הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

האם עורכים בעיתון ידיעות אחרונות קיבלו שבץ מוחי?

 

28/12/2005 | גיליון מספר 80 | משה הלוי halemo

 

מדוע עורכי ידיעות אחרונות שיבשו בכוונה את שמו הנוצרי של מרדכי ואנונו, למרות שידעו את השם האמיתי? האם זה כדי ללעוג למרגל האטום שתבע אותם תביעת דיבה והפסיד? או שבסך הכל מדובר בשבץ מוחי קל מהסוג שגורם לשיבוש מספרים ומשקלים של ראשי ממשלה שמנים?

 

 

ביום ראשון (25/12/2005) התפרסמה ידיעה קצרה בעמודו האחורי של העיתון הנפוץ במדינה, המספרת כי מרגל האטום, מרדכי ואנונו, שינה את שמו לקראת חג המולד, לג'ון קרסון.

 

רצ"ב סריקה של הכתבה בתחתית המאמר.

 

מבדיקה שלי התברר ששמו הנוצרי האמיתי של ואנונו הוא לא ג'ון קרסון, אלא ג'ון קרוסמן (John Crossman). עוד התברר, ששמו הנוצרי של ואנונו, ידוע זה מכבר בעולם, וגם בישראל, לפחות לאלה שעוקבים אחרי ואנונו מקרוב.

 

ראשי התיבות של שמו הנוצרי של ואנונו הם JC, ובראשי תיבות אלה, חותם ואנונו את שמו על מסמכים. רבים פירשו בטעות את ראשי התיבות JC כשמו של ישו הנוצרי (Jesus Christ). עוד מתברר, שידיעות אחרונות עצמו ידע על השם הנוצרי של ואנונו. לא מדובר כלל בהחלפת שם במשרד הפנים, כי ואנונו עצמו לא מכיר במוסדותיה של מדינת ישראל, בטח לא במשרד הפנים.

 

השם הנוצרי של ואנונו נחשף על ידי ידיעות אחרונות עצמו בתביעת דיבה שהגיש ואנונו נגד ידיעות אחרונות, לאחר שהעיתון פרסם ידיעה כאילו ואנונו מלמד את מחבלי החמאס בכלא, להכין פצצות. לואנונו ידע נרחב בנושא משירותו הצבאי. (תיק אזרחי 198929/02, בימ"ש שלום תל אביב, מרדכי ואנונו נגד ידיעות אחרונות ואח').

 

בתביעת הדיבה, הפסיד מרגל האטום. לא מזמן פורסם פסק הדין, שנכתב על ידי השופט טל שחר. פסק הדין שהגיע גם לידיהם של עורכי עיתון ידיעות אחרונות, דן בשינוי השם של ואנונו. שם נכתב בפירוש השם "ג'ון קרוסמן" (John Crossman) ואף נעשה ניסיון על ידי בית המשפט לפרש את השם לג'ון איש הצלב או ג'ון האיש החוצה. כאמור, פסק הדין התפרסם ביום 27/11/2005.

 

רצ"ב עותק מפסק הדין

http://www.lawdata.co.il/UpLoad/PsakDin/131027.rtf

 

יותר מכך:

ביום 24/09/2004, העיד ואנונו עצמו מעל דוכן העדים על שמו הנוצרי החדש ישן.

 

רצ"ב עותק מפרוטוקול הדיון (חפשו את המילה JC )

http://halemo.net/edoar/0080/20040922p.htm

 

אז מה קרה לעיתון ידיעות אחרונות שכך שיבש את שמו של ואנונו וסיפר לעם ישראל כי מרדכי ואנונו בחר שם של שדרן אמריקאי ידוע?

 

התשובות:

1. ידיעות אחרונות החליט ללעוג לואנונו, והעיתון הנפוץ ביותר במדינה סיפר לקוראיו שחלקם מאמינים לכל מה שכתוב בו, כי ואנונו בחר את השם ג'וני קרסון, מה שלא נכון.

 

2. עורכי ידיעות אחרונות קיבלו שבץ מוחי, ועדיין ממשיכים לעבוד בעיתון. השבץ המוחי גורם לדיסלקציה בפירוט שמות, ביטויים מספרים וכדומה, עד כדי כך שאפילו את משקלו של ראש הממשלה הם קוראים כ 110 במקום 140 ק"ג.

 

3. ידיעות אחרונות פשוט מייצרים סיפורים שיש בהם גרעין של אמת, אך רוב הסיפור מפוברק בצורה כזו שתיצור אגדות אורבניות על חשבונם של מושאי הכתבה. הרי מדובר בעיתון הכי גדול במדינה. מי בכלל ייצא נגדו?

 






ג'וני קרסון האמיתי
שדרן טלוויזיה פופולרי
1929 - 2005


מרדכי ואנונו

ג'ון קרוסמן האמיתי
 




 
 
 

 






 

 

 

 


תגובות הקוראים