הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

פרסם טלפון של הבוסית באתר סקס וישלם לה הרבה כסף

 

21/04/2005 | גיליון מספר 78 | משה הלוי halemo

 

עובד חברת פלאפון לשעבר, התנקם במנהלת העבודה העבודה שלו, ופרסם את מספר הפלאפון האישי שלה באתר סקס באינטרנט. לאחר שנתפס על ידי המשטרה, הוא נחקר, הועמד לדין, הודה והורשע. בעקבות ההרשעה, הוגשה נגדו גם תביעה אזרחית על לשון הרע על ידי הנפגעת. בית המשפט קיבל את התביעה וחייב את העובד בפיצוי המקסימלי על לשון הרע: 100,000 שקלים חדשים. שטות מקוונת שהפכה לצרה מהוונת.

 

 

 

רחל בוקובזה שימשה כמנהלת בכירה בחברת פלאפון תקשורת בע"מ. שירן פרי עבד בחברת פלאפון תחת פיקוחה של בוקובזה. לאחר חקירה שנערכה נגד שירן אצל פלאפון בחשד למעשים אסורים הופסקה עבודתו של שירן בחברת פלאפון, וביום 22 אוגוסט 2003 מסרה לו בוקובזה הודעה בעל פה על פיטוריו.

 

שירן פרי החליט להתנקם במנהלת, וביום 22 אוגוסט 2003 פרסם הודעה באתר סקס המתמחה בענייני סאדו מאזו (bdsm) נגדו בוקובזה:

 

"דו מינית מחפשת אשה/גבר לדפיקות חלומיות 050.792020. חלי" (המספר מופיע בפסק הדין).

 

אתר המין שבו פורסמה הידיעה

http://www.bdsmclub.co.il

 

בעקבות פרסום ההודעה התקשרו אל בוקובזה אנשים לא מזוהים על מנת לשוחח איתה בענייני מין כפי שפורסמה במודעה. בוקובזה התלוננה במשטרת ישראל אודות הידיעה באתר האינטרנט.

 

 

 

מעצר ושחרור

 

בעקבות חקירת משטרה שהצביעה על חשד ששירן פרי עשה את פרסום ההודעה המינית הכוזבת נגד המנהלת שלו לשעבר, הוא נעצר, נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים. נאסר עליו ליצור קשר כלשהו עם המנהלת המתלוננת או להטרידה בדרך כלשהי. עוד נאסר עליו להתקרב לכתובת מגוריה או למקום עבודתה של בוקובזה או להימצא ברדיוס של קילומטר ממנה וממקום המצאה. על שירן הוטל להפקיד ערבויות בסך 3,000 ש"ח.

 

ב"ש 5919/03 (שלום ראשון לציון), מדינת ישראל נגד פרי שירן

החלטה מיום 22 ספטמבר 2003 של השופט ירון לוי

maazar.htm

 

 

כתב אישום והכרעת דין

 

במקביל, הוגש ביום 18 ספטמבר 2003 כתב אישום נגד שירן פרי. כתב האישום ייחס לשירן את העבירות הבאות: פרסום לשון הרע, הטרדת באמצעות מתקן בזק ופגיעה בפרטיות.

 

ביום 8 ינואר 2004 הוקרא בפני שירן כתב האישום. שירן הודה במעשים המיוחסים לו. בהמשך התנצל על המעשה.

 

בהכרעת הדין שניתנה לאחר הודאתו של שירן בפרסום המודעה באתר המין, הוא הורשע על ידי שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, ליאורה ברודי. השופטת ברודי הרשיעה את שירן במעשה הטרדה באמצעות מתקן בזק, בניגוד לסעיף 30 לחוק התקשורת, (בזק ושידורים), התשמ"ב 1982 ; במעשה של פגיעה בפרטיות, בניגוד לסעיף 5 יחד עם סעיף 2 (1) לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א 1981; ובמעשה של הוצאת לשון הרע, בניגוד לסעיף 6 ביחד עם סעיף 1 (2) לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה 1965.

 

בהכרעת הדין, הסבירה השופטת ברודי כי בית המשפט רואה בחומרה עבירות של הטרדה באמצעות מתקן בזק, פגיעה בפרטיות והוצאת לשון הרע, ובעיקר לנוכח העובדה שהנאשם השתמש באינטרנט כאמצעי לביצוע העבירות.

 

בית המשפט הסביר כי רשת האינטרנט נגישה לכל, ופירושו של דבר שהפרסום הפוגעני מגיע בקלות לידיעת הציבור הרחב. מעשים כגון אלה גורמים למתלוננים נזק רב - השפלה ובושה, ועל כן בית המשפט סבור כי האינטרס הציבורי מחייב הרשעה בדין.

 

לאחר הקראת הכרעת הדין, ביקשה המאשימה, מדינת ישראל, להטיל על שירן עונש מאסר בפועל.

 

ת"פ 4365/03 (שלום ראשון לציון), מדינת ישראל נגד פרי שירן

הכרעת דין מיום 8 ינואר 2004 של השופטת ליאורה ברודי

verdict.htm

 

 

גזר דין

 

ביום 26 פברואר 2004 ניתן גזר הדין נגד שירן פרי. בית המשפט גזר על שירן עונש מאסר בפועל למשך 60 יום, אשר ירוצו בעבודות שירות בבית אבות גריאטרי. כמו כן הוטל על שירן לפצות את המנהלת המתלוננת בסכום של 5,000 ש"ח. בנוסף, הוטלו עליו ערבויות שונות להימנע מעבירות דומות בעתיד.

 

ת"פ 4365/03 (שלום ראשון לציון), מדינת ישראל נגד פרי שירן

גזר דין מיום 26 פברואר 2004 של השופטת ליאורה ברודי

sentence.htm

 

 

ערעור וביטול עונש המאסר

 

ביום 9 מרץ 2004 הגיש שירן פרי ערעור על ההרשעה ועל עונש המאסר שהוטל עליו. ערעורו נדון ביום 17 ינואר 2005 בפני הרכב של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר, חאלד כבוב ויהודית שיצר.

 

המדינה טענה כי ההשלכות שיש לאינטרנט בפן הציבורי, הן שכולם יכולים להיכנס לאתרים ולעשות ככל העולה על רוחם בצורה אנונימית. בשל עובדה זו, יש אינטרס ציבורי להרשעה של גולש שפרסם מודעת מין כוזבת בשמה של המתלוננת.

 

המדינה חזרה בה מן הדרישה לעונש המאסר, ולכן עונש המאסר שהוטל על שירן, בוטל. ערעורו של שירן לעצם ההרשעה, נדחה.

 

ע"פ 70507/04 (מחוזי תל אביב), שירן פרי נגד מדינת ישראל

פסק דין מיום 17 ינואר 2005 של השופטים דבורה ברלינר, חאלד כבוב ויהודית שיצר

appeal.htm

 

 

תביעה אזרחית

 

ביום 21 יולי 2004, במקביל להליך הערעור ולאחר ההרשעה וגזר הדין, הגישה רחל בוקובזה תביעת לשון הרע אזרחית נגד שירן פרי. התביעה הוגשה לבית המשפט השלום בפתח תקוה. סכום התביעה הועמד על 100,000 ש"ח.

 

ביום 26 ינואר 2005 הסכימו הצדדים בדיון כי הם יסכמו את טענותיהם בלא לשמוע עדים, תוך הסתמכות על ההליך הפלילי נגד הנתבע, שירן פרי.

 

ביום 19 אפריל 2005 ניתן פסק הדין על ידי השופט נחום שטרנליכט. השופט שטרנליכט קיבל את תביעתה של בוקובזה במלואה ופסק נגד שירן סכום פיצוי מקסימלי הניתן בתביעות לשון הרע ללא הוכחת נזק: 100,000 ש"ח.

 

בית המשפט הסביר כי המעשה נעשה בזדון, ולכן הפיצוי הכספי המקסימלי הקבוע בחוק. עוד הסביר בית המשפט, כי הפיצוי הכספי שהוטל על שירן בהליך הפלילי, בסך 5,000 ש"ח, אינו נחשב לצורך תביעה אזרחית בגין אותה עבירה, מכיוון שהוא מיוחד לקובלנות פליליות פרטיות ולא לתיקים פליליים המנוהלים על ידי המדינה.

 

זהו פיצוי שיא שנפסק נגד גולש אינטרנט, ללא הוכחת נזק, בגין פרסום לשון הרע באתר אינטרנט נגד אדם כלשהו. שטות מקוונת שהפכה לצרה מהוונת (מהוונת מלשון "הון").

 

 

ת"א 3873/04 (שלום פתח תקוה), רחל בוקובזה נגד שירן פרי

פסק דין מיום 19 אפריל 2005 של השופט נחום שטרנליכט

bokovza_vs_peri.htm

 

 

 

 

 


מוטרדת טלפומינית
(אילוסטרציה)




 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים