הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

נדחתה תביעת לשון הרע של רפי גינת נגד גולשת אינטרנט

 

21/04/2005 | גיליון מספר 78 | משה הלוי halemo

 

בית המשפט השלום דחה את תביעה הנגד על לשון הרע שהגיש רפי גינת נגד גולשת אינטרנט שכתבה דברים בגנותו בפורום כלבוטק באתר תפוז. בית המשפט קבע כי התביעה של גינת הוגשה כמשקל נגד לתביעה העיקרית שהגישה מלי דאוי שכיכבה בתוכנית התחקירים הטלוויזיונית. גם תביעתה נגד גינת נדחתה על ידי בית המשפט. בית המשפט קבע כי דאוי השתמשה במאגרי מידע.

 

 

הפרסום

 

ביום 14 ינואר 2003 שודרה תוכנית כלבוטק בה הואשמה תושבת הקריות, מלי דאוי, אישה מיסטיקנית העוסקת בתורת הקבלה, בשימוש במאגרי מידע כלשהם, למרות טענותיה כי היא משתמשת בספר סידור ובתורת הקבלה.

 

תחקירניות תוכנית כלבוטק נשלחו לביתה וצילמו אותה בסתר כאשר היא מדברת בטלפון. במהלך הקרנת סרט החשיפה, קריין גינת בקולו העמוק והסביר כי מלי דאוי משתמשת במאגרי מידע של כלשיהם ולא בתורה הקבלה, וכי היא מטלפנת לאיש קשר שנותן לה את הפרטים. לאחר הקרנת הסרט, ראיין גינת את מלי דאוי בזמן הקצר והמצומצם שנותר עד לסיום השידור. דאוי הכחישה נמרצות את טענותיו של גינת כלפיה.

 

שבוע לאחר מכן שודרה שוב תוכנית ובה נטען כי דאוי העוסקת גם בהסרת כישופים, היא זו שהטמינה את הכישופים שהסירה לאחר מכן.

 

 

התביעה והתביעה שכנגד

 

ביום 16 מרץ 2003 הגישה דאוי תביעה לבית המשפט השלום בתל אביב כנגד רפי גינת, חברת ההפקות שלו וחברת "רשת", זכיינית ערוץ 2 שמשדרת את תוכנית כלבוטק. התביעה הוגשה על סכום של 1,000,000 ש"ח. את רפי גינת והנתבעים האחרים ייצג משרד עורכי הדין ליבליך מוזר.

 

בינתיים, גינת הגיש תביעה שכנגד. גינת טען כי מלי דאוי, כתבה ארבע הודעות נגדו בפורום "כלבוטק" באתר תפוז, בהם משתמעים דברים נזולים עליו ועל תוכניתו.

 

פורום כלבוטק באתר תפוז

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=282

 

 

ביום 1 אוגוסט 2003 פרסמה דאוי תגובה תחת הכותרת "התשקורת", שם כתבה בין היתר: "לעיונכם הגולשים בפורום זה מה עושה התשקורת ומה עושים עיתונאים בסגנון של רפי גינת. במקרה הזה מדובר באמנון לוי". דאוי צירפה לתגובתה העתק כתבה המדווחת על תביעת דיבה שהוגשה נגד אמנון לוי על ידי ד"ר רמי שקלים, שם צוין בין היתר, כי תחקירני התוכנית הודו בבית המשפט כי הכתבה התבססה על עד שקרן.

 

ביום 30 נובמבר 2003 פרסמה דאוי הודעה שניה המתייחסת לרפי גינת, ובה אומרת התובעת  בין היתר: "אתם לא שמים יותר לב שלרפי גינת אין יותר חומר.... ואם הוא מגנה את צה"ל בגלל המסכות שבסוף הסתבר שכן הם היו בתוקף".

 

ביום 21 דצמבר 2003 פרסמה דאוי הודעה שלישית, בה נאמר, בין היתר: "התוכנית הזאת במפורש מעוותת את המציאות ואת הקיים התוכנית לא אובייקטיבית"

 

ביום 27 דצמבר 2003 פרסמה דאוי הודעה רביעית הנושאת את הכותרת: "למרות הכל אתה שוב צודק" ובה ציינה, בין היתר: "יש לי ראיות והוכחות חותכות שלצורך העניין הנ"ל כדי להעמיד תוכנית כלבוטק רפי גינת עובר על החוק נטו בשביל זה, וכולנו רואים איך הוא עובר על החוק ועושה דברים שאסור לו לעשות בכל מחיר ולכן זה גם לא חוקי".

 

גינת טען בכתב התביעה שכנגד שהגיש כי הודעותיה של דאוי יגרמו לקוראי הפורום לסבור כי תוכנית כלבוטק היא בלתי מהימנה. עוד הוסיף כי הוא מוצג כעורך תוכנית המעוותת את המציאות. בפרסום אחר התלונן גינת כי הוא מוצג על ידי דאוי כעבריין העובר על החוק.

 

דאוי טענתה להגנתה כי מדובר בהבעת דעה, וכי תביעתו של גינת נגדה נועדה להוות משקל נגד תביעתה שלה נגדו. עוד טענה כי מדובר באמת בפרסום.

 

 

פסק הדין

 

השופטת שבח דחתה את תביעת הנגד של רפי גינת וקבעה כי דבריה של דאוי שנכתבו בפורום כלבוטק באתר תפוז, חוסים תחת עקרון הבעת הדעה ותום הלב.

 

גם תביעתה של דאוי נגד גינת נדחתה. בית המשפט סבר כי דאוי אכן משתמשת במאגרי מידע כפי שנטען בתוכנית כלבוטק, וכי אינה מוצאת פרטים על האדם היושב מולה בעזרת ספר סידור ובאמצעות תורת הקבלה.

 

בפסק הדין התייחס בית המשפט למיומנותה של דאוי בשימוש באינטרנט וקבע (נסיבתית) כי אם דאוי יודעת להשתמש ברשת האינטרנט כל כך טוב, אז היא כנראה קנתה את תוכנת "רשומון" של משרד הפנים ב 15 דולר, וכן את תוכנת "דבש" כפי שמידע מובא עליהן באתר של gere. תוכנת "דבש" מאפשרת איחזור מידע על אדם ועל כתובתו לפי מספר הטלפון שלו.

 

האתר של gere ובו פרטים על התוכנות

http://www.geocities.com/GererNet

 

 

 

ת"א 23614/03 (שלום תל אביב), מלי דאוי נגד רפי גינת ואח'

ת"א 19270/04 (שלום תל אביב), רפי גינת נגד מלי דאוי

עותק מפסק הדין המלא, כאן

dawi_vs_ginat.htm

 

וגם כאן

http://halemo.net/edoar/0078/dawi_vs_ginat.htm

 

 

____________________

כתבות קודמות בנושא:

 

איש הטלוויזיה רפי גינת תובע גולשת אינטרנט על לשון הרע

http://halemo.net/edoar/0056/0002.html

 

מדריך רפי גינת לחיסול אנשים

http://halemo.net/edoar/0057/0004.html

 

 

 


רפי גינת
מנחה ומפיק כלבוטק
 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים