הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דואר אלקטרוני מלחיץ הוכר כתאונת עבודה

 

02/01/2009 | גיליון מספר 105 | משה הלוי halemo

 

קיבלתם אימייל מלחיץ בזמן העבודה וחטפתם התקף לב? בית הדין האזורי לעבודה החליט להכיר בהודעות דואר מלחיצות כגורם משמעותי בנזק שנגרם בזמן העבודה. הביטוח הלאומי יבדוק ואולי גם ישלם.

 

 

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה החליט להכיר בקשר בין קבלת הודעת דואר אלקטרוני מלחיצה לבין אירוע לב שהתרחש במועד סמוך לקבלת ההודעה, הכל בזמן העבודה.

 

איציק (שם בדוי) שימש כמנהל טכני באחת מחברות ההייטק בישראל. החברה ניהלה פרוייקטים, וכמו כל חברת הייטק טיפוסית, גם נתנה שירותי תמיכה ללקוחותיה. איציק, כמנהל טכני, ניהל תכתובת דואר אלקטרוני עניפה עם לקוחות החברה.

 

כמו כך חברה הנותנת שירותים, סופגים החברה ועובדיה את טרוניותיהם של לקוחותיה, שכיום נעשות באמצעות תכתובת דואר אלקטרונית בין הצדדים.

 

בשלב מסוים, איציק שהיה אחראי לפרוייקט בתוקף תפקידו כמנהל טכני, קיבל אימייל מהלקוחה. תוכן המכתב עסק בתקלה חמורה במערכת אשר עלולה למוטט את הפרוייקט כולו. איציק, שקרא את המכתב המאיים, החל לחוש לחץ בחזה וכאב ראש, אשר בהמשך התבררו כהתקף לב. איציק פונה לבית החולים כרמל בחיפה, שם אובחן כסובל מהתקף לב חריף.

 

איציק פנה למוסד לביטוח לאומי, אך האחרון סירב להכיר בתביעתו של איציק ובקשר בין קריאת האימייל לבין הפגיעה בלב.  איציק לא אמר נואש ובאמצעות עורך דינו, עו"ד שמעון צור מחיפה, הגיש תביעה כנגד המוסד.

 

ביום 21/12/2008 החליטה שופט בית הדין נוהאד חסן ושני נציגי ציבור, להכיר בקשר בין הודעות הדואר המלחיצה לבין הפגיעה בפעילות הלב בזמן העבודה.

 

על פי ההחלטה, סירב המוסד לביטוח הלאומי להכיר בתביעה הראשונית, ואף זימן את איציק לחקירה באזהרה, בחשד לעבירה של נסיון להוציא כספים במרמה מהמוסד.

 

השופט חסן קבעה כי קיימת תשתית ראייתית לפיה יש קשר בין פתיחת המכתב המלחיץ לבין הפגיעה בליבו של התובע בזמן ביצוע עבודתו. תביעתו של התובע נתמכה גם בעדותו של מעבידו, מנהל חברת ההייטק.

 

בית הדין קבע כי בשלב זה ימונה מומחה רפואי את יחווה את דעתו בשאלת הקשר הסיבתי בעניינו של התובע.  עדיין לא ברור האם המוסד לביטוח לאומי יערער על הקביעה החדשנית של בית הדין.

התובע מיוצג על ידי עו"ד שמעון צור מחיפה.

 

 

בל 2388/06 (אזורי עבודה חיפה), פלוני נגד המוסד לביטוח לאומי.

העתק ההחלטה מיום 21/12/2008 של השופט נוהאד חסן, כאן

ploni_vs_mll_2.htm

 

 

 

 

_____________

פרסום קודם:

 

19/06/2006 | תאונת עבודה: פתח הודעת דואר אלקטרוני וחש בלבו

http://halemo.net/edoar/0081/0005.html

 

 

 

 

 

 

 

 


 




 


 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 

 

 







תגובות הקוראים