הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

נדחתה תביעת לשון הרע של מתנחלים נגד אתר YNET

 

28/05/2007 | גיליון מספר 93 | משה הלוי halemo

 

דובר הישוב יצהר ובתו תבעו את אתר YNET בגין פרסום תמונתם מתחת לכתבה שאינם קשורים בה. התביעה עסקה גם בטוקבקים לא מחמיאים. מנגד, תבע אתר YNET את התובעים על פרסום יזום באתר וואלה ובאתר ערוץ 7, על כך שהוגשה תביעה נגד YNET לפני שהוגשה בפועל. שתי התביעות נדחו.

 

 

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, דליה מארק הורנצ'יק, דחתה תביעת לשון הרע שהגישו מתנחלים, אב ובתו, תביעה שהוגשה נגד אתר YNET, נגד הכתב אלי סניור, נגד העורך יון פדר ונגד מימי מוזס.

 

יגאל אמיתי הוא דובר הישוב היהודי יצהר. בתו איילה היתה בעת פרסום תמונה בת פחות מ 15.

 

ביום 15/07/2005 פורסמה ידיעה באתר YNET בה נטען כי מתנחלים שוב שפכו 36 ליטר שמן על כביש הגישה לכלא רמלה, שם עצורים חבריהם לחסימות הכבישים בתקופת ההתנתקות מחבל עזה. לצד הכתבה, צורפה תמונתם של יגאל אמיתי ובתו, שלא היו קשורים לאירוע שפיכת השמן על הכביש. מתחת לכתבה הופיעו טוקבקים שפיזרו מחמאות לא מחמיאות למתנחלים ולמאבקם.

 

יגאל אמיתי ובתו החליטו לתבוע את אתר YNET בתביעה על פרסום לשון הרע ובהפרת פרטיותם. 19 ימים לפני התביעה העבירו ידיעה לאתר וואלה ולאתר ערוץ 7 על כך שכבר הוגשה תביעה נגד אתר YNET, למרות שבפועל עדיין לא הוגשה.

 

במהלך בירור התביעה התברר כי איילה הצעירה, נעצרה אף היא בשל חסימות כבישים ואף הוגש נגדה כתב אישום בגין המעשים הללו.

 

בית המשפט השלום דחה את תביעת לשון הרע נגד אתר YNET. בית המשפט קבע כי לאתר YNET עומדת הגנת תום לב בפרסום שנעשה.

 

מנגד, תבע אתר YNET את אמיתי ובתו בגין העברת ידיעה לאתר וואלה ולאתר ערוץ 7 על כך שהוגשה תביעה נגד האתר, 19 יום לפני שהוגשה בפועל. בית המשפט הסביר כי פרסום ידיעה על כך שכלי תקשורת נתבע בתביעת לשון הרע, אינה הוצאת שם רע כלפי כלי התקשורת.

 

כאמור, בית המשפט דחה את שתי התביעות, ללא צו להוצאות.

 

 

א 50324/05, שלום תל אביב, יגאל אמיתי נ' ynet – ידיעות אחרונות

פסק דין מיום 27/05/2007 של השופטת דליה מארק הורנצ'יק

amitai_vs_ynet.htm

 

 

 






 




 
 


 

 

 

 

 


 

תגובות הקוראים