הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

נשרף לכם המחשב בגלל חברת חשמל? אתם זכאים לפיצוי

 

03/07/2004 | גיליון מספר 59 | halemo

 

 

זה קורה להרבה אנשים: פתאום יש הפסקת חשמל, המחשב נכבה ומיד לאחר מכן החשמל חוזר אבל המחשב כבר לא. המחשב נשרף. לוח האם שלו נשרף. הדיסק שלו משתבש ולא ניתן יותר לקריאה. אם זה קרה בגלל הפסקת חשמל פתאומית או בגלל נחשול מתח גבוה לא צפוי, אתם זכאים לפיצוי כספי מחברת החשמל. וזה גם מגובה בפסקי דין.

 

 

להרבה אנשים זה קורה והם לא מודעים לזה: יום אחד המחשב שלהם לא נדלק. לוח האם נשרף. הספק שלהם נשרף. אם המחשב היה דלוק והיתה הפסקת מתח פתאומית, חלקים רגישים במחשב עלול להישרף.

 

אם המחשב היה דלוק ונכבה בפתאומיות בגלל קפיצות מתח של חברת חשמל, לוח האם עלול להישרף. ספק הכוח של המחשב עלול להשרף. גרוע מכך: כל המידע על הדיסק הקשיח עלול להנזק ולא להיות קריא יותר.

 

לרבים המחשב נשרף יותר מדיי פעמים, והללו לא מודעים לכך שאמינות החשמל המגיע מהשטקר בביתם אינה אמינה וישנם קפיצות מתח אשר מזיקות למכשירים אלקטרוניים בכלל ולמחשבים אישיים בפרט.

 

זה בדיוק מה שקרא לאדם בשם צבי פומורוק, עורך דין במקצועו.

 

יום אחד נשרף לעו"ד פומורוק המחשב. כל המידע על הדיסק שלו נמחק. נזקו הוערך על ידי שמאי ביותר מ 4,000 ש"ח.

 

עו"ד צבי פומורוק עתר לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב לאחר שלא קיבל סעד כלשהו מחברת החשמל. לתביעתו צירף קבלות וכן חוות דאת של שמאי שהעריך את נזקיו הממוחשבים (ת"ק 3283/04).

 

חברת חשמל הגישה את הגנתה וצירפה אף היא הערכת שמאי נגדית.

 

בכתב הגנתה טענה חברת חשמל כי אין מקום לפיצוי לפי הקריטריונים לפיצוי צרכנים שקבעה הרשות לשירותים ציבוריים, וכי הפגיעה נגרמה בשל תקלה בלוח החשמל הפרטי של התובע שמצוי באחריותו.

 

עוד טענה חברת חשמל כי הפסקת החשמל איננה גורמת נזק למכשיר תקין ועל כן אין רשלנות מצידה. לכך כאמור צירפה חוות דעת שמאי נגדית.

 

התביעה התבררה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בפני השופטת איילה גזית. לאחר דיון שהתקיים, נתנה השופטת גזית את החלטה.

 

השופטת גזית הסתמכה על פסק דין קודם נגד חברת חשמל שניתן בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים ועסק בסוגיה של אספקת חשמל אמינה ללקוחות חברת חשמל. בפסק הדין שכתבה השופטת מלכה אביב, נסקר בפירוט רב חובותיה של חברת חשמל לספק חשמל שלא יגרום נזק לצרכנים ולמכשירים האלקטרוניים בביתם (ת"ק 1649/03).

 

חברת חשמל, אשר מודה שמדיי פעם יש נחשולי מתח וקפיצות מתח שעלולות לגרום לנזקים מצטברים במכשירי החשמל, מעדיפה להעביר את האחריות לצרכנים, ללא הצדקה.

 

בפסק הדין מיום 4 נובמבר 2003 שכתבה השופטת אביב מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים נקבע כי על חברת חשמל החובה לספק שירות אופטימלי ובכלל זה החובה למנוע נזקים שנגרמים כתוצאה מנחשולי מתח.

 

ביום 29 יוני 2004 נתנה השופטת איילה גזית את פסק דינה נגד חברת חשמל. עו"ד צבי פומורוק הציג קבלות על נזקיו ולפיכך בית המשפט קיבל את תביעתו והורה לחברת החשמל לפצותו בסכום של 4,397 ש"ח בצירוף הוצאות משפט בסך 500 ש"ח.

 

 

ת"ק 3283/04, בית משפט לתביעות קטנות תל אביב

עו"ד צבי פומורוק נגד חברת החשמל לישראל

פסק הדין המלא מיום 29/06/2004 של השופטת איילה גזית, כאן

http://halemo.net/edoar/0059/20040629verdict.htm

 

 

ת"ק 1649/03, בית משפט לתביעות קטנות ירושלים

יחיאל ערוסי נגד חברת החשמל לישראל

פסק הדין המלא מיום 04/11/2003 של השופטת מלכה אביב, כאן

http://halemo.net/edoar/0059/20031104verdict.htm

 

 

סוף דבר

 

גם אתם יכולים להילחם על זכותכם לקבל חשמל נקי ללא נחשולי מתח, מבלי שהמחשב שלכם או כל מכשיר חשמלי אחר שלכם יישרף.

 

אם המחשב שלכם או כל מכשיר אחר שלכם נשרף בגלל קפיצות מתח, בגלל נחשולי מתח ובגלל אספקת חשמל לא תקינה, אתם זכאית לפיצוי. פנו קודם למוקד חברת חשמל ובררו. אם לא תקבלו סעד בנושא, פנו לבית המשפט. צרפו קבלות וחוות דעת של שמאי שמבין בתחום.

 

בינתיים, כדי שהמחשב שלכם לא יישרף כמו שלכותב שורות אלו קרה לפחות פעמיים בעבר, שימו בשטקר שאליו מחובר המחשב מתאם חשמלי שנקרא "קולט ברקים". מתאם חשמלי עם פיצול לשלושה תקעים עולה 70 ש"ח והוא שווה כל אגורה.

 

 

עוד בנושא, בכתבה של אורן הוברמן באתר נענע

http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=95683&sid=10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






שקע: "הנזק בגללנו?"



תקע: "חס וחלילה!"




 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים