הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

הכחיש את הפרסום, אבל חויב בגלל כתובת איי.פי

 

14/02/2008 | גיליון מספר 100 | משה הלוי halemo

 

אלי גור הכחיש שפרסם השמצות באתר חבר'ה כנגד יוסף נבות. כתובת האייפי (IP) שממנה בוצע הפרסום שוייכה אליו לאחר שבית המשפט הורה לספקית האינטרנט להסגיר את פרטיו של המשתמש. בית המשפט חייב את המשמיץ המכחיש בתשלום פיצוי.

 

 

במשפט פלילי בישראל אולי זה לא היה עובר, אבל בתביעה אזרחית, אם מאזן הסבירויות נוטה לטובת צד אחד, הצד השני יחוייב. למרות שיש מי שיראה בזה "הרשעה", לא מדובר בכלל בהרשעה, מאחר ומדובר בתביעה אזרחית ולא בהליך פלילי.

 

יוסף נבות שימש כמנכ"ל עמותה "הורה ירושלים" עד למחצית שנת 2003. מתוקף תפקידו הוא היה אחראי לניהול האומנותי ולניהול האדמיניסטרטיבי של העמותה ושל הלהקות השונות הפועלות במסגרתה.

 

בחודש אפריל 2003 פורסמו מספר השמצות באתר חבר'ה (www.hevre.co.il) כנגד נבות. על פי התביעה, הפרסומים בוצעו בתאריכים הבאים: ביום 25.4.2003 בשעה 19:06:44 ; ביום 25/04/2003 בשעה 08:33:35 ; וביום 28/04/2003 בשעה 07:13:33. ההשמצות פורסמו תחת שם המשתמש Gurale.

 

נבות חשד כי מקור הפרסומים הוא באדם בשם אלי גור, אשר קשור לקבוצה מחוץ לעמותה, כך על פי נבות. נבות החליט להגיש נגד גור תביעת לשון הרע. בכתב ההגנה הכחיש גור כי מדובר בו.

 

בשלב מסוים במשפט, החליטה השופטת עירית כהן לחייב את ספקית האינטרנט 012 קווי זהב, במתן פרטים על כתובת ה IP ממנה בוצעו ההשמצות באתר חבר'ה. החברה בדקה ומצאה כי מקור ההשמצות הוא ממחשב המחובר לאינטרנט באמצעות חשבון השייך לאלי ולימור גור.

 

בהמשך המשפט המשיך גור להכחיש כי מקור הפרסום הוא בו, למרות הודעתה של ספקית האינטרנט. גור אף נמנע מלעמוד בחקירה נגדית של התובע, למרות הגשת תצהיר מטעמו. מאחר והכחיש כי מקור הפרסום הוא בו, נמנע גור מלטעון כל טענת הגנת לשון הרע, כפי שחוק איסור לשון הרע מאפשר למפרסם (אמת בפרסום, תום לב).

 

השופטת עירית כהן החליטה לקבל את התביעה וקבעה כי גור הוא זה שפרסם את הפרסומים המשמיצים למרות הכחשותיו הנמרצות. זאת על פי הפרטים של כתובת ה IP בלבד, שבזמני הפרסום היתה שייכת למשפחת גור.

 

גור חוייב לשלם לנבות פיצוי בסך 7,000 ש"ח. בהתחשב באופן ניהול התיק על ידי גור והכחשתו הגורפת, הוא חוייב לשלם לתובע שכר טרחה בסך 5,000 ש"ח והוצאות משפט בסך כולל של 1,500 ש"ח.

 

 

א 7667/03, שלום ירושלים, יוסף נבות נגד אלי גור

פסק דין מיום 11/02/2008, של השופטת עירית כהן

navot_vs_gur.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים