדרלית, ה FBI, הגיעה התלונה דרך הדרגים הגבוהים של משטרת ישראל דרך היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בבת ים עד למחוז דרום.

 

 

מעצר ראשון

 

מחשביו של יונתן נתפסו והוחרמו, הוא נעצר, ושוחרר לאחר מכן בערבות. משפחתו שכרה את שירותיו של עו"ד בועז גוטמן, לשעבר סגן ניצב, איש יאח"ה, וראש מפלג עבירות מחשב הראשון של היחידה.

 

ביום למחרת התקיים דיון בבית המשפט השלום בבאר שבע בפני השופטת ליאורה ברנע, בין משטרת ישראל לבין בא כוחו של יונתן פינגל.

 

השופטת ברנע קבעה כי אין צורך בהפקדת ערבות כספית כפי שביקשה המשטרה. במקום הפקדת ערבות, היא הורתה לחשוד לחתום על התחייבות עצמית בסך 10,000 ש"ח לקיום תנאי השחרור שגזרה עליו: מעצר בית למשך 10 ימים, אי שימוש ברשת האינטרנט למשך 30 ימים וצו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 ימים כולל הפקדת הדרכון בבית המשפט באשדוד.

 

כתבה מורחבת בנושא, כאן

http://halemo.net/edoar/0060/0002.html

 

 

מעצר שני

 

בינתיים, שכבו להם הדיסקים של פינגל הצעיר עם הראיות לכאורה בארונותיהם של שוטרי מרחב דרום.

 

ביום 6 יולי 2004, לאחר יותר משלושה חודשים של המתנה, עצרה שוב משטרת מרחב דרום את יונתן פינגל. הוא נלקח מביתו והובא לבית מעצר בקרית גת. הפעם נחשד יונתן בפרסום והחזקת חומר תועבה, ובהם של קטינים.

 

ביום למחרת (7 יולי 2004) התקיים דיון בבית המשפט השלום בבאר שבע באולמו של השופט עידו רוזין. משטרת ישראל ביקשה להאריך את מעצרו של הצעיר יונתן פינגל. בדיון ניסתה המשטרה להסתיר את דבר מעצרו הקודם של פינגל, אך עו"ד גוטמן, בא כוחו של יונתן, טקח להבהיר זאת לשופט המופתע.

 

נציג המשטרה הפנה את בית המשפט "לדו"ח הסודי" שהכינה המשטרה בה נמצא המידע האם פינגל בכלל יצר קשר עם פדופילים אחרים באינטרנט, האם שמר על זכות השתיקה, האם ענה על חלק מן השאלות.

 

נציג המשטרה בדיון הודה כי לא ניתן לגבש טיוטת כתב אישום כנגד יונתן פינגל בדבר עבירת מחשב כלשהי. למרות זאת, דרש מעצר ל 5 ימים.

 

בסיכומיו קבע עו"ד גוטמן כי מרשו דווקא רדף אחרי פדופילים ולא ניסה להתיידד עימם כפי שניסתה להציג זאת המשטרה. כל זאת מכיוון ששנא פדופילים ואנשים שמנצלים ילדים קטנים. עוד הוסיף עו"ד גוטמן כי מרשו עומד בפני גיוס לצה"ל ולא סביר שייברח. עוד טען כי המשטרה מנפחת את הסיפור כדי לרצות גורמים בארה"ב ובהם ה FBI ומשטרת פנסילבניה.

 

בית המשפט שיחרר את יונתן הביתה.

 

ביום למחרת, 8 יולי 2004, התקיים דיון נוסף במעצרו של יונתן פינגל. הפעם התקיים הדיון בפני השופט אבו טהה. השופט אבו טהה נענה לבקשת המשטרה ואסר על פינגל לעשות שימוש כלשהו ברשת האינטרנט למשך 180 יום. כמו כן הוה לו לחתום על ערבות עצמית בסך 2,000 ש"ח וערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח.

 

כתבה מורחבת בנושא, כאן

http://halemo.net/edoar/0046/0006.html

 

 

דחיית גיוס

 

בינתיים, משטרת ישראל לא הצליחה לגבש טיוטת כתב אישום כנגד יונתן פינגל. שמירתו על זכות השתיקה די הקשתה עליהם.

 

יונתן עצמו, עמד בפני גיוס לצה"ל כמו כל צעיר בן 18 בישראל. אבל, מישהו במשטרת הדרום בבאר שבע דאג להעביר את המידע הפלילי לידי גורמים בצה"ל ובלשכת הגיוס הנמצאת גם היא בבאר שבע. זאת עוד לפני גיבוש כתב אישום או החלטה על גניזת התיק.

 

הגיוס, שהיה אמור להתרחש בחודש אפריל 2004, ואחר כך בחודש אוגוסט 2004, לא התרחש ונדחה שוב.

 

בתגובה, שלח עו"ד בועז גוטמן מכתב חריף למפקדת לשכת הגיוס בעיר, סגן אלוף חנית אגמון. במכתב כותב עו"ד גוטמן שאפילו את האנלייזר אהוד טננבאום שנשפט והורשע, גייס צה"ל לשירות סדיר. עוד הוסיף כי במידה וצה"ל ימשיך לדחות את הגיוס, הוא יפנה לבג"צ ויקבול בנושא, זאת על פי אישור המשפחה. לחילופין, ביקש מצה"ל מסמך שחרור רשמי.

 

גוטמן האשים את המשטרה בניפוח הסיפור בכלי התקשורת ללא כל הצדקה, כל זאת על ידי "שוטרים מתוסכלים שלא מצליחים למצוא פדופיל אחד לרפואה".

 

בינתיים, יושב יונתן פינגל הצעיר בבית, ממתין לצבא הגנה לישראל שיגייס אותו לשירותיו. המשטרה עדיין מנסה לגבש כתב אישום נגדו.

 

 

 

 

 

 

 


יונתן פינגל




עו"ד בועז גוטמן
 




 
 


 
 



 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים