הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אינטרנט אקסטרה 70

 

30/09/2004 | גיליון מספר 70 | halemo

 

 

רמי יצהר נתבע על לשון הרע על ידי משפחת החייל החטוף בני אברהם ז"ל, למה אורן לוי יפסיד את הדומיין לחברת מיקרוסופט ומי הבחורה שתפיל אתכם ואת תוכנות חברת מיקרוסופט.

 

 

(1)

רמי יצהר נתבע על לשון הרע

 

זאת הפעם השלישית שבה סופג העיתונאי רמי יצהר, בעל אתר האינטרנט "עניין מרכזי", תביעת לשון הרע בגין דברים שנכתבו באתר. הפעם תבעה משפחתו של החייל החטוף בני אברהם ז"ל, זאת בגין פרסום ידיעה ביום 9 אוקטובר 2000 שבה נטען כי החיילים שנחטפו ללבנון על ידי החיזבאללה, עסקו בסחר בסמים. התביעה נקבה בסכום של 3,000,000 ש"ח. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב (עדיין אין מספר תיק בידי).

 

אתר עניין מרכזי

http://www.news-israel.net

 

על דבר התביעה דיווח ראשון אתר nrg במבזק (28 ספטמבר 2004)

http://www.nrg.co.il/online/1/ART/789/562.html

 

מאוחר יותר הרחיב אתר ynet את הידיעה ונתן לגולשים להגיב

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2983124,00.html

 

בפעם הראשונה שבה נתבע יצהר ואתר עניין מרכזי בגין פרסום לשון הרע היה ביום 12 אוקטובר 2000. התביעה הוגשה על ידי זיו גוטליב, סגן ראש עירית כפר סבא. סכום התביעה עמד על 150,000 ש"ח. התביעה הוגשה לבית המשפט השלום בכפר סבא (ת"א 6956/00).

 

התביעה הזו הסתיימה בפשרה בה נאלץ יצהר לשלם לגוטליב סכום של 50,000 ש"ח.

 

את הסיפור המלא פרסם עידו קינן במדור "חיים ברשת" באתר נענע

http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=3255&sid=10

 

 

תביעה שניה שנתבע רמי יצהר על לשון הרע בגין פרסום באתר האינטרנט שלו, הוגשה לבית המשפט השלום בפתח תקווה ביום 17 אוקטובר 2001 על ידי נעמי רייכמן, אז עורכת מקומון של עיתון מעריב. סכם התביעה עמד על 500,00 ש"ח. התביעה הוגשה בגין התייחסות לצורתה החיצונית של רייכמן באתר עניין מרכזי.

 

התביעה הזו הסתיימה בהפסד כספי לרמי יצהר והוא נאלץ לשלם לרייכמן סכום של 50,000 ש"ח.

 

את הסיפור המלא תוכלו לקרוא בגיליון מספר 20 של דואר חשמלי, כאן

http://halemo.net/edoar/0020/0002.html

 

לדעתי האישית, לתביעה הפעם של המשפחה שכולה נגד רמי יצהר אין מקום. מדובר בפרסום לכאורה שנעשה לפני 4 שנים שהתבסס על מקורות בטחוניים שאחד מהם היא המשטרה הצבאית.

 

כל עוד יכחיש יצהר את הפרסום לכאורה, לתביעה אין סיכוי להיפרע ממנו. מדובר בפרסום שאינו קיים כבר באתר, וצילומי מסך ושאר אמצעי גיבוי אינם קבילים כיום בבית משפט לפי דיני הראיות הקיימים. כל שצריך יצהר הוא עורך דין טוב שיטען את זה ולא יישבר ויודה בפרסום.

 

ואנגדוטה קלה: רמי יצהר הוא חוקר מצ"ח במילואים. גם אם הפרסום יוכח, הגנת תום לב בפרסום תוכל לעמוד לו אם יאתר את המסמכים של מצ"ח שבהם אחד מכיווני החקירה להעלמותם של החיילים היה חשד לסחר בסמים עם הצד הלבנוני.

 

הנה מספר קישורים לידיעות שפורסמו בעבר בנושא חטיפת החיילים ללבנון והשמועות על סחר בסמים.

 

23/10/2000

http://news.walla.co.il/?w=//25572

 

19/10/2000

http://news.walla.co.il/?w=//25017

 

18/10/2000

http://news.walla.co.il/?w=//24836

 

15/10/2000

http://news.walla.co.il/?w=//24332

 

דובר צה"ל מכחיש עסקת סמים של החטופים

http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=15989&sid=16

 

בגדוד של החטופים נהגו בעבר להשתמש בסמים

http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=15638&sid=16

 

 

(2)

למה אורן לוי יפסיד את הדומיין שלו לחברת מיקרוסופט

 

אתר ynet דיווח בשבוע שעבר על כך שחברת מיקרוסופט דורשת מבחור בשם אורן לוי את שם המתחם שברשותו: windows.co.il

 

האתר של אורן לוי

http://www.windows.co.il

 

הדיווח באתר ynet בנושא

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2980712,00.html

 

בכתבה עצמה נטען כי לחברת מיקרוסופט אין סיכוי לקבל את שם הדומיין הגנרי המכיל את המילה "חלונות", במיוחד לאור הפסיקות האחרונות נגדה בחו"ל בנושא, בהם הפשרה עם חברת לינדוס המייצרת מערכת הפעלה באותו שם (ששמה מסמל את השילוב בין לינוקס לוינדוס), וכן השיהוי בדרישה לקבל את הדומיין שנרשם כבר בשנת 1998.

 

בדיקה פשוטה באתר האינטרנט של רשם סימני המסחר במשרד המשפטים מגלה דווקא כי סימן המסחר "windows" נרשם כבר בשנת 1992, ושם גנרי זה אפילו לא הוגבל לשימוש במחשבים בלבד, כמו שכיום נרשמים סימני מסחר בעלי שמות גנריים.

 

אתר רשם סימני המסחר (חפשו את המילה windows)

http://www.moj.gov.il/db1.htm

 

לרישום סימן המסחר "windows" בישראל יש חשיבות רבה בבית המשפט הישראלי, וזה לא משנה אם במקום אחר לא כל כך הלך לחברת מיקרוסופט בנושא.

 

 

(3)

הבאג והבחורה שתפיל אתכם

 

רבים מדברים על באג התמונות החדש שנמצא במוצרי מיקרוסופט השונים. הבאג בתוכנות מיקרוסופט, בהם כל התוכנות המשתמשות במודול התוכנה GDI+, יכול לגרום לכך שניתן להשתיל קוד זדוני בתוך חלק מסוים בקובץ תמונה בפורמט JPEG (או תחת סיומת JPG), וקוד זה ירוץ במחשב ויעשה מה שבראש של התכנת שלו.

 

הבאג הטיפשי הזה נתגלה כאמור במודול אחד שבו משתמשים כל התוכנות החדשות של חברת מיקרוסופט המטפלות בקבצי גרפיקה, בהם גם הדפדפן אינטרנט אקספלורר ומערכת ההפעלה XP. חלונות 98 שעדיין משתמשים בה רבים, מוגנת. כך לפחות נטען באתר של מיקרוסופט.

 

רבים דווקא חושבים שמדובר בבאג מכוון, מעין דלת אחורית הושתלה עבור ה CIA או ה FBI האמריקאים בשיתוף חברת מיקרוסופט. מבדיקה טכנית של הבאג, מדובר במידע שמושתל בחלק שמשמש לכתיבת הערות בלבד בקובץ הגרפיקה בפורמט JPEG. כמעט לא סביר להניח שתכנת יעשה שגיאה שכזו וייפול דווקא בחלק הזה בטיפול בקובץ גרפי.

 

הבאג הזה של מיקרוסופט היה בעבר נחלתו של דפדפן נטסקייפ. גם בו נתגלה הבאג הזה של שימוש לקוי בקבצי גרפיקה בפורמט JPEG. תכנתים והאקרים רבים הדגימו את השימוש בבאג בעזרת קוד מקור שהפיצו באתר האינטרנט. מתברר כיום כי הקוד שכתבו אז כדי להדגים את הבאג, תקף גם לגבי המוצרים של מיקרוסופט כיום.

 

רבים מאתרי החדשות המדווחים על הבאג אינם נותנים קישור לפרסומים הללו מטעמים שונים, בהם כדי לא לעזור לסקריפט קידיס לנצל את הקוד כדי לכתוב משהו זדוני עוד יותר.

 

אחד האתרים שאני מכיר פרסם קוד בשפת התכנות סי (C) המדגים את השימוש בפירצה. הקוד עצמו למי שמבין בתכנות, יכול להסביר הרבה יותר מכל כתבה אחרת. תמונה אחת שווה אלף מילים (תרתי משמע).

 

הקישור לאתר

http://gulftech.org/?node=downloads

 

יש להוריד את קובץ jpegcompoc.zip

 

כמו שתשימו לב, מספר ההורדות הרב ביותר באותו אתר מיוחס לקובץ הזה.

 

הבאג החדש של JPEG העלה באוב באג ישן אחר של קבצי JPEG שבו עדיין חברת מיקרוסופט לא הצליחה לטפל (או שלא רוצה לטפל). הבאג הישן אינו מזיק. הוא רק מפיל את הדפדפן או את התוכנה שמנסה לטפל בו. מדובר בקובץ גרפי פשוט בפורמט JPEG, שמטופל היטב בדפדפנים שאינם של חברת מיקרוסופט (כמו מוזילה או פיירפוקס) ומציגים את התמונה היטב (תמונה של בחורה, ראו בצד ימין בדף זה).

 

דפדפן אינטרנט אקספלורר שינסה להציג את התמונה או תוכנה אחרת במערכת הפעלה מיקרוסוטית שתנסה לטפל בקובץ (למשל לערוך אותו), פשוט תקרוס.

 

 

זה הקובץ

 

זהירות: אם אתם גולשים באינטרנט אקספלורר, הדפדפן שלכם יקרוס ותצטרכו להפעיל אותו שוב. לא ייגרם נזק רציני אחר. בדפדפן אחר שאינו של מיקרוסופט תוכלו לראות תמונה של בחורה נאה כמו בצד ימין בדף זה.

 

jpeg_crash_lady.jpg

 

 

 

 

 

וזו השגיאה שיקבלו משתמשי מיקרוסופט
נבדק בדפדפן אינטרנט אקספלורר 6 במערכת ההפעלה חלונות 98

 

 

 

 

 

 


העיתונאי רמי יצהר



החייל החטוף
בני אברהם ז"ל



הבחורה שתפיל את
חברת מיקרוסופט
ואת מוצריה הקלוקלים


 



 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים