הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

המחוזי דחה ערעור של מפיץ תוכנת סוס טרויאני

 

28/06/2007 | גיליון מספר 95 | משה הלוי halemo

 

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורו של מיכאל לרמן. לרמן הורשע בבית המשפט השלום חיפה בעבירות על חוק המחשבים ונשלח לרצות 4 חודשי מאסר בעבודות שירות. המדובר בפרשה משנת 2000 מימי IOL העליזים.

 

 

הרכב של שלושה שופטים בבית המחוזי בחיפה, דחה את ערעורו של הגולש והחוקר הפרטי מיכאל לרמן, על הרשעתו בעבירות לפי חוק המחשבים ולפי חוק הגנת הפרטיות. לרמן הורשע בחדירה לחומר מחשב ובהפצת נגיף מחשב (וירוס). שופט בית משפט השלום בחיפה, כמאל סעב הטיל על לרמן ארבעה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, קנס כספי 15,000 ש"ח או מאה ימי מאסר תמורתו ופיצוי המתלוננים נגדו בסך 4,000 ש"ח.

 

המעשים המיוחסים למיכאל לרמן בוצעו בשנת 2000 בפורום אקטואליה באתר IOL ז"ל (ישראל און ליין של עיתון הארץ). על פי המיוחס לו, העלה לרמן בהודעותיו קבצים שהפעלתם מאפשרת חדירה למחשב שבו הופעלה התוכנה. התוכנה למעשה היא סוס טרויאני שאותה המשתמש מוריד בתמימות ואינו יודע כי תוכנה זו פתחה את המחשב שלו בפני מפיץ התוכנה.

 

לרמן כתב בפורום אקטואליה באתר IOL תחת הכינויים "שפלן", "חוקר פרטי", "מיקי", "משה גרוס" ו"שרול". במהלך חודש דצמבר 2000, שלוש הזדמנויות שונות, פרסם לרמן הודעות בפורום וצירף אליהן קובץ מחשב שהכיל וירוס. למעשה היה הקובץ תוכנה מסוג "סוס טרויאני".

 

שני משתתפים לפחות באותו פורום הורידו את התוכנה, כוכבי שמש וקרן אייזנברג, הפעילו את הקובץ הנגוע ואיפשרו באופן לא מודע ללרמן לחדור להם למחשב, לעיין בקבצים ולבצע פעולות שונות אחרות.

 

על פי הטענה, לרמן אף איים על משתתפי הפורום בחשיפת פרטיהם האישיים ובהמשך לאיומיו חשף מספר פרטים עליהם למד מהמסמכים האישיים אותם העתיק מהמחשבים הנגועים. לרמן השתמש בתוכנת הצ'אט ICQ והתחבר תחת מספרי מנוי, שאינם שלו.

 

ביום 24/05/2007 דחה הרכב של שלושה שופטים את ערעורו. שופטי המחוזי חיפה, שמואל ברלינר, יגאל גריל וברכה בר זיו קבעו כי טענותיו של לרמן בדבר קבילות הראיות נגדו, דינן להדחות. בית המשפט קבע כי הודאותיו של המערער בדבר ההודעות שנשלחו ממחשבו, מוכיחות "שיטה" ו"מעשים דומים" המאפשרים הרשעה בעבירות המיוחסות לו.

 

בית המשפט השווה את שרשרת הראיות נגד לרמן לעבירות סמים, בה נדרשת הוכחת "שרשרת הסם" כדי להוכיח את אשמתו של הנאשם, גם אם אינו מודה בעבירה המיוחסת לו.

 

בית המשפט הסתמך על ראיות נסיבתיות נגד לרמן בהן: תדפיסים של ספקית האינטרנט בזק בינלאומי; תמלילי השיחות בפורום בין המתלוננים לבין לרמן; התאמה בין זהות משתמש בפורום לבין שם המערער; מציאת מספרי ICQ של המתלונן במחשבו של לרמן; והודעתו של לרמן בעת שנחקר במשטרת ישראל.

 

אחת מטענות ההגנה המרכזיות של לרמן היתה כי על המחשב שלו השתלטו אחרים אשר ביצעו את העבירות באמצעות המחשב שלו. בית המשפט דחה טענה זו למרות שהסביר כי אופציה כזו קיימת, אך במקרה דנן, הראיות אינן מעורר ספק שכזה. נקבע כי ישנה התאמה בין זמני השיחות היוצאות מבית הנאשם לזמן ביצוע העבירות.

 

כאמור, בית המשפט דחה את ערעור של לרמן.

לרמן ירצה עבודות שירות בבית אבות בעיר חיפה.

 

 

 

עפ 1126/06, מחוזי חיפה, מיכאל לרמן נ' מדינת ישראל

פסק דין מיום 24/05/2007, של השופטים ברלינר, גריל  ובר זיו

lerman_vs_state.htm

 

 

 

______________

פרסומים קודמים:

 

01/09/2006 | עונשו של מפיץ סוס טרויאני יעוכב

http://halemo.net/edoar/0083/0003.html

 

05/07/2006 | ארבעה חודשי מאסר למפיץ סוס טרויאני בפורומים של IOL

http://halemo.net/edoar/0081/0008.html

 

01/03/2006 | הורשע גולש שהחדיר סוס טרויאני למחשבים אחרים

http://halemo.net/edoar/0080/0008.html

 

 

 


 

 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים