הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך: עד שיגמרו לך המילים

28/02/2004 |   גיליון מספר 44

halemo

 

 

השבוע האחרון היה לי מעניין מאוד. כל כך מעניין ורווי פעילות שקשורה לאינטרנט, שאני בספק אם היה לי עוד שבוע כזה.

 

 

עד שיגמרו לך המילים בכתב היד

 

זה התחיל ביום ראשון, 22 פברואר 2004, שכשעברתי ניתוח גרפולוגי אצל אילון בן יוסף בעיתון מעריב, שקיבל אימייל אחד שלי בשם בדוי ונדרש על ידי הכתבה כרמל ויסמן לנתח אותי ואת האופי שלי.

 

רעיון הכתבה על גרפולוגיה באמצעות הודעות אימייל עלתה בראשה של כרמל ידידתי לאחר שהזכרתי כאן בגיליון מספר 41 את העובדה שהגרפולוג המפורסם והמתוקשר אילון בן יוסף סיפר בראיון עיתונאי לרגל זיכויו מעבירה של הטרדה מינית, כי הוא פיתח שיטה מיוחדת לנתח גרפולוגית אנשים באמצעות האימייל שלהם.

 

אינטרנט אקסטרה מספר 41 על אילון בן יוסף (07/02/2004)

http://halemo.net/edoar/0041/0002.html

 

האתר של כרמל ויסמן באתר רשימות

http://www.notes.co.il/carmel

 

רשת האינטרנט והמחשב ומעבד התמלילים שהחליפו את כתב היד, גרמו למצב שאנשים רבים עברו לכתוב בעזרת מקלדת ומסך, וזנחו את הכתיבה על דף נייר עם עט כדורי. מצב זה יצר לגרפולוגים לירידה בהכנסות. חברות שבעבר ביקשו ממועמדים לשלוח קורות חיים בכתב יד, התייעלו, וכיום הם מקבלים את קורות החיים בצורה מודפסת ובאמצעות דואר אלקטרוני.

 

כרמל ויסמן ראיינה את אילון בן יוסף וזאת הכתבה שפורסמה במוסף הכלכלה של עיתון מעריב במדור און ליין: "אמור לי מה הפונט שלך"

http://www.maariv.co.il/cache/ART652945.html

 

מתחת לכתבה היתה גם בוקסה עם ניתוח גרפולוגי שלי על פי האימייל הבודד ששלחתי. וכך כותב עליי אילון בן יוסף:

"הכותב הוא איש המשלב אמירות חדות ומשמעותיות גם יחד, הוא מהיר תפיסה, חד ובא מעמדה של עשה והישמר. אדם אינטליגנטי ובעל מעוף, בעל יכולת ביטוי גבוהה, חדה, נוקבת ועם זאת יש משהו עדין ברגשותיו. השימוש הרב בנקודות ובסוגריים מורה על אדם הזקוק לתוצאות מיידיות, חריף מחשבה ופחות שם דגש על צורתו החיצונית. הוא מאמין שלכל אדם דרך משלו, מבין את צרכיו של האחר אך יכול להעביר עליו ביקורת בגבול ובטעם".

 

הניתוח המלא כולל תגובות, כאן

http://www.maariv.co.il/cache/ART652948.html

 

 

עד שיגמרו לך המילים בבלוג

 

ביום שני, 23 פברואר 2004, גילה לעולם עידו קינן מאתר נענע כי חבר הכנסת אהוד יתום מתנועת הליכוד פתח בלוג. דבר פתיחת הבלוג הגיע גם לאוזניי ולכן הלכתי כדי לקרוא ולהגיב. מאוחר יותר באותו היום, נסגר הבלוג של חבר הכנסת יתום בגלל התגובות שהזכירו לו את חלקו בפרשת קו 300. 

 

על הסיפור המלא של סגירת הבלוג של חה"כ אהוד יתום, תוכלו לקרוא בגיליון זה של דואר חשמלי (מספר 44), כולל כל הקישורים ומהלך העניינים.

 

הקישור לכתבה, כאן

0002.html

 

סיפור הבלוג הגנוז של חה"כ אהוד יתום הגיעה גם לעיתון השני בגודלו במדינה. ביום שלישי, 24 פברואר 2004, בעמוד האמצע הנחשב של החלק החדשותי של עיתון מעריב, תואר סיפור המעשה של סגירת הבלוג וגם את חלקי בפרשה המצחיקה הזו. דברים שכתבתי צוטטו בכתבה על ידי דרור גלוברמן.

 

הכתבה במעריב, כאן

http://www.maariv.co.il/cache/ART654626.html

 

וסריקה של הכתבה, כאן

http://halemo.net/press/scan/20040224amaariv.jpg

 

הסיפור שפורסם בעמוד האמצע של עיתון מעריב ולא במדור המחשבים, הראה את חשיבות הסיפור, וגרם לתפוצה רבה שלו. גם אנשים שאינם מעורים או חיים ברשת האינטרנט, יכלו לקרוא על הפרשה המביכה שלה הייתי שותף.

 

 

עד שיגמרו לך המילים בבית המשפט

 

הפרסום הכפול עליי באותו שבוע בעיתון מעריב, גרם ככל הנראה לעיתונאי מעריב אחר להגיש הודעה לבית המשפט, בה הוא מנמק מדוע אינו יגיש תצהיר עדות ראשית כפי שנתבקש לעשות.

 

כפי שידוע לחלק מהקוראים, העיתונאי יואב יצחק תבע אותי על לשון הרע לכאורה שפורסמה נגדו באתר הפורומים של רוטר נט בחודש מרץ 2001. הפרסום נגע לכיתוב "הזנה חוזרת" מתחת לתמונתה של שופטת בית המשפט העליון דורית בייניש שפורסמה באתר החדשות של העיתונאי.

 

 התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בחודש אפריל 2001. הנתבעים היו ישעיהו ונעם רוטר, שנתבעו על סך 1,050,000 ש"ח וכנגדי על סך 100,000 ש"ח.

 

בחודש נובמבר 2002 הגיעו משפחת רוטר והעיתונאי יואב יצחק לפשרה בתיק. משפחת רוטר התנצלה על הפרסומים, שילמה רק את הוצאות המשפט לצד התובע ואילו התובע הוריד את תביעת מליון השקל שלו והסתפק בהסכם פשרה בסכום שלא היה מבייש אף תובע בבית המשפט לתביעות קטנות: סך כולל של 13,000 ש"ח.

 

הסכם הגישור בין הצדדים, כאן

http://halemo.net/nfc/gishur.html

 

אני סירבתי מטעמיי שלי להגיע להסדר פשרה עם התובע, ואת התיק הצלחתי להוריד מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבית המשפט השלום בתל אביב, וכך מנעתי מפרקליטו המלומד של העיתונאי את הצורך להופיע גם גלימה מצחיקה לדיונים הבאים.

 

כתבי די דין וההחלטה בדבר הורדת התיק לבית משפט השלום, כאן

http://halemo.net/nfc/basha6193-03.html

 

ביום 2 דצמבר 2003, התבקשו הצדדים לסכסוך על ידי השופטת יהודית שבח מבית המשפט השלום בתל אביב להגיש תצהירי עדות ראשית. אני התבקשתי ראשון להגיש תצהיר, והתובע התבקש להגיש תצהיר עד כחודש לאחר המועד שבו אני הגשתי.

 

ביום 31 דצמבר 2003 הגשתי תצהיר עדות ראשית מפורט עם כל המעשים והעוולות שגרם העיתונאי הלוחם יואב יצחק לגולשי האינטרנט באתר רוטר נט ובהם אני. התצהיר מפורט מאוד.

 

מאמר על התצהיר כולל קישורים, כאן

http://halemo.net/edoar/0036/0002.html

 

ביום שלישי, בשעות הצהריים המאוחרות, קיבלתי ליידי את "תצהיר עדות ראשית" של התובע יואב יצחק. ככל נראה הכתבות שתוארו לעיל בעיתון מעריב הגיעו גם לאוזנו של התובע, והלה החליט שלא להגיש תצהיר עדות ראשית ולהסתפק בהודעה לקונית על כך שתצהיר העדות הראשית שאני הגשתי, אינו בסדר.

 

וכך נכתב בהודעה לבית המשפט על ידי בא כוחו של התובע:

 

[ציטוט]

הודעה לבית המשפט הנכבד

 

1. לאור החלטתו מיום 12.2.04 של בית המשפט הנכבד, בנוגע להגשת תצהירי עדות ראשית מטעם התובע, מתכבד התובע להודיע בזאת, כי אין בכוונתו להגיש תצהיר עדות ראשית מטעמו.

 

2. הטעם לאמור לעיל נעוץ בעובדה, שלפיה אף כי תצהירו של הנתבע מס' 3 נראה, על פניו, ארוך ו"מפורט", הרי רובו ככולו אינו רלבנטי כלל לתביעה, הוא מכיל עדויות וראיות בלתי קבילות למכביר, ולאחר ניפוי המוץ מן התבן מתברר, כי התצהיר אינו מקים לנתבע מס' 3 הגנה כלשהי בפני התביעה.

