הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך: שיטת מצליח והפרקליט הדפוק

 

07/08/2004 | גיליון מספר 63 | halemo

 

 

אם יש מצב שבו אפשר להבחין שהמצב הכלכלי במדינת ישראל נמצא עמוק באדמה, זה כאשר אתה האזרח מקבל לביתך איום ממשרד עורכי דין לשלם חוב כספי שאתה חייב לכאורה לאחת מהחברות הגדולות במשק שקיבלת מהם בעבר שירות כלשהו: ספקית אינטרנט, ספקית שיחות סלולרית, חברת כבלים, חברת לווין, רשות השידור (אגרת הטלוויזיה), ועוד.

 

 

מתברר, שגם לאחר שאתה מתנתק משירותיה של חברה כלשהי, בעוד מספר שנים צפוייה לך הפתעה לא נעימה בתיבת הדואר בדמותו של איום משפטי מאת עורך דין מדופלם שזה עתה זכה במכרז לגביית כספים וחובות אבודים של חברה גדולה.

 

בעבר סיפרתי לכם קוראים יקרים על חברת נטוויז'ן, ספקית שירותי אינטרנט בישראל, שנזכרה לאחר שנתיים לספר לכותב אילו שהוא חייב לה כסף בסכום של 35 ש"ח (בלבד), וזאת לאחר שדאג לנתק את עצמו מהחברה ואף לקבל מכתב אישר על כך שאין לו יותר חובות.

 

הסיפור על חברת נטוויז'ן, כאן

http://halemo.net/edoar/0032/0004.html

 

בעבר גם סיפרתי על התביעות הכספיות של חברת בזק בינלאומי ממנויי עבר שלה, ועל עו"ד אליהו מלך מחיפה שקיבל את המטלה לגבות את החובות האבודים לכאורה ממנויי החברה לשעבר.

 

הסיפור, כאן

http://halemo.net/edoar/0050/0006.html

 

 

בחודשים האחרונים הצטרף לחגיגת הגבייה והאיומים גם עורך דין נתנייתי אחד העונה לשם עו"ד עופר רביע. הלה קיבל את העבודה שנתנה לו חברת ערוצי זהב, ספקית שידורי טלוויזיה בכבלים, כדי לגבות חובות לכאורה של מנויים שכבר התנתקו לפני שנים מהחברה ומשירותיה הלא זולים.

 

פעם, כשהחיים היו טובים, הבית שלי היה מחובר לשידורי הכבלים. בינתיים, המצב הכלכלי התחיל להיות קשה, והדברים הראשונים היו להפטר משירותים שגורמים להוצאת כספים מיותרת: ביטול כרטי האשראי, ביטול המנוי לעיתון ולמגזין, אי חידוש רשיון רכב והשבתתו, ניתוק מנויים מיותרים לאינטרנט וגם ניתוק הכבלים, זריקת הטלוויזיה מהחלון.

 

בכל ניתוק שכזה, במיוחד עם חברות עם שם לא טוב בתחום, רצוי להקליט את שיחת הגרושין, כדי שאם פעם יטענו שאתה חייב להם משהו, לך תהיה ההוכחה שהם סתם משקרים.

 

בשיחה אחרונה עם נציגת השירות של חברת הכבלים "ערוצי זהב", הוברר הנושא הכספי. התברר שהחברה מחייבת את המנוי עוד לפני שהוא קיבל את השירות. כך למשל, בחודש יולי מחייבת החברה כבר על השירות של חודש אוגוסט הבא אחריו. ביקשתי לברר כיצד אקבל זיכוי, והחברה טענה כי הזיכוי יגיע לאחר שהם כבר יורידו לי את הסכום, ואותו הם יחזירו לי בחודש שאחריו.

 

ואכן, הכבלים נותקו במהרה.

 

בינתיים, שכחתי מהנושא שהחברה חייבת לי החזר כספי בסך 200 ש"ח. מבחינתי נותקתי, ומחלבת הכספים בגין אספקת שירות כבלים הופסקה.

 

והנה, שנתיים אחר כך, אני מקבל לביתי מכתב איום משפטי ובו נטען כנגדי כי אני חייב 200 ש"ח לחברת ערוצי זהב, ומכיוון שהגובה הוא עו"ד עופר רביע, אני גם חייב סכום של 236 ש"ח דמי גבייה. דמי הגבייה גבוהים יותר מהחוב עצמו.

 

כדרכי בקודש, ביקשתי לברר זאת עם משרד עורכי הדין עופר רביע. התקשרתי, אבל אף לא עורך דין אחד מהמשרד הזה רצה לדבר איתי. במקום זאת נתנו לי פקידות שכל תפקידן הוא לזיין במוח לאזרח על כך שהוא חייב כספים, ולהפחיד אותו בצורה כזו שהוא ירצה להימנע מעימות משפטי בסדר דין מקוצר.

 

אבל עליי, כמו שאתם יודעים, איומים כאלו כבר לא עובדים. ביקשתי לדבר עם עורך דין שמבין את השפה המשפטית ושיידע להעריך מה עומד מולו: לא אזרח מטומטם שמתרגש ייתר על המידה מזיוני שכל משפטיים, אלא כזה שיסביר לצד השני מה הוא יקבל בראש ברגע שתוגש על ידו תביעה לבית המשפט.

 

אף עורך דין לא חזר אליי. עו"ד רביע בעצמו הוא איזו פרימדונה שלא מוכנה לדבר עם קורבנות השיטה.

 

החלטתי לשגר מכתב איום משלי. הבהרתי שברשותי קלטת עם שיחה מוקלטת ביני לבין נציגת השירות של ערוצי זהב בה היא מודה שחברת "ערוצי זהב" חייבים לי כסף, ובה היא גם מסבירה את שיטת הגבייה של החברה. עוד הוספתי ששיטת הגבייה שלהם היא הטרדה לשמה, מאחר שעוד קודם למשלוח המכתב, הטלפון שלי צלצל ומעברו השני של הקו היתה מערכת ניתוב שיחות אוטומטית שבישרה לי שמשרד עו"ד רביע רוצה לדבר איתי. בכל פעם שלחצתי על המקש אפס, הופניתי לפקידה שרצתה את מספר תעודת הזהות שלי עוד לפני שידעתי במה המדובר בכלל. כמובן שלא נתתי. בפעם השלישית שהטלפון צלצל, זה כבר הרגיז אותי. הפקידה הוסיפה שהם אפילו דאגו לשלוח לי SMS, אבל אני הסברתי לה שאין לי בכלל SMS, ואני בספק אם יש להם את מספר הטלפון הנייד שלי.

 

לאחר משלוח המכתב שלי, התקשרה עורכת דין מהמשרד. נשמעה כמו מתמחה. הסברתי לה במה המדובר. הסברתי שיש לי קלטת והסברתי לה שאני יכול לשלוח להם עותק בתנאי שהם משלמים את הוצאות השכפול והמשלוח. קבעתי סכום של 100 ש"ח שמורכב בעיקר מעלות בזבוז הזמן היקר שלי.

 

עורכת הדין סירבה לשלם. הזמנתי אותה לביתי על מנת להקשיב לקלטת. גם לזה היא סירבה. היא החלה לטעון שקלטת אינה ראייה קבילה בבית המשפט. התחלתי לגחך לה בטלפון ושאלתי אותה מי סיפר לה את השטות הזו. היא נעלבה ניתקה.

 

השבוע קיבלתי מכתב שני מעורך הדין עופר רביע. שוב, אותם זיוני שכל מודפסים על נייר עם הפחדות ואיומים שיכולים לעבוד על האזרח הקטן, אבל לא כל כך על מי שמבין בנושא. חלק מההפחדות כללו את הביטויים "הוצאה לפועל", "עיקולים", "חקירת יכולת", "פקודת מאסר", "עיכוב יציאה מהארץ", "בקשה לפירוק" ועוד.

 

אני ממתין לתביעה. עוד תביעה בסדר דין מקוצר של עורך דין דרעק שחושב שהוא יכול לאיים על אזרחים שלא חייבים כלום ללקוחה שלו.

 

בינתיים, גם אתם שם בבית יכולים ליהנות מצפייה באחד ממכתבי האיום ההזויים ביותר שיצא מלשכתו של עורך דין שעובד בשיטת מצליח (ראו תמונה בצד ימין). שיטה בה מאיימים על אלפי אזרחים נטולי השכלה משפטית, ומבקשים מהם לשלם, בתקווה שחלק מהם יפחד, ישלם ויעשיר את קופתו של העורך דין הדפוק.

 

 

 

 

 


מכתב איום משפטי
(לחץ על התמונה להגדלה)




 




 
 


 
 



 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים