הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

חברת 012 קווי זהב תשלם הוצאות כספיות לאמיר גנס

 

06/11/2004 | גיליון מספר 75 | halemo

 

ספקית האינטרנט הישראלית 012 קווי זהב תבעה את אמיר גנס, מנהל חברת ניו אפרוצ' למשלוח דואר אלקטרוני פרסומי, דואר זבל בלשון העם. בתגובה, הגיש אמיר גנס תביעה שכנגד על לשון הרע נגד חברת 012 קווי זהב בגין פרסום מוקדם של כתב התביעה עוד לפני שהוגש לבית המשפט. ספקית האינטרנט ביקשה הבהרות לפני הגשת כתב הגנה שכנגד. בית המשפט דחה את בקשה והורה לה לשלם לגנס הוצאות בסך 1,000 ש"ח.

 

 

חברת 012 קווי זהב המספקת שירותי אינטרנט תשלם לספאמר אותו תבעה הוצאות בסך של 1,000 ש"ח, לאחר שבקשתה לקבל הבהרות על תביעת לשון הרע שהגיש נגדה, נדחתה על ידי רשם בית המשפט השלום בכפר סבא, צבי ויצמן.

 

 

התביעה

 

ביום 13 יולי 2004 הוגשה לבית המשפט השלום בכפר סבא תביעה תקדימית ראשונה של ספקית אינטרנט ישראלית כלשהי כנגד בעל חברה להפצת דואר זבל פרסומי. ספקית האינטרנט 012 קווי זהב תבעה את אמיר גנס, מנהל חברת ניו אפרוצ' למשלוח דואר אלקטרוני פרסומי (ת"א 5026/04).

 

בכתב התביעה פירטה החברה עילות רבות כנגד אמיר גנס, חלקן אזרחיות וחלקן פליליות. סכום התביעה ננקב באופן מדוייק לאחר חישוב פרטני שבוצע בכתב התביעה: 255,350 ש"ח. התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי דין חיים רביה ושות'.

 

אתר האינטרנט של עו"ד חיים רביה

http://www.law.co.il

 

פרטים נוספים על כתב התביעה, מתוך גיליון מספר 61 של דואר חשמלי, כאן

http://halemo.net/edoar/0061/0003.html

 

ביום 27 יולי 2004 הגיש אמיר גנס את כתב הגנתו לבית המשפט השלום בכפר סבא. כתב ההגנה הוגש באמצעות עו"ד אביב אילון ממשרד אילון אגרט ושות'.

 

אתר האינטרנט של משרד עורכי הדין אילון אגרט ושות'

http://www.eilon-eghert.co.il/heb

 

הפורטל המשפטי של המשרד: דיני רשת

http://www.netlaw.co.il

 

 

תביעה שכנגד

 

במקביל להגשת כתב ההגנה, הגיש אמיר גנס תביעה שכנגד בגין לשון הרע שלטענתו הוציאה עליו התובעת, חברת 012 קווי זהב.

 

בכתב התביעה שכנגד נטען כי התובעת רמסה ברגל גסה את שמו הטוב וכבודו של גנס. סכום התביעה שננקב: 100,000 ש"ח.

 

כתב התביעה שכנגד מסביר כי כתב התביעה צוטט בהרחבה באתר ynet ביום 12 יולי 2004, וזאת עוד לפני שהוגש בכלל לבית המשפט השלום בכפר סבא ביום שלמחרת.

 

הפרסום על כתב התביעה באתר ynet על ידי גל מור

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2946079,00.html

 

כתב התביעה שכנגד מסביר שהניסיון בכתבה לייחס לאמיר גנס גרימת נזקים בעשרות אלפי דולרים הוא פרסום לשון הרע, וכי מדובר בטענות חסרות שחר.

 

כתב התביעה שכנגד הסביר כי למרות שכתבי טענות נהנים מהגנה מוחלטת על פי סעיף 13 ס"ק (5) לחוק איסור לשון הרע, הרי הגנה זו קיימת רק לאחר שמוגשים כתבי הטענות לבית המשפט ומומצאים לבעל הדין שכנגד. מקרה זה, מסביר כתב התביעה שכנגד, לא מתקיים, כי רק ביום שלמחרת הפרסום באתר ynet הוגשה התביעה, זאת לאחר שכבר נגרם ההד הציבורי שרצתה לייצר התובעת על חשבונו של הנתבע.

 

בכתב התביעה שכנגד נדרש פיצוי של 100,000 ש"ח, הוצאות משפט, אגרה, שכר טרחת עורך דין, ריבית והצמדה עד ליום התשלום בפועל.

 

פרטים נוספים על כתב ההגנה וכתב התביעה שכנגד, מתוך גיליון מספר 70 של דואר חשמלי, כאן

http://halemo.net/edoar/0070/0002.html

 

 

בקשה להבהרת התביעה שכנגד

 

ביום 14 אוקטובר 2004 מגישה חברת 012 קווי זהב בקשה דחופה לבית המשפט ולאמיר גנס למתן הבהרות נוספות על התביעה שכנגד על לשון הרע שהגיש. מדובר על הליך אזרחי המקובל כאשר מנסים לצמצם מחלוקות בין הצדדים או כאשר כתב התביעה או ההגנה אינו מובן דיו. חברת 012 קווי זהב מבקשת מאמיר גנס להבהיר מספר סעיפים בכתב התביעה שכנגד שהגיש נגדה. הבקשה מוגשת באמצעות משרד עוה"ד חיים רביה ושות'.

 

בתגובה לבקשתה של חברת 012 קווי זהב להבהרות נוספות, הגיש אמיר גנס תגובה לבית המשפט באמצעות בא כוחו עו"ד אביב אילון ממשרד עוה"ד אילון אגרט ושות'.

 

בתשובתו של גנס, הוא כותב כי הדברים מפורטים בכתב התביעה שכנגד ואין צורך בהבהרות נוספות. עוד טוען גנס כי חברת 012 קווי זהב מנסה להגיש בקשות סרק ובכך לגרום לו נזק כספי והוצאות משפט.

 

בהמשך, דוחה רשם בית המשפט השלום בכפר סבא, צבי ויצמן, את בקשתה של חברת 012 קווי זהב להבהרות נוספות. הרשם ויצמן מורה לחברה להגיש כתבי הגנה שכנגד. חברת 012 קווי זהב מחוייבת בהוצאות הבקשה בסך 1,000 ש"ח.

 

למרות שמדובר בהליך ביניים מנהלי, מדובר בהפסד כספי ראשון של ספקית אינטרנט לשולח דואר זבל אותו תבעה בבית המשפט. סכום כספי יעבור מכיסה של ספקית אינטרנט לכיסו של שולח דואר זבל.

 

אמיר גנס מסר בתגובה: "חברת 012 קווי זהב חושבים שהם מצאו פראייר להתעלק עליו, וזה ממש לא ככה. בהמשך יצפו להם הפתעות משפטיות לא נעימות. אם הם חושבים שיהיה להם קל, הם טועים".

 

את תגובת חברת 012 קווי זהב לא הצלחתי להשיג מכיוון שאינם עובדים בסופשבוע, זמן בו נכתב מאמר זה.

 

 

ת"א 5026/04, בית משפט שלום כפר סבא

חברת 012 קווי זהב נגד אמיר גנס

 

 

 

 

_______________

גילוי נאות: עו"ד אביב אילון המייצג את הנתבע, מייצג גם את כותב שורות אלו בעניינים שונים.

 


 
 


אמיר גנס




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים