הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

פרקליטת מחוז תל אביב בולשת אחרי טוקבקים

 

02/04/2007 | גיליון מספר 89 | משה הלוי halemo

 

פרקליטת מחוז תל אביב, רות דוד בלום, בולשת אחרי פרסומים ברשת האינטרנט. לאחר שהיא מזהה פרסום שעובר לכאורה על החוק, היא מבקשת מפרקליט המדינה ומראש אגף החקירות במשטרה לפתוח בחקירה ולשים קץ לפרסומים באינטרנט.

 

 

חשיפה: פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד רות דוד בלום, ביקשה בחודש ספטמבר האחרון לשים קץ לפרסומים אנונימיים ברשת האינטרנט אשר חשפו לכאורה פרטים על המתלוננת נגד השר חיים רמון.

 

במכתב הנושא את התאריך 27/09/2006, שנכתב ונשלח לאחר שיחת טלפון אישית בין רות דוד לבין פרקליט המדינה, עו"ד ערן שנדר, תובעת רות דוד במכתב מפרקליט המדינה, לפעול נגד פרסומים באתרי אינטרנט המגלים את פרטיה של המתלוננת וכן לפעול נגד דעות של גולשים המשתלחים במתלוננת נגד השר רמון.

 

בנוסף, כותבת פרקליטת מחוז תל אביב כי בדעתה לפעול על מנת לשים סוף לפרסומים בנושא, ולכן היא מבקשת את הנחיות בדבר פתיחת חקירה בנושא.

 

ביום 27/09/2006 הוציא פרקליט המדינה מכתב אל ראש אגף החקירות במשטרת ישראל, ניצב יוחנן דנינו, ובו הוא מורה לו לפתוח בחקירה בגין הפרת צו איסור פרסום ובגין עבירה לפי סעיף 352 לחוק העונשין, עבירה שעניינה חשיפת שמה של מתלוננת בעבירת מין שבצידה שנת מאסר אחת. למכתב שנשלח למטה הארצי של המשטרה, צורף מכתבה של פרקליטת מחוז תל אביב.

 

המסמכים נחשפו על ידי גולש אינטרנט בשם חיים יטיב, מנהל אתר האינטרנט "נקים", אשר עתר לבית המשפט הגבוה לצדק נגד הזמנתו לחקירה, בגין חשד לפרסום שמה ופרטיה של המתלוננת נגד חיים רמון. המסמכים צורפו לתשובת המשטרה לבית המשפט. יטיב מבוקש לחקירה על ידי מפלג צנזורה (בעבר נקרא מפלג עבירות מחשב) הנמצא ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בעיר בת ים.

 

העתירה לבג"ץ ממתינה למועד דיון ו/או להחלטה של השופטת עדנה ארבל. ארבל שימשה בעבר פרקליטת המדינה והוחלפה על ידי עו"ד ערן שנדר.

 

במאמר מוסגר יצויין כי הסמכות להורות על פתיחת חקירה בעבירות שעניינם חופש ביטוי, היא של היועץ המשפטי לממשלה ולא של פרקליט המדינה.

 

 

פא 64/06, אח"ק יאח"ה

בג"ץ 1264/07, עליון, חיים יטיב נגד יאח"ה

 

 

 

 

 

 

 

___________

פרסומים קודמים:

16/02/2007 | המרדף אחרי חיים האדום

http://halemo.net/edoar/0087/0006.html

 

גילוי נאות: גם כותב שורות אלה נחקר באותו תיק הנזכר בכתבה.

 

 





עו"ד רות דוד בלום
פרקליטת מחוז תל אביב
(צילום: עיתון תל אביב)



עו"ד ערן שנדר
פרקליט המדינה
(צילום: לע"מ)



חיים יטיב
"הנמלט"







המסמכים שנחשפו

 

 


 

תגובות הקוראים