הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

מי משמיץ את רמי מור בשם חופש הביטוי?

 

14/02/2007 | גיליון מספר 87 | משה הלוי halemo

 

בית המשפט השלום בחיפה דחה בקשה של מטפל ברפואה אלטרנטיבית לחשוף את זהותו של גולש שהשמיץ אותו באתר אינטרנט העוסק ברפואה. בית המשפט הסביר כי הוא מעדיף את חופש הביטוי על פני חשיפת זהותו של הגולש המשמיץ. מור לא מתייאש וממשיך במלחמתו לשם טוב.

 

 

רמי מור, תושב קרית אתא, הוא מטפל אלטרנטיבי בתחום הרפואה המשלימה. מור עוסק למחייתו בתחום הטיפול האלטרנטיבי בבעיות עור ואקנה. למור יש גם אתר אינטרנט אישי אשר עוסק ומסביר מחלות עור ואת אופי הטיפול בהן.

 

אתר האינטרנט של רמי מור

http://www.ramimor.co.il

 

 

מלבד אתר האינטרנט האישי, משתתף מור בפורומים שונים באינטרנט אשר עוסקים ברפואה אלטרנטיבית, בהם גם אתר "דוקטורס".

 

אתר דוקטורס

http://www.doctors.co.il

 

 

בין התאריכים 22/11/06 ועד ליום 13/12/06 פורסמו במסגרת אתר האינטרנט דוקטורס כנגד רמי מור שלושה פרסומים במסגרתם הוא כונה שרלטן וגנב. מישהו הוסיף וכתב גם את ההודעות הבאות: "נמאס מהשרלטן רמי מור הזה", "רמי מור די נשבר ממך שבכל פורום אתה מכניס הודעות מפוברקות שלך ומבלבל את הביצים לגולשים אתה אפילו לא אחות מעשית", "רמי מור דיר בלעק ממנו".

 

אתר דוקטורס מתארח בשרתי המחשב של חברת ברק 013. לפיכך, עתר מור נגד ספקית האינטרנט על מנת שזו תספק לו את פרטי הגולש המשמיץ, בהם כתובת ה IP, שמו וכתובתו הרשומים.

 

ביום 18/01/2007 נערך דיון בנושא בפני שופטת בית המשפט השלום בחיפה, בטינה טאובר. ביום 12/02/2007 ניתנה החלטתה של השופטת טאובר.

 

בית המשפט השלום קבע כי בסמכותו העניינית לדון בנושא, מאחר וסמכות זו מאחר ולמבקש יש עילת תביעה לפי חוק איסור לשון הרע, כאשר סכום התביעה ייקבע את סמכות זו. כמו כן סמכות זו מוקנית לפי סעיף 75 לחוק בתי המשפט הקובע כי כל בית משפט הדן בעניין אזרחי כלשהו, מוסמך לתת צו עשה אשר מתבקש במקרה זה.

 

השופטת טאובר הסבירה בהחלטתה כי עומדת בפניה שאלה מהותית המעוררת דילמות קשות הנוגעות לאיזון בין חופש הביטוי לבין לשון הרע. בית המשפט הסביר כי מחד הוכרה חשיבות האנונימיות ברשת האינטרנט, ומאידך ניצבת זכותו של הפרט לשם טוב ומניעת נזקים שמקורם בשימוש לרעה באנונימיות. עוד הסבירה כי לא קיימת חקיקה ישראלית המחייבת לחשוף זהותו של גולש ברשת האינטרנט.

 

בהחלטתה לדחות את התביעה של מור, הסבירה השופטת טאובר כי מור לא טרח להגיש תלונה במשטרה על מנת שזו תחקור האם יש חשד לביצוע עבירה פלילית. כמו כן הסבירה שהפרסומים המשמיצים נמחקו לאחר פניה של מור להנהלת האתר. יובהר שבדיון שהתקיים ביום 18/01/2007 הסביר מור לבית המשפט כי דווקא כן פנה למשטרת חיפה להגיש תלונה, אך נדחה על ידי רפ"ק אהרון גנאור ממחלק ההונאה עבירות מחשב, שהסביר למור כי אין לו מה לחפש סעד משטרתי בנושא וכי משטרת ישראל עסוקים בעבירות כבדות הרבה יותר ואינם עוסקים בלשון הרע.

 

כאמור, תוך פירוט נרחב של החוק והפסיקה בנושא, דחתה השופט טאובר את בקשתו של מור לחשוף את זהותו של הגולש המשמיץ, והטילה עליו הוצאות משפט בסך 1,500 ש"ח.

   

 

בשא 1238/07 (שלום חיפה), רמי מור נגד ברק 013 שרותי אינטרנט בע"מ

החלטה של השופטת בטינה טאובר, מיום 18/01/2007

mor_vs_barak.htm

 

 

 

היסטוריה של השמצות נגד רמי מור

 

אין זו הפעם הראשונה שהמטפל האלטרנטיבי רמי מור מחפש אחר משמיציו ברשת האינטרנט.

 

בשנת 2005 הצליח בתביעתו נגד גולשת אינטרנט בשם הניה סימון, אשר נפלה בחכתו בתרגיל שעשה לה. הוא תבע אותה בבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, וקיבל פסק דין לטובתו מהשופטת אביטל בית נר המחייב את הגולשת לשלם לו פיצוי כספי בסך 8,000 ש"ח.

 

תק 3086/04 (תביעות קטנות קריות), רמי מור נגד הניה סימון

פסק דין של השופטת אביטל בית נר, מיום 15/08/2005

mor_vs_simon.htm

 

 

במקרה אחר שהובא בפני השופטת אביטל בית נר בבית המשפט השלום קריות, עתר מור לקבל פרטיו של גולש שכתובת ה IP שלו ידועה לו, מספקית האינטרנט בזק בינלאומי שלה שייך תחום הכתובות של המחשב החשוד. השופטת בית נר דחתה את הבקשה ללא צו להוצאות והסבירה כי מאזן הנוחות מחייב במקרה זה להעדיף את האינטרס של חופש הביטוי באינטרנט על פני חשיפת גולש משמיץ בכינוי OL02.

 

בשא 1752/06 (שלום קריות), רמי מור נגד בזק בינלאומי

החלטה של השופטת אביטל בית נר, מיום 21/08/2006

mor_vs_bezeqint.htm

 

 

במקרה אחר שהובא בפני בית המשפט השלום בקריות, עתר מור לקבל לידיו פרטיו של גולש שכתב נגדו השמצות בפורום כלשהו באתר החדשות הפופולרי YNET. התביעה הוגשה נגד חברת ידיעות אינטרנט ונגד הנהלת הקהילות שלה. השופטת אביטל בית נר הסבירה שכבר נתנה החלטה דומה קודמת בנושא של מור, ומכיוון שלדעתה אין מדובר בעבירה פלילית, היא דוחה את הבקשה לחשיפת פרטיו של הגולש המשמיץ ללא צו להוצאות.

 

 

בשא 2216/06 (שלום קריות), רמי מור נגד ידיעות אינטרנט

החלטה של השופטת אביטל בית נר, מיום 03/10/2006

mor_vs_ynet.htm

 

 

על החלטתה האחרונה של השופטת אביטל בית נר, ערער רמי מור לבית המשפט המחוזי בחיפה. עד לדיון בבקשה, קבע השופט יצחק עמית בהחלטה קצרה כי חברת ידיעות אינטרנט ואתר YNET ישמרו את הפרטים והכתובות של הגולשים המשמיצים.

 

ברע 850/06 (מחוזי חיפה), רמי מור נגד ידיעות אינטרנט

החלטה של השופט יצחק עמית, מיום 07/01/2007

mor_vs_ynet_2.htm

 

 

רמי מור ימשיך ככל הנראה לחפש גולשים שמשמיצים אותו באינטרנט. מור עצמו ניחן בחושים טכניים ובכישורי הנדסה חברתית המאפשרים לו לחשוף גולשים שכתבו נגדו בפורומים השונים ברשת. ללא עזרת משטרת ישראל המסרבת לקבל ממנו תלונה, הוא נלחם על זכותו לשם טוב. על הפרק: תביעה נגד גולש בשם עופר יטח מקרית מוצקין, שלטענת מור כפי שזו הובאה בפני בית המשפט, התקשר אליו מטלפון סלולארי והתחזה לתחקירן של אמנון לוי, מגיש תוכנית התחקירים בערוץ 10.

 

 

 

 

 

 






רמי מור

 




 
 


 


 

תגובות הקוראים