הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

משטרת ישראל פיצתה את הלמו ב 5000 שח

 

23/04/2008 | גיליון מספר 101 | משה הלוי halemo

 

על טעויות משלמים. על טעויות שעושה משטרת ישראל, משלם נישום המסים הישראלי. על טעויות בזמן החקירה, משלם גם הקצין הממונה.

 

 

זה סיפור אישי של אחד, קוראים אותו משה הלוי (אתם אולי מכירים אותו. הכינוי שלו באינטרנט זה הלמו halemo), וחבל שתפסידו כולכם את הסיפור הזה.

 

סגן ניצב ערן קמין היה עד לא מזמן חוקר בכיר ביחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל (יאח"ה) של משטרת ישראל. אם השם שלו נשמע לכם מוכר, זה בגלל שהוא היה החוקר הראשי בתיק שנתפר לשר המשפטים חיים רמון, שבו נחקר, הואשם והורשע בהליך מזורז בעבירת מין בקצינה צעירה שנישק.

 

ערן קמין הוא גם החוקר של ראש הממשלה אהוד אולמרט, בפרשת בנק לאומי.

 

בחודש ספטמבר 2006 נעצר הלמו בהוראת ערן קמין בשל חשד כי פרסם באינטרנט את שמה של החיילת שהפילה את חיים רמון. הלמו הכחיש זאת נמרצות בחקירתו ביחידה במשרדיה בבת ים. התיק נסגר לא מזמן מחוסר ראיות על ידי פרקליטות מחוז תל אביב.

 

בין לבין, גילה הלמו שסגן ניצב ערן קמין וצוות שוטריו עשו תרגיל מלוכלך: הם הכניסו אותו למעצר באבו כביר עם מספר תעודת זהות שגויה, של מישהו אחר. התברר כי היה מדובר בתעודת זהות של חשוד שנעצר בעבר בחשד לביצוע עבירות מין כלפי קטינים באינטרנט (הסתובב ערום בחדרו בלי לשים לב שהמצלמה פועלת).

 

הלמו החליט לתבוע את ערן קמין ושוטר נוסף בבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה. הלמו טען כי זה נעשה בזדון נגדו, ולכל הפחות ברשלנות רבתי. התביעה הוגשה בטענה שפורסמה נגדו לשון הרע.

 

במהלך ההליך האזרחי, סירב קמין להתייצב בבית המשפט ולהציג את גירסתו לאירועים. רק השוטר השני שנתבע, התייצב ונחקר על ידי הלמו על דוכן העדים. במהלך הדיון הציגה נציגת פרקליטות מחוז חיפה, שייצגה את משטרת ישראל (שגם נתבעה) מסמך מפוברק שכתב קמין ונטען כי נכתב בזמן החקירה. המסמך הוצג כדי לתמוך בטענה של קמין כי הוא דווקא רשם נכונה את מספר תעודת הזהות של הלמו.

 

אבל היתה פשלה אחת קטנה במסמך: במקום לציין את כתובת המגורים בעת המעצר, כתובת רלבנטית לשנת 2006, המסמך כלל כתובת עדכנית של הלמו לשנת 2008. הפרקליטות וקמין נתפסו על חם מנסים לעבוד על השופט. הלמו היפנה את תשומת ליבו של השופט לכך והשופט הבין גם הבין שקמין והמשטרה מנסים לעבוד עליו.

 

דיון ההוכחות הסתיים ונקבע דיון ליום נוסף.

 

06/01/2008 | פרוטוקול הדיון

http://halemo.net/edoar/0101/20080106protocol.htm

 

 

הפרקליטות, אחרי לבטים קשים, ותוך קבלת החלטה משפטית נבונה, החליטה לסיים את הפרשה המסריחה הזו שיצר חוקר ראש הממשלה והחוקר של חיים רמון. מדינת ישראל החליטה לקבל אחריות בפשרה מחוץ לבית המשפט. משטרת ישראל הסכימה לפצות את הלוי בסכום של 5,000 ש"ח בגלל מה שעשה לו קמין.

 

ביום 23/01/2008 בדיון אחרון שהתקיים בבית המשפט, הסכימו הצדדים, הלמו ומשטרת ישראל לפשרה בה תשלם האחרונה סך של 5,000 ש"ח פיצוי כספי.

 

 

23/01/2008 | פסק הדין בפשרה

תק 3176/07, תביעות קטנות חיפה, הלוי נגד אלקבץ ואח'

http://halemo.net/edoar/0101/20080123protocol.htm

 

 

 

באותו יום גם פורסמה בעיתון ידיעות אחרונות ידיעה על "קידומו" של קמין. משטרת ישראל הציגה זאת כהליך קידום, אבל כמו שרבים מכן ששירתו בצבא יודעים: קידום מיחידה מובחרת כמו יאח"ה שחוקרת פוליטיקאים ליחידה משטרתית אחרת שעוסקת במרדף אחרי נרקומנים, זה לא בדיוק קידום. האם מישהו מהאינטרנט גרם להדחתו של חוקר ראש הממשלה מתפקידו? יכול להיות שזה רק צירוף מקרים נדיר.

 

23/01/2008 | כתבה בידיעות אחרונות

http://halemo.net/edoar/0101/yedioth01.jpg

 

 

ההמחאה המשטרתית הגיעה לא מזמן לידיו של הלמו, ואתם קוראים יקרים, מקבלים את הסיפור הזה: כך "הדיח" גולש אינטרנט קטן אחד מעכו את חוקר ראש הממשלה (ושאר פוליטיקאים בכירים), וגרם למעסיקיו במטה הארצי לשלם פיצוי כספי על מחדליו...

 

צילום ההמחאה

http://halemo.net/edoar/0101/cheque01.jpg

 

 

אגב, אם יש לכם ספק, הכסף שהלמו קיבל, מגיע מהמסים שאתם משלמים למדינה.

 

גורמים בכירים במשטרת ישראל ובפרקליטות המדינה כל כך מרוגזים על הלוי בימים אלה, בגלל ההישג המשפטי שלו, עד שהם החליטו בינם לבין עצמם בעזרתו האדיבה של המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים עו"ד שי ניצן שאותו דואגים לפמפם במידע שגוי וחסר, להגיש נגד הלוי כתב אישום על "העלבת עובד ציבור" בגלל משהו שלטענת הלוי פרסם באינטרנט לפני שנתיים ומשהו על המפכ"ל באותה עת משה קראדי...

 

את זה כבר קראתם השבוע

http://halemo.net/edoar/0101/0002.html

 

 

 

הערות קולינריות לסדר:

1. ארנון בורוכוב, תאכל את הלב.

2. **** ****, בלע את הכובע.

3. שי ניצן, הארוחה שלך תהיה מוכנה בעוד מספר חודשים.

 

 

 

 

 

 

 

 


 



 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 







תגובות הקוראים