הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

חסינות משפטית על קבצי פדופיליה שפג תוקפם

 

16/07/2006 | גיליון מספר 82 | משה הלוי halemo

 

בית המשפט השלום בחיפה קבע בהחלטה תקדימית, כי נאשם שהחזיק על הדיסק הקשיח שלו קבצים עם תמונות תועבה בהן נראים קטינים, ייהנה מתקופת ההתיישנות הקבועה בחוק העונשין ועומדת על שנתיים, על החזקת קבצי פדופיליה.

 

 

לפני כשנתיים, ביום 15/07/2004, עצרה משטרת ישראל את אהרון אופר, תושב נשר, בגין הפצת תמונות מחשב פורנוגרפיות באמצעות תוכנת הצ'אט mIRC, שהפכה את המחשב שלו לשרת מחשב שניתן לקרוא ממנו קבצים. בפשיטה שערכה המשטרה על ביתו, נמצאו תקליטורים בהן על פי החשד, נמצאו 25,000 קבצים בהן נראים תמונות של קטינים המקיימים יחסי מין. רבים מן הקבצים שנתפסו, נשאו תאריכים משנת 1994.

 

לאחר כשנתיים, החליטה פרקליטות מחוז חיפה להגיש כתב אישום נגד אופר, ביום 23/04/2006 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד אופר, בו יוחסו לנאשם נאשם עבירות של פרסום תועבה והחזקת פרסומי תועבה, בניגוד לסעיף 214(ב) וסעיף 214 (ב3) לחוק העונשין, התשל"ז 1977.

 

על פי פרק העובדות בכתב האישום, נטען כי החל משנת 1994 שמר הנאשם במחשבו סרטים ותמונות תועבה ובהם דמויות של קטינים בעירום שבחלקם אף נראים קטינים מקיימים יחסי מין. עוד נטען כי הנאשם פרסם את פרסומי התועבה שבמחשבו באמצעות תוכנת הגלישה mirc כך שהציעם והפיצם באמצעות התוכנה, וזאת על ידי התקנת תוכנה המשנה את מאפייני תוכנת mIRC  ומאפשרת שימוש במחשב הנאשם כשרת מחשב.

 

לטענת התביעה, הנאשם ביקש מגולשים  באינטרנט סרטים ותמונות תועבה ותמורתם הציע את פרסומי התועבה שבמחשבו.

 

סניגורתו של אופר, עו"ד תמי אולמן, טענה כי העבירות המיוחסות לאופר, התיישנו בהתאם לסעיף 214(ד) הקובע כי "לא יוגש כתב אישום לפי סעיף זה אלא תוך שנתיים מיום ביצוע העבירה, ובידי פרקליט מחוז או בהסכמתו בכתב". עוד טען הנאשם כי לא יזכה למשפט הוגן בגלל הזמן הרב שעבר.

 

מנגד טענה הפרקליטות כי יש לראות בהחזקת הקבצים, החל משנת 1994, עבירת שרשרת. הפרקליטות הסבירה כי מדובר ברצף אחד של אירועים מתמשכים של החזקה ופרסום פרסומי תועבה, תחילת בשנת 1994 ונמשכו עד ליום החיפוש המשטרתי בביתו של הנאשם בשנת 1994.

 

שופטת בית המשפט השלום בחיפה, סגנית הנשיא רחל חוזה, קבעה כי כל אחת מן העבירות שבהן הואשם הנאשם, עומדת בפני עצמה, אך מכיוון שתקופת ההתיישנות הנוגעת להחזקת קבצי פדופיליה היא שנתיים בלבד, לא תותר לתביעה הבאת ראיות להוכחת עובדות כתב האישום המתייחסות לתקופה עד ליום תפיסת חומרי המחשב בשנת 2004. בנוסף, נקבע כי הנאשם לא יהיה חייב להתגונן בגין מעשים שקדמו ליום חומרי המחשב על ידי המשטרה בשנת 2004.

 

זוהי החלטה ראשונה מסוגה של בית משפט ישראלי. יותר מכך: מחזיקי חומרי תועבה על דיסק המחשב שלהם, יוכלו לסמן את הקבצים בתאריך ישן יותר, כך שבזמן תפיסתם על ידי המשטרה, ייהנה החשוד מתקופת התיישנות העבירה, כל עוד לא יוכח כי הקבצים המפלילים, הם חדשים יותר מהתאריך שבו הם מסומנים על הדיסק.

 

עוד מידע על תוכנת הטבעת תאריכים בדויים על קבצים, כאן

http://www.helge.mynetcologne.de/touch/index.htm

 

 

 

פ 1780/06 (שלום חיפה), מדינת ישראל נגד אהרון אופר.

החלטה של השופטת רחל חוזה, מיום 13/07/2006.

state_vs_oper.htm

 

 

 

 

 






 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים