הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך: שבוע קשה עבר על כוחותינו

 

12/06/2004 |   גיליון מספר 56

halemo

 

 

ת"א 33613/03, יואב יצחק נגד משה הלוי

 

בשבוע שעבר (5 יוני 2004) היה אמור להופיע גיליון מספר 56 של דואר חשמלי. הגיליון לא הופיע בסופו של דבר בגלל עבודה רבה שהייתי חייב לטפל בה בנושא המשפט בין העיתונאי יואב יצחק (להלן: "התובע") לביני.

 

התובע לא הגיש תצהיר עדות ראשית מטעמו ולכן לא היה ניתן להעלותו לדוכן העדים לחקירה נגדית. אני ביקשתי שבוע קודם לכן להזמינו מטעמי לעדות על מנת שאוכל לשאול שאלות ולחזק את הראיות שהיו ברשותי. מדובר בראיות שמקורן ברשת האינטרנט, והן לא עומדות תמיד לפי דיני הראיות, ויש צורך לחזקן על ידי עדותו של הכותב.

 

ביום חמישי,  3 יוני 2004 התקבלה בבית המשפט ואצלי בתיבת הדואר האלקטרונית תשובתו של בא כוחו של התובע, עו"ד אמיר טיטונוביץ' בקשר להזמנת התובע לעדות. התביעה ביקשה שלא לזמן את התובע לעדות וכתבה מספר נימוקים.

 

בית המשפט השלום בתל אביב פסק לי שלושה ימים בלבד להגיש תשובה מנומקת מדוע יש לזמן את התובע לעדות מטעם ההגנה. כך, הפך לו סופשבוע שבו היה אמור לצאת גם גיליון מספר 56 של דואר חשמלי, לסופשבוע שבו הייתי חייב לכתוב נימוקים כבדי משקל. גיליון 56 נדחה לשבוע זה.

 

השבוע, ביום 9 יוני 2004 התקיים דיון ההוכחות באולמה של כבוד השופטת רות רונן, בבית המשפט השלום בתל אביב.

 

לתביעה ציפתה הפתעה: עו"ד אביב אילון.

 

 

בא כוח ההגנה

 

עו"ד אביב אילון הצטרף מטעמי לצוות ההגנה על מנת להוביל את ההגנה בדיון ההוכחות ועל מנת שהדיון עצמו לא ייהפך לקרקס בין הצדדים כאשר ייחקר התובע על דוכן העדים.

 

עו"ד אביב אילון הוא בין המובילים כיום בעורכי הדין בישראל בנושאי מחשבים ואינטרנט. הוא צעיר, כריזמטי, מבין במחשבים (היה איש מחשבים בעברו), יש לו משרד ברמת גן ליד תחנת הרכבת, והוא ייצג ומייצג בעבר ובהווה בעלי דין בנושאי מחשבים ואינטרנט, והאדם המתאים ביותר מבחינתי לייצג אותי נגד כל מי שמחליט לתבוע אותי בגין פרסומים שלי ברשת האינטרנט.

 

אתר האינטרנט של משרד עו"ד אילון אגרט

http://www.eilon-eghert.co.il

 

אתר האינטרנט netlaw של משרד עו"ד אילון אגרט

http://www.netlaw.co.il

 

 

עו"ד אינטרנט

 

עו"ד אביב אילון מייצג כיום את אתר האינטרנט היידפארק בתביעת לשון הרע שהגישו כנגדו אנשי תנועת ש"ס.

http://halemo.net/edoar/0053/0003.html

http://halemo.net/edoar/0043/0002.html

 

עו"ד אביב אילון מייצג את גולשת האינטרנט שהוטרדה באתר תפוז על ידי מספר גולשים אחרים

http://halemo.net/edoar/0036/0003.html

 

עו"ד אילון מייצג כיום בערעור שהגיש את ניר סויסה שכנגדו נפסק בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב לשלם פיצוי לבעל אתר ספידי נט בגין איסוף כתובות דואר אלקטרוני

http://halemo.net/edoar/0024/0004.html

 

עו"ד אילון משתתף גם בוועדות שונות הקובעות כללי אתיקה וחוקים לרשת האינטרנט. בעבר היה שותף ויועץ בוועדת המדע והאינטרנט של הכנסת, ואף ישב כנוכח בדיון שהתקיים ביום 8 מאי 2004 בנושא שלי (כשמשטרת ישראל עצרה אותי בגין הפרסום).

http://www.knesset.gov.il/committees/heb/online/protocol.asp?tid=25

 

כיום שותף עו"ד אילון בוועדה של פרופסור אסא כשר לניסוח כללי אתיקה לטוקבקים ולפורומים כלכליים

http://halemo.net/edoar/0019/0004.html

 

עו"ד אביב אילון ייצג אותי ואת אתר הפורומים פרש (fresh.co.il) בתביעה שהגישה חברת אובייקטיבי כנגדי בגין פרסומים בעיתון דואר חשמלי.

http://halemo.net/edoar/0054/0005.html

 

 

דיון הוכחות

 

כאמור, השבוע, ביום 9 יוני 2004 התקיים דיון ההוכחות בבית המשפט השלום בתל אביב. התובע עלה לדוכן העדים כעד הגנה ראשון. אני עליתי להעיד כעד הגנה שני מאחר והגשתי תצהיר עדות ראשית.

 

התובע נחקר ע"י עו"ד אביב אילון. אני נחקרתי על ידי בא כוח התובע עו"ד אמיר טיטונוביץ'. הדיון ארך כשלוש שעות תמימות, משעה 9:00 בבוקר ועד לשעה 12:00 בצהריים. לא נקבעו דיונים נוספים לאותו היום והאולם היה ריק מקהל.

 

על דיון ההוכחות ייכתב בפעם הבאה אחרי שיתקבל אישור לפרוטוקול דיון המתוקן. כמו שכבר שמתם לב, מה שייכתב (אם בכלל) כפוף לבדיקה משפטית מקדימה.

 

 

הלוגו החדש של פלאפון

 

בשבוע שעבר (5 יוני 2004) כתבתי בחדר הסאטירה על הלוגו החדש של חברת פלאפון שמזכיר לרבים את השפן (או הארנב) של חברת פלייבו.

http://halemo.net/satiroom/images9/playphone.html

 

את הרעיון הבאתי מקריאה של הודעה באתר רוטר נט. בלוגרים אחרים כתבו גם בנושא לפני שאני פרסמתי. החידוש שלי היה בעיצוב מחדש את הלוגו של פלייבוי, כאשר צירפתי לו את האוזניים ואת הפפיון מהלוגו של פלייבוי. האות P נשארה ללא שינוי. ההמחשה הויזאולית היתה חזקה ביותר.

 

יומיים לאחר הפרסום, פורסם בהרחבה בעיתונות כי חברת פלייבוי מתכוונת לתבוע את חברת פלאפון בגין העתקת הלוגו שלה. בדיווח אחד באתר nrg של מעריב, אף סופר כי חברת פרסום מתחרה הפיצה את הסטיקר הגרפי שיצרתי על מנת להקניט את חברת פלאפון.

 

הפרסומים באינטרנט

http://www.nrg.co.il/online/4/ART/732/549.html

http://www.globes.co.il/serve/globes/docView.asp?did=802941

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2928221,00.html

http://news.walla.co.il/?w=/0/553257

 

 

שרי אריסון חוזרת לארץ

 

בשורות טובות ממשרדו של רב פקח אבי רון משדה התעופה בן גוריון: שרי אריסון חזרה לארץ לאחר שהייה של תשעה חודשים במיאמי שבארה"ב. אחרי שיחצנ"ה (ושל חברת רמדיה) רני רהב סיים להאשים את כולם בעזיבתה של אריסון את הארץ, במיוחד את העיתונאית שלי יחימוביץ' ואת התקשורת, חזרה לה האריסונית לאחר שסידרה את ענייניה הכספיים המשפחתיים שבגללם עזבה את הארץ מלכתחילה.

 

ולרגל חזרתה של שרי אריסון לארץ, קבלו בשידור חוזר את מהות התחת של החיים

http://halemo.net/satiroom/eol/index.html

 

 

עכבר רשת

 

השבוע (9 יוני 2004) ראה אור "עכבר נט", מוסף מיוחד של עכבר העיר של מקומוני רשת שוקן. ב"עכבר נט" שניכר שהושקעה בו עבודה רבה, יש הסבר על האינטרנט, ביאור מונחים, ועוד.כותב שורות אילו נבחר ביחד עם תשעה אחרים כדמויות בולטות בסצינת האינטרנט המקומית.

 

את "עכבר נט" כתבה וערכה מורן כרמון וליווה אותו באיורים חביבים גיא מורד.

 

"הלמו ועוד תשעה" (סריקה של הכתבה)

http://halemo.net/press/scan/20040611mousenet.htm

 

וגם סיקור קצר בבבלוג של ynet

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2930231,00.html

 

 

עמיחי יעקבי צודק

 

עמיחי יעקבי, איש תמיכת ניוזלטרים בכיר בחברת נטוויז'ן שמקבל את משכורתו בלי בעיות ובלי עיכובים, יש מה לומר על כותב שורות אילו (נכתב ביום 31 מאי 2004). עמיחי טוען שלא השפעתי על אג'נדת התרבות שלו.

http://newsletter.nana.co.il/NetLife/Article/?ArticleID=122958

 

עמיחי צודק. אפילו צודק מאוד. גם על המשפחה שלי אני ממש לא משפיע תרבותית. הם בכלל מנותקים מרשת האינטרנט וכך אני יכול לנהל חיים כפולים בלי להשפיע על אף אחד. הם לא מכירים את מה שאני כותב, אני לא מספר להם מה אני כותב, והפעם הראשונה שהם הבינו מי אני בכלל רשת האינטרנט, זה כשהם ראו אותי בעיתון ידיעות אחרונות שהם קיבלו בתחנת הדלק בה הם מתדלקים בכל יום שישי.

 

אתה מוזמן עמיחי.

 

יום רביעי הקרוב, 16 יוני 2004, יש דיון ראשון בתביעתי נגד חברת נטוויז'ן (נענע) על אי תשלום בגין כתבה שלי שפורסמה אצלם. הדיון בבית המשפט לתביעות קטנות בעכו. בניין בית המשפט נמצא בכניסה לעיר העתיקה.

 

בסוף הדיון נוכל שנינו לקפוץ אל סעיד בעתיקה, נרביץ מנת חומוס עם גרגרים, נשתה קפה עם בקלוואה על יד, ולפני שתחזור הביתה, אני אקח אותך לביתי ואצרוב לך דיסק עם תוכנה חדשה שעוקפת את החסימות של חברת נטוויז'ן כלפי אתרי אינטרנט וכלפי ניוזלטרים של אחרים.

 

 

 

 

 

 



.