 

3. התובע מתנגד להרחבת חזית המחלוקת ולכל עדות בלתי קבילה, לרבות כזו הנכללת בתצהיר העדות הראשית של הנתבע מס' 3, ואין לראות באמור לעיל משום ויתור כלשהו על זכות כלשהי מזכויות התובע.

 

אמיר טיטונוביץ, עו"ד

בא כוח התובע

[סוף ציטוט]

 

 

ההודעה הקצרה והלאקונית הזו של בא כוח התובע גרמה לי תדהמה ראשונית: עיתונאי, איש מילים, המרבה לסקר את התחום המשפטי ולבקר אנשי ציבור שעושים שטויות בבית משפט, לבקר שופטים ולבקר בעצם את כולם, מסתפק בהודעה קצרה, עם קצת פלפולים משפטיים מצוצים מהאצבע על "הרחבת חזית", "ראיות בלתי קבילות למכביר" ו"אי קיום הגנה כלשהי".

 

לאחר מספר דקות התעשתי, ונזכרתי בהודעות קודמות של התובע לבית המשפט. הלכתי למדף הקלסרים שלי, הוצאתי את התיק ובעיון קצר בכתבי בי דין שנכללו בתיק שאת כולו טרחתי לצלם בעבר, ראיתי דברים דומים קודמים לגבי תביעה שכנגד שמשפחת רוטר הגישה, דברים דומים שנכתבו על העברת התיק מבית המשפט המחוזי לבית משפט השלום ועוד תגובות לבקשת של בית המשפט כמו זיוף מספר תעודת זהות של התובע יואב יצחק על כתב ערבות עצמית, ככל הנראה ולכאורה על מנת לרמות את מחשב ההוצאה לפועל אם יפסיד בתיק התביעה.

 

הדיון הבא בתיק הוא ביום 5 מאי 2004.

 

 

לי עדיין לא נגמרו המילים

 

ביום שישי, 27 פברואר 2004, התפרסם לראשונה מאמר שלי באתר נענע, במדור "חיים ברשת". המאמר עסק בסופה הקרוב של העיתונות הממוסדת. המאמר הוא תולדה של דברים שכתבתי ברשימת התפוצה "דואר זבל" של גדי שמשון, בנושא העיתונות הממוסדת מול עיתונות האינטרנט.

 

להרשמה לרשימת התפוצה של דואר זבל (יש לשלוח הודעה ריקה)

[email protected]

 

עיון בהודעות קודמות ברשימה, דרך אתר יאהו (מחייב הרשמה בחינם)

http://groups.yahoo.com/group/doar-zevel

 

גל מור מאתר ynet כתב השבוע טור אישי בנוגע לעיתונות האינסטנט ברשת האינטרנט. זה קישור למאמר של גל

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2879865,00.html

 

וכאן מאמר התגובה שלי באתר נענע

http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=108335&sid=10

 

 

עד שנגמר לי השבוע

 

יש פעמים שמסכי אינטרנט שונים הנגלים לעיני הגולש, מסתירים בתוכם את כל הסיפור כולו. אתר נענע, מתברר, משלם לעיתונאי יואב יצחק עבור כתבות המתפרסמות באתר נענע במדור החדשות.

 

הדף הראשי באתר נענע

http://www.nana.co.il

 

כאשר מתפרסמות מספר כתבות במדורים השונים באתר נענע, נוצר מצב שבדף הראשי באתר נענע, יש רשימת כותרות ותיאור קצר של הכתבות באתר נענע במדורים השונים.

 

ביום שבת, 28 פברואר 2004 נוצר מצב מוזר בדף הראשי של אתר נענע. הכתבה הראשונה ברשימה היתה שלי, ולצידה הימני תמונתי. כותרת הכתבה: "ימיה האחרונים של העיתונות הממוסדת".

 

מתחתי למרבה ההפתעה, הוצבה כתבתו של הצ'ילבה שלי יואב יצחק, עם תמונתו בצד ימין. הכותרת לכתבה: "ועדת החקירה שבדרך".

 

ומתחת, בכתבה השלישית, הכותרת היא "האגדות חוזרות". באתר נענע ככל הנראה, לא רק הזונות חוזרות.

 

(תמונה מצורפת, ותודה לגולש דורון שהפנה את תשומת ליבי לעניין)