הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

בזק בינלאומי צינזרה מכתבים. השולחת תחזיר הכסף

 

16/10/2007 | גיליון מספר 98 | משה הלוי halemo

 

אדם הזמין פרסום אצל חברה המתמחה בפרסום באמצעות דואר אלקטרוני. החברה ביצעה את הפרסום ושלחה אותו למנויים שנמצאים אצלה ברשימה כלשהי. ספקית האינטרנט החליטה לצנזר את הפרסום. בפועל, לא נשלחו הפרסומות. המזמין דרש הכסף חזרה. בית המשפט הורה לחברה המפרסמת להחזיר הכסף בשל כשלון תמורה.

 

 

יוסי סממה, בעל עסק, ביקש לפרסם את עסקו באמצעות דואר אלקטרוני. הוא פנה אל חברת א.ג. ניו אפרוצ' בע"מ של אמיר גנס והזמין פרסום. הוא שילם סך של 3,000 ש"ח. חברת ניו אפרוצ' ביצעה את הפרסום ושלחה אותו לרשימת מנויים שברשותה.

 

סממה בדק ולתדהמתו התברר כי הפרסום לא נשלח לכל המנויים שברשימה. סממה החליט לדרוש את כספו בחזרה. אמיר גנס טען כי ביצע את הפרסום וזה נשלח לכל המנויים ברשימה. סממה החליט לתבוע את כספו בחזרה באמצעות תביעה קטנה.

 

ביום 03/09/2007 נתן השופט הרן פינשטיין מבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות החלטה בה קבע כי חברת ניו אפרוצ' אכן ביצעה את הפרסום וכנראה הבעיה טמונה אצל ספקית האינטרנט של סממה. השופט פינשטיין הורה לחברת בזק בינלאומי לפרט בכתב האם הפרסום נחסם, סונן או צונזר בדרכו למנויים, וכן לפרט לכמה מנויים הוא נשלח בפועל.

 

ביום 16/09/2007 השיבה חברת בזק בינלאומי לבית המשפט בכתב, והסבירה כי לא נעשתה הפצה בפועל של הדואר הפרסומי. במילים אחרות, חברת בזק בינלאומי צינזרה את המשלוח בשל היותו דואר זבל ("ספאם"), על פי הגדרתה. זאת על פי זיהוי קישור בתוכן המכתב לכתובת אתר (URL) הנמצא ברשימה שחורה כלשהי.

 

השופט הרן פינשטיין החליט לקבל את התביעה של סממה והורה לחברת א.ג. ניו אפרוצ' להחזיר את הכסף ששולם בעבור הפרסום, סך של 3,000 ש"ח, וזאת בשל כשלון תמורה. השופט פינשטיין הורה לחברת ניו אפרוצ' לשלם גם שכר טרחה בסך 1,000 ש"ח.

 

זהו כנראה המקרה הראשון בו ספקית אינטרנט מודה בפני בית המשפט כי היא מצנזרת דואר אלקטרוני פרסומי, וזה המקרה הראשון בישראל בו חברה המתמחה במשלוח דואר זבל, נדרשת להשיב כספים בחזרה ללקוח בשל צנזורה פרסומית שאינה בשליטתה.

 

בינתיים, לא ברור האם חברת ניו אפרוצ' תגיש תביעת נזיקין כנגד חברת בזק בינלאומי, בשל סינון דואר אלקטרוני פרסומי למנויים שלא ביקשו שמישהי שם למעלה תסנן להם את הדואר.

 

 

 

תק 2003/06, תביעות קטנות רחובות, יוסי סממה נ' אמיר גנס ניו אפרוצ` בע"מ

פסק דין מיום 07/10/2007 של השופט הרן פינשטיין

semama_vs_gans_2.htm

 

החלטה מיום 03/09/2007 של השופט הרן פינשטיין

http://halemo.net/edoar/0097/semama_vs_gans.htm

 

_________________

פרסומים קודמים:

 

11/09/2007 | בזק בינלאומי מצנזרת מכתבים וגורמת לסכסוכים

http://halemo.net/edoar/0097/0006.html

 

גילוי נאות:

כותב שורות אלה ייעץ בעבר לחברת א.ג. ניו אפרוצ' בע"מ.

 

 


 




 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים