הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

חנות המחשבים מבריחה כותבים מהרשת של NRG

 

19/02/2006 | גיליון מספר 80 | משה הלוי halemo

 

בחודש ספטמבר 2004 תבעה חנות המחשבים KSP את אתר האינטרנט של מעריב NRG, לאחר שהאחרונים פרסמו כתבה בגנות חנות המחשבים. מאז התביעה, עורך מדור הרשת התפטר, כותב הכתבה חצה את הקווים ל YNET, וכותב אחר שעדיין כותב ב NRG דווקא עוזר עם מכתב לטובת החנות התובעת.

 

 

ביום 21/09/2004 התפרסמה במדור "הרשת" באתר האינטרנט NRG, כתבה שעסקה בשירות שקיבל אזרח בשם ירון אלפרסון, שקנה רכיבי חומרה למחשב באחת מחנויות הרשת KSP המשווקת ציוד מחשבים. את הכתבה כתב העיתונאי ערן טל.

 

קישור לכתבה (שנמחקה)

http://www.nrg.co.il/online/10/ART/785/982.html

 

אבל לנו יש מטמון של הכתבה, כאן

nrg.htm

 

תחת הכותרת "ואל תבלבלו את המוח", תיארה כתבתו של ערן טל מסכת יסורים שעברה לקוח שקנה בחנות KSP רכיבי זכרון DDR במהירות 500 מגה הרץ, אך גילה כי אלו לא נתמכו על ידי לוח האם, שתמך רק בזכרונות שעובדים עד מהירות של 400 מגה הרץ.

 

בכתבה תוארה חברת KSP כאחת שמתייחסת לא יפה אל הלקוח, מטרטרת אותו ומתעקשת כי לוח האם של המחשב כן תומך ברכיבי הזכרון במהירות 500 מגה הרץ. עוד סופר כי KSP מטרטרת את הלקוח.

 

ביום 26/09/2004, חמישה ימים לאחר הכתבה, הגישה חברת KSP תביעת לשון הרע כנגד מעריב, נגד הכתב ערן טל ונגד הלקוח המתלונן נשוא הכתבה, ירון אלפרסון. התביעה הוגשה לבית המשפט השלום בחיפה, על סכום של 450,000 ש"ח (ת"א 17341/04).

 

ביום 06/04/2005 התקיים דיון קדם משפט ראשון בפני השופט דניאל פיש. זה קבע מועד לדיון הוכחות. ואכן, ביום 06/02/2006 התקיים סופסוף דיון ההוכחות. על דוכן העדים עלו זה אחר זה נציגי החנות התובעת, ואחריהם הנתבעים, בהם הכתב ערן טל והלקוח ירון אלפרסון. צביקה בשור, עורך מדור "הרשת" באתר NRG שככל הנראה לא הוזמן לתת עדות, אכן לא הגיע למסור את גירסתו. כמו כן התברר שהעורך הוא האחראי לקריאה ולסינון תגובות הקוראים (טוקבקים).

 

בדיון ההוכחות נחשף כי כתב NRG ערן טל, עזב את עבודתו ב NRG ובמעריב ועבר לכתוב באתר YNET. זאת בחודש ינואר 2005. עוד נחשף כי כתב אחר של מדור "הרשת" באתר NRG, עידו קינן, העביר מכתב מאת החנות התובעת, שהסכימה עוד לפני פרסום הכתבה, לפצות את הלקוח ולהחזיר לו את כספו. המכתב הוצג לבית המשפט על ידי בא כוחם של התובעים, למרות רוחם של פרקליטי מעריב.

 

במהלך חקירתו נשאל הכתב ערן טל לגבי הכתבה שכתב. בתשובותיו על הדוכן, חשף כי כותרת הכתבה, "ואל תבלבל לנו את המוח", לא הוא כתב, אלא העורך, כמו גם את כותרת המשנה "ב KSP שלחו אותו לחפש ת'חברים שלו". ערן טל נשאל על העדרותו של העורך לשעבר, אך הסביר שאין לו מושג מדוע צביקה בשור, העורך לשעבר של מדור "הרשת" ב NRG, בחר שלא להגיע.

 

בסיום ישיבת ההוכחות, הורה השופט דניאל לצדדים להגיש את סיכומיהם.

 

 

א 17341/04, שלום חיפה, קי.אס.פי ואח' נגד מעריב הוצאת מודיעין בע"מ ואח'

עותק מפרוטוקול ישיבת ההוכחות מיום 06/02/2006, כאן

ksp_vs_nrg.htm

 

 

 

 


 



אדר שלו
עדיין כותבת רכילות ב
NRG
אבל אין לה קשר לכתבה זו






 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים