הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

תאונת עבודה: פתח הודעת דואר אלקטרוני וחש בליבו

 

19/06/2006 | גיליון מספר 81 | משה הלוי halemo

 

עובד באחת מחברות ההייטק לקה בליבו לאחר שפתח הודעת דואר אלקטרונית. העובד מבקש מהמוסד לביטוח לאומי להכיר בו כנפגע בתאונת עבודה.

 

 

איציק (שם בדוי) שימש כמנהל טכני באחת מחברות ההייטק בישראל. החברה ניהלה פרוייקטים, וכמו כל חברת הייטק טיפוסית, גם נתנה שירותי תמיכה ללקוחותיה. איציק, כמנהל טכני, ניהל תכתובת דואר אלקטרוני עניפה עם לקוחות החברה.

 

באחד מהפרוייקטים התגלו תקלות חוזרות ונשנות. בין החברה לבין הלקוחה המזמינה התגלעו גם חילוקי דעות כספיים, כאשר הלקוחה טענה לנזקים ואף תבעה קבלת כספים.

 

בתחילת שנת 2005 נראה כי יש פתרון. מספר מערכות מדידה הקשורות לפרוייקט נבדקו ונמצאו תקינות. הלקוחה ביקשה לבצע שינויים בתוכנה הקשורה למערכת. החברה ביצעה מספר שינויים ומסרה את המוגמר ללקוחה.

 

בשלב מסוים, איציק שהיה אחראי לפרוייקט בתוקף תפקידו כמנהל טכני, קיבל אימייל מהלקוחה המדבר על תקלה חמורה במערכת אשר יכולה למוטט את הפרוייקט כולו, ולפתוח מחדש את תביעתה הישנה בעניין הנזקים שנגרמו לה מהמערכת שהזמינה וקיבלה.

 

איציק, שקרא את המכתב המאיים, החל לחוש לחץ בחזה וכאב ראש, אשר בהמשך התבררו כהתקף לב. איציק פונה לבית החולים כרמל בחיפה, שם אובחן כסובל מהתקף לב חריף.

 

לאחר אשפוז והתאוששות, קיבל איציק אישור מהחברה המעבידה על תאונת העבודה שעבר, אישור אותו הגיש למוסד לביטוח לאומי על מנת שהאחרון יכיר בו כנפגע בתאונה עבודה.

 

המוסד לביטוח לאומי דחה את תביעתו של איציק וקבע כי אין כל בין האירוע (קריאת האימייל) לבין הפגיעה בלב. 

 

איציק לא השלים עם הסירוב ובאמצעות עורך דינו, עו"ד שמעון צור מחיפה, הגיש תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי. התביעה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה ביום 14/06/2006.

 

זו היא תביעה ראשונה מסוגה המבקשת לעשות קשר בין קריאת הודעת דואר אלקטרוני לבין פגיעה וסבל כתוצאה מכך.

 

טרם הוגש כתב הגנה.

 

 

בל 2388/06 (אזורי עבודה חיפה), פלוני נגד המוסד לביטוח לאומי.

העתק כתב התביעה (ללא שמות), כאן

ploni_vs_mll.pdf

 

 

 

 





 



 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים